Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Kesä ajeltu tyytyväisenä ilman murheita. Täs talven saa olla melko rauhassa, kun asuntoremontti vie aikansa. Jotain suunnitelmia kuitenkin tehty. LS1 moottori tuli hommattua ja sitä pitäisi alkaa betonoimaan ja ahtamaan. Harkinnassa tosin, mennäänkö remmillä vai parilla puhaltimella. Vaihteistoksi 4L80e ja orginaali tekniikka eläkkeelle jollakin aikavälillä. Miksikö? Noo miksipäs ei..
     
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Jos jostain sattuisi halpa rullaava kori löytymään linjalla Nova/chevy2 / mikä tahansa SS chevy / 3gen f-body / 55-57 belair, niin vinkatkaa ihmeessä.
     
  3. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Komea pirssi. Noilla vanteilla ei haittaisi vaikka ois vähän matalampi...
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Auto kerkisi olemaan hetken myynnissäkin tässä heikkona hetkenä, mutta tulin katumapäälle..
    Kaikenlaista pikku nippeliä yms. tilailtu taas kevättä varten. Lisäksi olis hakusessa LS1:seen apulaitepakettia ja imusarjaa.. Saa tarjota, jos jollakin sattuisi nurkista löytymään. Ensi kesä mennään kyllä vielä orkkis tekniikalla, mutta syssymmällä voisi alkaa istuttamaan tuota LS1:stä paikalle.
     
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kävästy leimalla. Leimatäti ei saanut pitkiä päälle ja sano et sä kuitenkaan tällä pimeällä ajele. Polkasin pitkät päälle ja sanoin et nyt voi ajella hämärässäki. Jarrutesterin yli mamma ajeli oikeastaan suoraan nosturille. Hyvin pysähty. Ainut mistä sitte pomppas, niin oli etupyörän laakeri. Noh jos sitä koittais tänään kiristellä ja viedä huomenna uusiksi leimalle, taikka sitten tilaan uuden laakerin.. tutkitaan. Ajellaan tää kesä tälläisenään ja ens talvena sitten kori vartaaseen ja moottori swapin tekoon, niin pääsee orgis tekniikka eläkkeelle.
     
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Pitkä oli kesä täälläkin. Vapun silli aamiaisella rupesi ketuttamaan auton keskinkertainen maalipinta ja naisen kanssa noin 5min keskustelun jälkeen päätettiin, että pirssi saa vielä kesäksi uuden maalin pintaansa. mm takalokareista ja sieltä täältä muualta on vanha maali päässyt korkkaamaan.
    Kuva silliaamiaiselta.. kaukaa näyttää vielä hyvältä
    http://orp.kuvat.fi/kuvat/2014/J%C3%A4r ... G_1912.JPG

    Tänään 12h duunissa ja ilta ysiltä rupesin purkamaan keulaa broidin kanssa.
    [​IMG]
    2,5h myöhemmin saatiin keula riisuttua ja huomenna lähtee kone pois keulilta. samalla kun kone on pois niin vaihdan silikonisen kampuran takastefan ja rothydramatic saa siirtyä eläkkeelle.. en tykännyt ks. laatikon ominaisuuksista ja TH400 pääsee takaisin koneen jatkeeksi. katotaan saisko kesäkuussa lullan takaisin ajoon.
    [​IMG]
     
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään nypättiin moottori ja laatikko pois keulilta sekä pestiin moottoritila kurasta, paskasta ja öljystä pois. Arviolta 10kg oli kertyny 51 vuoden aikana ryönää jokapuolelle. Aikaa kului enemmän moottoritilan pesuun kuin koneen ja laatikon irroitukseen. Seuraavana alkaakin järkyttävä hiomis urakka. Huominen menee lahdessa näyttelyssä, mutta ehkäpä maanantaina jatketaan.
    Motti ja laatikko irti
    [​IMG]

    konehuone pestynä

    [​IMG]
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vaihtuuko väri vai pysyykö samana?
    Ite tykkään tuosta nykyisestä väristä.
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Nykyinen pysyy. Kojelauta yms. Maalattu tähän sävyyn,niin en halua alkaa jokaista nippeliä maalaamaan uusiksi. Vaihtoehtona oli originaali nocturne blue ks. Vuosimallista ja nykyinen on saman niminen pari vuotta tuoreemmasta. Nykyiset chromi listat saa todennäköisesti väistyä ja straippi maalaukset tms. Korostukset tulee korostamaan korin muotoja.
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään pääsin talliin hieman puuhastelemaan ja tein ensi tilaa rotjakkeelle, jotta mahtuu kunnolla touhuamaan ympärillä.
    Samalla pikkusen naputtelin veljen kanssa kylkiä ja kyllähän sieltä takalokarin reunasta yli sentin paksuudelta kittiä löytyikin. Taitava on ollu kittaaja ja hienosti saanut sillä kaikki muodot tehtyä suoraan peltiin :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Nyt aletaankin metsästämään uusia takakylkiä. Noh ameriikastahan niitä löytyy, vaan mahtaa ne rahdit olla aika tyyriitä isommille osille.
     
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Eilinen päivä tuli etsiskeltyä uusia kylkiä amerikoista ja sellaiset löytyikin n.360$ hintaan ja postimaksut 250$.. en siis kokenut tätä vaihtoehdoksi tälle haavaa, kun toimitus aika on mitä on ja hintakin hieman pitkä. Noh eikun ihmettelemään auton kuvia missä olisi samanlainen kaaripokkaus ja kyljen muoto. Mersun sprintteristä sellaiset osui aika hyvin omaan silmään riittävän hyviksi aihioiksi ja hintaakaan ei ollut kuin 66€ yhteensä. Ehkä pussihuosut itkee nyt hieman verta, kun ei ole alkuperäistä, mutta ihan sama mulle. toinen vaihtoehto olisi ollut itselle alkaa vääntämään suorasta pellistä mankelilla anglanninpyörällä ja kutistajalla. nyt vaan pääsen paljon pienemmällä vaivalla samaan lopputulokseen..
    Kuvaa vielä aihiosta.
    [​IMG]
     
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään pistettiin sprintterin lokarit pätkiksi ja istuteltiin ne orginelliin lokasuojan muotoon. kahdesta lokarista saatiin yksi toimiva, eli vielä täytyy ostaa yksi lisäkappale lokareita.
    [​IMG]
    Sen jälkeen vanha kylki auki ja heftattiin uusi lokari paikoilleen. huomenna pitää vielä helmat muotoilla istuviksi.
    [​IMG]
     
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Kohta pääsee tinaamaan saumat.. sitte oliski enää toinen puoli.
    [​IMG]
     
    falcon1 tykkää tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Kävipä tuossa eilen silleen, että tein pohjia catalinan kylkiin ja hinkkasin vanhoja kittejä pois. ihmettelin, kun tuntu olevan kittiä aikatavalla kuskin puolella. Hakkasin kitit pois, niin eipä siellä hirveesti ehjää peltiä alla ollut. Eli tästä päästiinkin siihen, että uudet quarter panelit joutuu tilaamaan. Ei halua tehdä tuosta sentäs mitään tilkkutäkkiä. Pitää vaan alkaa kyselemään paljonko laivarahti maksais, kun tuo lentorahti maksaa ihan vitusti..

    Eilisestä masentuneena päätin sitten kaverin kanssa tänään, että tehdään tulipellin kokonaan smoothiksi, joten puhallinmoottori ja muut vanhat ilmastoinnin räimäleet poistettiin tulipellistä kokonaan ja kaikki ylimääräiset reijät tilkittiin pellillä umpeen. Saadaan ainakin kliini konehuone. Mitään johtoja ja letkuja en siis halua näkyville.
    Tulipelti pilkottuna ja happamat poistettu sieltä mistä sattui löytymään.
    [​IMG]
    Reijät tilkitty umpeen ja hiottu vanhat maalit pois pinnasta.
    [​IMG]
     
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Auton maalit saapuivat tänään, vaan eipä ole kylkiä mitä maalata. Pakkohan ne maalit on johonkin suihkia, niin otetaan sitten kori pois rungolta ja maalataan kaikki korin väriin. Luonnollisesti samalla uusitaan/huolletaan kaikki nivelet, puslat, jarru ja polttoainelinjat. Ensi viikolla tallikaverilla vapautunee nosturi, niin pääsee irroittelemaan korin. Niin se homma taas karkaa käsistä, mutta tehdään nyt sitten kaikki kerralla ja talvikin on vasta alussa :D
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyllähän ne maalit kestäisi säilöäkin :)

    Eniveis hyvältä näyttää, lisää fotoa vaan! :)
     
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Miksi olla hankala, ku pienellä vaivala voi olla aivan mahdoton :D noh kyseiset toimenpiteet oli tarkoitus tehdä muutenkin.. Tosin vasta vuoden päästä. Nyt löytyy tarvittavat materiaalit ks. Hommaan, niin ostetaan kyljet vasta syssymmällä ja tehdään nää pois alta
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Miten on Ponu edistyny?
     
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Viikko sitten pääsi nosturille ja seuraavaks pitäis hitsailla tukia sisälle ja nostaa kori pois rungolta. Runko puhallukseen.. kori grilliin ja pesulle.. uudet kyljet tilaten jossain vaiheessa.. kesä mennyt puuhaillessa muitten autoja jne.
     
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Jospa tämäkin pirssi pääsis taas pajavasaran alle pitkästä aikaa. Mitään ihmeitä ei ole vielä tapahtunut, mutta englanninpyörän ja sikkikoneen kävin ostamassa prokkista helpottamaan. Lisäksi tänään pykäsin veljen kanssa korigrillin, niin saadaan kori vartaaseen viikonloppuna.

    Aihioina toimi kaksi IKH:n 680kg kantavaa moottoripukkia ja lisäksi 18metriä 50x50 profiilia. Muutamat isot rullakon-pyörät alle, niin pystyy työntelemään pihallakin. Ajattelin aluksi tilata toraforsilta grillin, mutta n.1300-1400€ postikuluineen ei houkutellut kamalasti. Nyt pääsin reilun 400€ panostuksella.

    [​IMG]

    Sunnitelmissa nyt olisi seuraavaa.
    Ensiviikolla pitäisi käydä sopimassa aika rungon ja korin puhallukseen.
    Kyljet yms. pisteosia tilaan rahtiputkessa heti kun veronpalautukset kilahtaa tilille.. osat siis tammi-helmikuussa näpeissä. Odotellessa onkin hyvää aikaa tuohuta rungosta kaikki puslat, nivelet ja jarru + bensalinjat kuntoon... katsotaan miten etenee, mutta tällänen plääni nyt ainakin aluksi.
     

Kerro tästä muillekin!