Powerglide > 200-4R

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LGC, 29.1.2021.

  1. LGC

    LGC Gearhead

    Eli homman nimenä ois vaihtaa Powergliden tilalle 200-4R laatikko, autona -64 Impala.

    Tiiän, että pituus on sama ja yoke sama 27-spline, kysymys lähinnä kuuluukin mitä vaatii saada toimimaan orkkis rattikepin kanssa?

    SS-mallin lattiakepille löytyy kyllä valmiina vaikka mitä settejä, mutta löytyykö rattikepille valmista / helposti sovellettavaa sarjaa, tai saako duunattua ite millaisella vaivalla?

    Samalla voisin kysästä vinkkejä tuollaisen 200-4R laatikon paranteluun, ei siis haeta mitään race-laatikkoa, vaan normi cruisailuun sopivaa. Uskon että toimii kyllä ihan tollaisenaan, mutta kun se nyt on tossa pöydällä...
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Vaikka ryypätyttää ja väsy, niin mun kaksi penniä; JOS gliden ja th350 kyljessä törröttävät selector shaftien haarukkapäät on about samassa kohdassa, sopii TH350 > TH200-4R neuvot (G-body) mitä aikoinaan tein:

    1) siirsin runkoon kiinni pultattavaa, rattikarahkan ja lodjun väliin kuuluvan välitangon pidikkeenä toimivaa peltiä 1" ulospäin (spacereilla).
    2) taivutin välitangon viimeistä mutkaa vähän sisäänpäin, että linjaantuisi lodjun selector shaftin haarukan reikelien kanssa.
    3) tuli hyvä ja sektori riitti. Glide tietty vähempi pykälää, mittaa vaik paljonko on eroa kääntösektoreissa..

    Jos aski on pöydällä, kannattaa tehdä kaikki, mitä lodjun kunto, moottorin vääntö ja maks. vaihtokierrokset vaatii. Paljonko on~?
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mä olen kahteen impalaan laittanut 200r4 askin. Molemmat toimi omalla rattikarahkalla. Toinen oli th350 ja toinen powergliidarella kun tuli mulle.

    Se mitä tein oli että hitsasin lattaraudan palan siihen osaan joka on laatikon valitsin akselissa kiinni ja porailin reikiä kohti akseli kunnes vipusuhde osui kohdalleen.

    Nimimerkki linttaromu on mun vanha -62 jolta voisi saada kuvia niin pääset jyvälle mitä tarkoitan ja vähän mihin asentoon se lattarauta pitää hitsaa.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla on kahdessa autossa 200r4 ja shift kit toi ison parannuksen kumpaankin niin mä ainakin sitä suosittelen noissa omissa on B&M valmistama street/strip asetus ja mukavan pehmeästi vaihtaa normi ajossa, mutta kun enemmän polkasee niin vaihtaa sopivan napakasti eikä venyen kuin vakio asetuksella.
     
    Muokattu: 29.1.2021

Kerro tästä muillekin!