Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Toissapäivänä aloin putsailemaan moottoria sovitusta varten ja samalla nyppäsin ruman trukki imarin pois. Sovittelin paikalle uutta imusarjaa ja huomasin pieniä ongelmia sopivuuden kanssa, kun "trukkimoottorissa" apulaitteet ja vesipumppu menee erilailla vs. F-body tai corveten malleissa. Olin kyllä tästä joskus lukenutkin, mutta eihän sitä imaria tilatessa muistanut.[​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaasuläppä siis ottaa ylävesiletkun lähtöön kiinni ja polttoainekiskon päässä hieman niukasti tilaa. Samoin hihnapyörä tulee kaasuläpän eteen.
    Homma kuitenkin ratkeaa tiukalla 90° AN- liittimellä ja vesipumppuun laitan myös hitsattavan AN- liittimen. Hihnapyörälle löytyy siirtosarjaa parilla kympillä, joten homman pitäisi olla siltä osalta pulkassa. Pontsit myös KKD:lle hommasta. Kalle soitteli ja olis ottanut imarin takaisinkin, vaikka eipä tuo hänen syytänsä edes ollut. Iso peukku tästä.
    Nyt alkais olemaan moottori valmis asennettavaksi. Myös uusi matalampi öljypohja tuli asennettua samalla.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    miguelo, hevimies, Roc ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Tilan puute saatiin ratkaistua an8 90° orb liittimillä ja vaihdoin samalla letkun tefloniksi, kun muutkin linjat teflonia. Vesipumppuun hommasin an20 hitsattavan nipan ja an20 lähdöllä olevan termarikotelon. Samoin lämppärin letkulähdöt tulee an10 lähdöillä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Köykämiinin oksennusta harjoiteltu taas ekan kerran muutamaan vuoteen. Noh.. onneks ei ole kauneuskilpailu. An10 nipat tigattu lämmityslaitteen lähtöihin. Rumat ku mitkä mutta pysyy ja on tiiviit kuitenkin.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    xarper, Gary Grand, Vuppe ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Eilen aloin siivoamaan orkkis johtosarjaa, mihin oli tehty "standalone" muutokset. Kaikki katkotut johdothan tietysti jätetty johtosuojien sisälle, joten muutama tunti vierähti puuhaillessa ja muovikassillisen sai ylimääräistä ryönää poistettua. Ilokseni huomasin ecun olevan 2003 silveradosta P59 mallia, eli ohjelmoinnilla saisi käyttöön flexfuelin ja sähköisen kaasuläpänkin. Flexfuelia pitää vielä miettiä, josko hommaisi anturin. Vaijerikaasulla kuitenkin mennään vielä. Mikäli innostuu ahtamaan, niin voisi samalla päivittää siinä vaiheessa.
    Tänään taas kerkesin nopeasti piipahtamaan tallilla ja sain AN20 lähdön hitsattua vesipumppuun. Edelleen hitsauksissa vahva käsityön leima, mutta ajaa asiansa.
    [​IMG]
    Huomenna kerkiää aamupäivästä pyörähtämään tallilla ja ajatuksena reitittää johtosarja paikoillensa ja pätkiä sopivaan mittaan. Suojasukaksi ostin muutamaa erikokoa kangaspäälysteistä kutistesukkaa kamalien muovikourujen tilalle.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Yövuoron jälkeen piipahdin tallille muutamaksi tunniksi jatkamaan eilisiä johdotuksia. Vielä olis vetämättä kampuran ja nokan piuhat, molemmat lambdat ja laatikon johdot. Maffin ajattelin nypätä pois kokonaan.
    [​IMG]
     
    Roc ja tzampy tykkäävät tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Nyppäsin johtosarjan mökille mukaan viikonlopuksi, niin ei menny sekään reissu ihan munia kaivellessa. Valmiiksi tuli vihdoin. Reilut 24h töitä se otti yhteensä, että sai about mieleisen. Laitellaan kuvia lisää, kun pääsee istuttamaan paikoilleen.. toivottavasti ilman muutoksia. Sanottakoon, että uusi kunnollinen sarja maksaisi sen tuhatlappusen, niin kyllä tuossa vielä tuntipalkoille pääsi. Toki uusi on aina uusi.
     
    Gary Grand, 12345678910 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Minkä öljypohjan laitoit ja kuinka paljon se on matalampi kun orkkispohja?
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    https://www.summitracing.com/parts/NAL-19212593
    Tuon öljypohjan laitoin. Ei tuo montaa senttiä matalampi ole, mutta mitä mittailin, niin tulee aikaliki samoille korkeuksille, kuin etu-runkopalkki. Voin mitata, kunhan kerkeän tallille.
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Pientä edistymistä täälläkin, eli runko saatiin maaliin ja huomenna tarkotus roudaa trailerilla toiselle tallille, että saadaan kori naitettua kiinni.
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    miguelo, rekkamies, Roberto ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Tämä erittäin mielekiintoinen topicci,tehdään paljon monenlaista ja hyvin.Iso peukku tekijälle
     
    miguelo ja Visa tykkäävät tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Pientä edistystä. Kori tipahti rungon päälle tänään. Ensiviikolla seuraavat vapaat duunista, niin saa pultattua kiinni asti.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    miguelo, palontie, Roberto ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Hyvä topiikki !!! mielenkiintoinen rojekti.

    AH
     
    Visa tykkää tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kerkesin pultattaa korin kiinni molemmista päistä. Huomenna vielä loput pultit paikoilleen, kunhan ensin piipahtaa pulttikaupan kautta hakemaan uudet hukkuneiden tilalle. Samalla ehkä työnnän auton pihalle hetkeksi ja ottaa muutaman kuvan. Seuraavaks ohjelmassa perä ja tukivarret irti maalausta varten.
     
    FuryIII '71, Gary Grand, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Eilinen tuli ja meni. Pihalle en viittinyt autoa tuupata vielä. Loiva mäki ja ei vielä jarruja. Lisäksi itekseen haastava saada työnnettyä takaisin talliin. Edistystä kuitenkin sen verran, että loput koripultit löysi paikoillensa, sekä ohjaussimpukka ja ohjausvarret laitoin paikoilleen. Seuraavaksi varmaan ilmajousituksen asennus ja jarrujen rakentelua.
     
    palontie, FuryIII '71, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Viiiden vuoden jälkeen jalkeillaan.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    pe-le, palontie, Remmiveto ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Pari päivää ollut kuumeessa kotona ja auto ei etene. Pakko oli edes jotain keksiä, niin mallinsin ja tulostin runkopalkkiin 120x60mm tulpat, ettei kaikki kura ja paska lennä rungon sisään. Samoin myös kaikkiin rungon kiinnitystä varten tehtyihin reikiin tulee ns. Putkitulpat.
    [​IMG]
     
    palontie, Vuppe, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Sinnehän se runkoon istahti. Vähän ahdas paikka kuvata, mutta kait tuosta selvää saa. Kiinnityksen ajattelin hoitaa kuumaliimalla, niin saa tarvittaessa joskus irtikin.
    [​IMG]
     
    Herje, palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Tylsyyksissään ja kuumeessa, kun on luppoaikaa, niin protoillaan vähän bensa ja jarrulinjojen kiinnikkeitä runkoon.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Gm tekstiä saatan vielä muuttaa enempi logomaiseksi ja tulostusjälkeä yritän säätää paremmaksi.
     
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Notta pikamuovit ei välttämättä kestä aikaa.
    Vedä ainakun joku maali pintaan.
     
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Joo se voi olla, ettei toi ämpärimuovi ole kaikkein parasta tuohon. Toki malli kun on, niin uuden tulostaa alta puolessa tunnissa ja halpana materiaalina protot mukavampi tehdä siitä. Nylon/hiilikuitu lankaa löytyy kotoa myös. Toki nylon taas imee vettä. Abs muovi varmaan toimisi parhaiten vaikka lasikuitu vahvisteisena.
     

Kerro tästä muillekin!