Olssin koneen "virittämisestä" ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 14.1.2008.

  1. muje

    muje 1st gear

    joo paulip olet vallan oikeassa! oli siinä edelbrockin sivustolla kyllä että mihin koneeseenkin.korjataanpa vähän 400,425,455 että kaukana kyseisestä motista.mutta nro #60529 kannet olis summitin osanumerohaun perusteella käypäset 350 koneeseen alkaen vuosimallista 1968-1980 ja samalla venttiili koolla.tarkistakaapa asia oisinko tajunnut asian oikein :)tosin oldsin 400cid ylöspäin alettiin käyttää yli 2" venttiili kokoa (442.com mukaan)että paulip on oikeassa vieläkin tuosta venttiilien mahtumisesta.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kyllä se on mahdollista ja jopa todennäköistä että sopii 350:seen jos valmistaja niin ilmoittaa. Asian voi testata liimaamalla vaikko ko. kokoiset lätkät nykykannen venttiilien lautasiin ja kokeilemalla että mahtuuko.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    kuvittelenko mä vaan vai alkaako karkaamaan ot:ksi ;P

    tarvii tuota jakopäätä vielä kysellä kun todennäköisesti tilaan kaikki koskisen kautta kun sieltä on tähän mennessäkin tullut kaikki hommattua ja aina on ollut hinnatkin melko edulliset plus se että ei tarvitse arpoa että tuleeko osat vai ei, koska ne tulee kyllä ;)

    niin vois koskiselta sitten kysellä vielä että onko sillä mitään sillai sopivasti jos sillä ei kerran niin kamalasti ole väliä =D

    mutta alkaakos se nokan lopputulos nyt kaikkien mielestä olemaan sama että kannattaa ottaa ennenmmin pelkkä performer(plus) kuin perfomer RPM?

    ja kertokaapa suunnilleen (kun en itse löytänyt mistään =S ) että missä hintaluokassa vaikkapa ne uudet perus HEI-jakajat ja männänrenkaat liikkuvat ja en löytänyt myöskään laakeripukkien pulteille hintoja mistään...

    ihan joku suuntaa-antava hintakin riittää ;)
     
  4. SQ

    SQ Gearhead

    Summitin sivuilta mä olen aina noita hintojen suuruusluokkia katsellut, siellä kun on vaihtoehtoja "sopivasti". Ite jos sieltä tilaa niin tavaran määrästä ja laadusta riippuen Summitin $-hinta * 1-1.4 = hinta euroina rahteineen ja veroineen kotiovelle, viimeksi tuli nippu palikoita 1.15 kertoimella. Noilla kertoimilla voi vähän varovasti laskea mitä palikka kotomaassa saa maksaa, toki kannattaa muistaa että takuuvaihdot yms. on aika paljon helpommin hoidettavissa siihen paikalliseen osakauppaan, mikä on ainakin mun mielestä rahanarvoinen etu... ;) Mulle tuli pääosa noista em. moottorinosista ihan kotomaan osakaupasta.

    Esim. HEI-jakajat Oldsiin alk n. 200€ Chevyn tusinamotteihin toki saa alle satkulla suomestakin.
    http://store.summitracing.com/egnsearch ... wordSearch

    Männänrenkaat 30-40€/sarja? Molyrenkaat muutaman kympin enemmän?
     
  5. jps

    jps 3rd gear

    Kysyppäs Aulikselta jakajaa: www.auliz.fi

    Näkyi olevan uusi Olds hei-jakaja 155 €
     
  6. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    juu, niin minäkin olen tähän asti katsonut ensin summitilta sitten mennyt recersplacen sivuille sinne hintahässäkkään ja katsonut hintoja sieltä....

    mutta tämä auliz oli uusi paikka =P mutta tuntui olevan paljon kaikkea mielenkiintoista ;)
     

Kerro tästä muillekin!