Paar kyssärii CHEVY 3500

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja katsastusonperseestä, 10.3.2009.

  1. Eli tommonen paripyörällinen pikkari suunnilleen vm 91-96 kevyt ka jos on neliveto niin onko jäykällä etuakselilla?
    Mikä jakolaatikko? Saako nelikon kytkettyä pois?
    Entäs mikä pulttijako vanteissa?
    Mitä kuluttaa matka-ajossa suunnilleen 6.2 tai 6.5?
    Jos sitä tommosen käyttikseks..
     
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Heps,

    -ei ole jäykkä etuakseli vaan vääntösauvat.
    -neliveto on kepin tai napin takana (riippuu vm) eli saa pois.
    -pulttijako 8x6,5 tuumaa = 8x165mm.
    HUOM! Duallyn eli paripyörän vanteet on aivan erinlaiset kuin muissa
    kasipulttisissa!

    Omat kulutusmittaukset:

    6.2 = 12/satasella

    6.5 = 15/satasella
     
  3. Oliko 6.5 turbolla?
    Saako vääntösauvoja kiristämällä nostettua nokkaa kuinka paljon?
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Kyllä ne pickupit/subbarit pääasiassa 93:sta eteenpäin on td 6.5 disukoita.
    93 malli on mekaanisella ruiskupumpulla, 94=> sähköpumppu 99 asti.

    Pari tuumaa saa sauvoista nostettua, taka-akselille vaikka palikat.
     
  5. pärjääkö takavetosella lumella mihinkään? ilman nastoja...
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    on pärjätty aika monta talvee..kerran kayty ojanpohjalla, ei olis tullu nelikkokaan omin avuin ylös
    btw, kaveri osti joskus 4wd c.cab duallyn, nelikkona, oli must juttu, ajo kesät-talvee 4v ennen kuin joku osti sen siltä pois, 4vetoa ei ollut käytetty kertaankaan koko aikana....
     
  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Pärjää.
    Jo muutaman vuoden (ja yli 200tkm) on käyttöautona toiminut -84 C-30 dually. Tuskinpa toi uudempikaan korimalli paljoo sen huonompi on...

    Toistaseks ei ole ollu semmosta tilannetta, että olisin edes nastoja kaivannut tai joutunu kävelemään/hinattavaks. Pitää kuitenkin myöntää, että mulla kulkee lumiketjut mukana tiukan tilanteen varalta. Ketjut on ollu paikalla 2 kertaa: kerran koesovitettu ja kerran vedetty kesäkelillä n.1500kg:n peräkärry jyrkkää mäkeä ylös märässä heinikossa.

    Aikaisempina talvina on ollu joku 2-300kg painoo lavalla, mutta tänä talvena ei oo ollu sitäkään.

    Olen jonkun verran ajanut myös sinkkupyöräisiä ja kelin huonontuessa dually erottuu vaan kokoajan enemmän edukseen
     
  8. Vaikuttaakos hytin pituus lavan pituuteen?
    Eli onko 4 ovinen kokonaispituudeltaan pidempi kuin 2 ovinen jossa hyttiä hieman jatkettu?
    Yritin goolglettaa pituuksia mut en löytäny.. paljonko on pituutta tommosella 2 ovisella tai 4ovisella?

    Ja lavan mitat kiinnostais myös eli pituus ja leveys ja paljonko lokasuokien väli? mahtuuko finlava?
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    ei vaikuta, extended ja c.cab on molemmat ollu saatavana lyhyellä ja pitkällä lavalla

    on pidempi, mittoja en muista c.cab 8 jalan laatikolla on yli 6m pitkä

    8 jalan lavalle menee 2 finlavaa , lokasuojien valiin se menee poikittainkin, tilaa on reilut 4 jalkaa ja pari tuumaa päälle eli abaut 128cm
     
  10. jpaitala

    jpaitala 1st gear


    Ite ajelin yhden talven tuollaisella paripyörällisellä pitkähyttisellä ja pitkälavaisella '96 duallyllä. Kiinni olin melkein jokaisessa mahdollisessa paikassa (perän lukottomuus varmaan vaikutti asiaan) mutta ite en enää henk. kohtaisesti ottais tuollaista pelkkänä takatuupparina.
     
  11. onko duallya lyhyellä lavalla? en ainakaan kuvaa onnistu moisesta löytämään??

    sinkkupyöräsistä löytyy kuvia short bedinä..
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Ai tuota crewcabia on lyhyellä lavalla? Ei ainakaan montaa ole Suomessa nähnyt, pitääpä Googlettaa... Duramaxeja sen sijaan näkyy vaikka kuinka 4 ovisena lyhyellä lavalla (4wd malleja siis)...

    Mikä tahansa malli olis, en takavetoisena ottais (makuasia). Kyllä Subbenkin saa helposti jumiin että tarvii nelikon apua. Ehkei 2-vetosta samoihin paikkoihin ajais :odroll:
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    ei ole duallya lyhkäsellä lavalla

    11vuotta 2 veto duallyllä ajaneena ,noi kommentit että pitäs talvella olla neliveto on outoja, ja vedän isoo kärryäkin.....
    Mutta mielipiteet on kaikilla :wink:
    En 4 vetona huolis, se ei käänny senkään vertaa kun toi 2-vetonen, lisäks kyyti on 2-vetoisissa parermpi kuin 4-veto alustoissa eikä se kulutuskaan ainakaan suurmpi ole kun on vähemmän rojua pyörimässä... rumakin on, ku se on korkeempi...... lavalle kamojen nosto hankalampaa.....
    Mettään en menis kummallakaan sitä varten on jeepit keksitty ja nykäsimpä duulilla yhen audi quatron takas tielle ojanpohjalta pariviikkoo sitten :D
     
  14. daimleri

    daimleri Gearhead

    takavetoisella minäkin

    kertaakaan en oo talvella ollu missään kiinni, itseasiassa laite ajoittain jopa hämmästyttää itseäkin menemällä "pahaan" paikkaan, mutta kuten panterakin mainitsi, en menisi metsään sen paremmin 2 wd:llä kuin 4 x 4:sellakaan. jos metsään meinaat, niin joku kiinanrauta

    6,5 td, keskikulutus n. 15 ltr

    kantavuutta aika äijämäisesti, melkein 2 tonnia 8)

    1 kpl lyhytlavainen ja lyhythyttinen takaveto, paripyörälaite on tullut suomessa vastaan, mut se oli rämi. aika äskettäin oli vastaava chevy (3500:nen) myynnissä mut oli bensa ja sinkkupyöräinen

    ainoa huono puoli on se, ettei toi mahdu oikein mihinkään :-? kadunvarteen kun pysäköit, niin laita vaan suosiolla ne oikean puolen fillarit jalkakäytävälle .... :-?
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Itellä oli yhden talven neliveto 3500 crew cab, -96 mallinen. Olihan se retee peli ajella, pikkupojat tykkäs ku oli musta ja kaikenlaista valoa loisti ympäriinsä, ja tietysti DVD-soitin kolmella näytöllä herätti kateutta :rotfl:.
    Ainakin silloin, nythän noilta paripyöräsiä on joka kylällä tusina.

    Mullakin toi oli ihan käyttöautona/kärrynvetäjänä, ja välillä satunnaisia työreissuja tuli sillä tehtyä. Kulutus oli 17 litran luokkaa mun ajossa, kaupunkia n.70%. Maantiellä meni kyllä selvästi pienemmällä. Kaupungissa pärjäs ihan ok pelkällä takavedolla, vain jossain jyrkemmissä mäissä täyty vetää nelikko päälle. Takalukko oli hyvässä iskussa joten siitäkin oli apuja. Mulla toi nelikko on kyllä aivan pakollinen varuste, vaikka takavetomiehet kehuu että menee hyvin. Ite joudun liikkumaan niin pahoissa paikoissa että pelkällä takavedolla ei pärjää. Ja välillä ei nelivedollakaan. Mettässä tolla on melkosen vaikee ajella, siihen mulla on ihan eri autot (amerikkalaisia autoja ei ole tehty Suomen maastoon). Jokusen kerran tuli kokeiltua ajella noita safarireittejä, vakioautoreitillä selvis kun käytti reilusti kaasua :rotfl:. Joka kerta loppu ajelut tilanpuutteeseen. Lumihangessa meni tosi hyvin kokosekseen, mulla oli 235/85/16 BF All-Terrainit. Vakiokoko taitaa olla hieman pienempi.

    Ajomukavuus maantiellä on mahtava kun kaikki on kunnossa, menee kuin juna. Välillä tietysti hieman hakee noista urista mihin ei mahdu. Jousitus aivan tautisen kova takapäästä ilman kuormaa, iteltä otin apukuormajouset+yhdet lehdet pois, parani selvästi. Jasilti kantavuutta oli ihan tarpeeks. Ilmapusseja suunnittelin omaani, olis helppo tehdä.

    Kaupungissa toi koko tuo hieman haastavuutta, pysäköintipaikan löytäminen onkin melkosta lottoamista. Muistelisin että mulla oli otteessa pituus 675cm, leveys 245 ja akseliväli 403...Sen jälkeen Suburbanit on tuntunu melkosen pieniltä, itellä tekis nyt taas hieman mieli noita kuuspyöräsiä :wink:. Itseasiassa yx olis jo kiikarissa, tosin ei oo Chevy :(. Mutta ei ole kyllä mikään pässinpääautokaan :rotfl:.
     
  16. eemeli

    eemeli 1st gear

    Paripyörävärkki toimii jotenkuten talvella takavetona, muuten ehdottomasti neliveto.
     
  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Juu, jotenkuten...
    [​IMG]

    Tosta meni vielä jokusen metrin taaksepäin (tuli taustalla näkyvä aita vastaan) ja tuli poiskin ilman hinaamista tms.
     
  18. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Paripyörä pick-upista

    Mulla oli Dodgen takaveto paripyörillä noin 5 vuotta ja totesin ainakin Cummins moottorilla varustetulla takavetoisella olevan aivan uskomattoman huonot talviominaisuudet. Tarkkaan piti kahtoa mihin pysäyttää. Asia varmaan olisi ollut toinen jos olisi ollut nastarenkaat ja kokoajan 500 kg kuormaa. Ulkonäkö on vissiin puhtaasti makuasia sillä mielestäni takaveto paripyörä vehje on mielestäni melko nynnyn näköinen kun nokka on nyypällään alhaalla ja etuakseli vielä hyvin kapella raidevälillä ei yhtään paranna asiaa. Itse lukuisilla jenkki pick-upeilla ajaneena en aio enää koskaan ostaa muuta kuin 4 x 4 malleja. Sellaiset tosiasiat kuin ison auton kääntyvyys tai parkkeerausongelmat täytyy hyväksyä tosiasioina tai ostaa sitten vaikka nissan micra.

    Terv.Redneck 61
     
  19. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Melko kömpelöitä nuo paripyörä laitokset on. Ei oikeen tahdo taittua ihan pieneen rakoseen ilman veivaamista. Ja kerrostalon parkkiksella tulee kivoja katseita kun valtaa puol pihaa tuolla laivalla :D Oma laitos on 4x4 dually puolipitkällä hytillä ja lyhyellä lavalla. Aika tasan 6m pitkä kun lisäpitkien linsseistä mittaa vetokoukkuun
     
  20. Maxis-80

    Maxis-80 Gearhead

    Millaisilla kokonaispainoilla nuita 3500 paripyörä vehkeitä on saanut. Olis eräs -95 kosla jossa akselipainot yhteenlaskettuna riittäisi mutta kokonaispaino on siinä hilkulla. Ajatuksena olisi nostaa kokonaispainoa jonnin verran.
     

Kerro tästä muillekin!