Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin, tehdäänpä tännekin pikku proggisosio kun kerran tuli lupailtua ;)

    Eli potilashan on tommonen kuvankaunis -72 Brookwood Farmari joka on "osa suomenruotsalaista hotrottinkia" :D
    [​IMG]

    Kori pysyy kuvankaltaisessa kuosissa mitä nyt pakolliset ruosteet parsitaan ja vedetään sit matta 9005 rallivärillä :rotfl:

    Mielenkiintoisinta projektissa tulee olemaan se, että ajatus on tehdä tästä mammutista sleepperi jolla voi ns. Näyttää närhenmunat kylien bemaripojille (pun intended ;) ).

    Eli koneeksi tulee ahdettu 454 vortec, jonka järkkäämisestä suuret kiitokset maxille! Ja voimansiirto ainakin alustavasti on paikallaan oleva prepattu th375nen ja oma 12bolt perä kaikkine kahdeksine lehtineen puolellaan :eek:

    Kardaanin teetätän jossain vahvemman heti suosiolla ettei räjähdä heti ekassa vedossa ja hakkaa laatikkoa ja lattioita paskaksi :D

    Ahtimeksi oon kaavaillu vortechin V3sta hinnan ja saatavuuden vuoksi koska ajatus on myöskin pitää jonkinlainen kohtuus kuluissa. Tehotavoite on jokatapauksessa se 600hv/1knm josta ei tingitä :p

    Kone tuli eilen purettua ja kyseessä on L29 koodin mark6 454nen parhailla oval-port kansilla eikä peanut porteilla. Alakerta on 4-pulttinen joten kampuran ajattelin tarkistuttaa ja hyödyntää mutta kanget ja männät ehdottomasti takokamana ahtamista ajatellen. Muu suunnitelma selvinnee kun pääsee oikeasti keskittymään ja selvittelemään muuta kokoonpanoa pikkuhiljaa, ideat ja ajatukset on siis tervetulleita ;)

    Mutta tämmönen alkukaneetti, josta jatketaan sitä mukaa kuin selviää lisää ja kuvia yritän laitella sitä mukaa kun jotain näytettävää ilmenee :D

    [​IMG]
     
    Mokaman, ImpJay, Aukustus ja 20 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. juha745

    juha745 Gearhead

    Hyvä että kuosi säilyy!
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu miksikäs tuota kaunistusta edes osaisi muuttaa niin että menis parempaan? :poff:

    Joku jolla ois muuten tohon käypä takalasi tai muita korinosia ni vois ilmotella jos on halukkuutta luopua? Keulan kulmapala uupuu toiselta puolelta mutta ton keulassa on jotain outoa, ilmeisesti sekoteltu 71sen impalan osia tms :odconfused:
     
    Gary Grand ja juha745 tykkäävät tästä.
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    [​IMG]

    Tästä vähän inspiraatiota.
     
    ImpJay, passerby ja ratrolla tykkäävät tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei ihan noin rujoksi viiti päästää :D

    Ajatus kuitenkin ois leimata ja sit pitää semmosena reissupelinä että voi 9hengen kyydillä päästellä rilluttelemaan vähän tavanomaista ripeämmin ;)

    Siitä pienellä aasinsillalla asiaan. Nimittäin kenellä on varma tieto/kokemus että mimmonen sikaosaston penkki tonne pitää kötöstellä että hyväksytään 9hengen autoksi? Kun tuo on tehtaalta tullu 6hengen autona mutta kun noita on saanu 9 paikkasenakin ni meinasin näihin suomen papruihin leimata sen sellaisena. Ei siis ole vielä koskaan ollu suomen kilvissä ;)

    Tehtaalta ollu kireimmällä 400cid koneella ni on tehostimet ja levyt edessä ym. Herkut jo valmiina ni bbc muutos ei oo mikään ongelma :p
     
    Gary Grand, KajS ja palontie tykkäävät tästä.
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    nyt on hienoa!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    Kas kas,ei ollutkaan Vortecissa sit Peanut port kannet!Olen ollut siinä uskossa että noissa trukki koneissa sellaiset aina on.
    Sehän on sit pelkkää plussaa kun voit oval kannet uusio käyttää.Oliko muuten sisuksiltaan ok,eli oliko rappua,syöpymää tms.mitä noissa romis moteissa usein on?
    Et varmaan tarvii muuta kuin ne takomännät sisuksiin,ja loput voikin uusiokäyttää.
    Kyllähän tuosta ilman ahdintakin aikamoisen saa,jos sille tielle lähtee.....
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kone oli tosi siisti sisukaluiltaan, tosiaan yks nokka oli menny vituralliks kun ilmeisesti menny pinnote rikki mutta jokatapauksessa tähän tietoon teetätän koneen spekseillä nokan kunhan joskus selviää ne speksit :D

    Ja juu, tuli aika lottovoittaja fiilis kun selviskin että on ovalikansilla mutta toisaalta jos ois ollu se uudempi L21 koodin motti ni ois ollu suorasytkä ja takomännät+kampura valmiina mutta kansiin ois joutunu investoimaan. Että ennemmin näin päin :D

    Laakereissa oli just sen verran kulumaa että huomaa kuinka on ajettu huonoilla öljyillä mutta pytyissä ei käytännössä ollu rappua ollenkaan että tuskin on ihan hirveän paljoa ajettu o_O

    Mutta tosiaan ajatus tehdä maltillisesti kiertävä ja heti alakierroksilta tuuppaava motti millä on mukava kiusia niitä "ämmiä" tuolla liikenteessä vaikka ois koko rytmiryhmä mukana ;)

    Ja tossa onneks yks tekijämies lupautu jo tekemään mulle moottoriohjauksenkin kunhan ite hoidan mekaaniset asennukset ja johdotukset, eli megan kolmonen lähtee jossain vaiheessa tilaukseen. Saa sekventiaaliruiskutuksen ym. Herkut ja ei pitäis olla aiempien megojen korttivikoja ym. :)

    Ja takosia meinasin tosiaan mäntien lisäks hommata kanget kun jotenkin olssin koneiden kanssa pelanneena näyttää noi omansa hirmu hepposilta :D
    Ja lisäksi ajatus on ajaa e85lla jo ihan puhtaasti lämpöongelmien välttämiseksi ja onhan siinä se hyvä puoli että ennakoitakin kestää sit ihan erilailla ;)

    Suuttimiksi vähän funtsinu reiluja tonnisia ev14:sia kun ne pitäs vissiinkin käydä imusarjaan suoraan? Toki koko muu polttoainelinjahan meneekin sitten uusiksi ja siitä voiskin viisaammat kertoa hyviä budjettiratkaisuja, tähän asti ite vaan suunnitellu että holleyn tms. Iso pumppu syöttämään keruusäiliöltä koneelle ja tankilta taas joku tankkipumppu vaan keruusäiliölle ja 1/2" linjalla? Riittänee vielä viinallakin ajettaessa? o_O
     
    KajS ja max tykkäävät tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    Köh.olen menossa viikon päästä dynoon 350 Letukan kanssa jonka pitäis olla aikamoinen "Pahis".
    Niin,mulla on kaikki muu siinä rallitavaraa paitsi veivit just orgis Chevy Pink veivit......rohkea tai pölvästi.Ehkä molempia.
     
    KajS, Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Koskaan ei voi olla liian varma :rotfl:
     
  11. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Me emme tule lepäämään ennen tämän moottorin tilannepäivityksiä. Kerro!?
     
    KajS ja rane58 tykkäävät tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Viikon päästä kerron kuin kävi tän mustan hevosen kanssa.
     
    rane58, jakulepi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    No perskeles, pikkupatsuli on myynyt aarteensa.:eek:

    Me oltiin sovittu että mun varaosiksi ostamasta '76 Stw Buickista löytyy tuohon ehjä tuulilasi ja kaupatkin itse asiassa sovittiin, mutta ikinä se kauppa ei toteutunut. Se Buickki on yhä olemassa, jos tarvit tuulilasin tai muita osia niin se on nyt jouten kun omani siirtyi parempaan (eli aktiivisempaan) käyttöön.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu tuuli- ja takalasi ois varmaan ne akuuteimmat ni pääsee sit karmit hitsailemaan kun tietää ensin mihin muotoon hitsaa :D

    Laitteleppas vaikka yvllä jossain välissä vähän infoa ja mahdollisesti kuviakin että mitä siinä ois semmosta hyödyntämiskelposta ni koplataan niistä jonkunlaista kauppaa/vaihtaria ;)
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Takalasi siitä muistaakseni puuttuu tai ainakin se nostomekanismi ja auto on Kuorevedellä Reijon ranchilla. Hinnaksi voidaan oikeastaan sopia että jos maksat Reijolle jotain kun se auto on ollut hänellä säilytyksessä. En sitä ikinä jaksanut hakea vaikka sen kyllä maksoinkin.
    Laita yv. kun asia on ajankohtainen.

    Tuo korimalli on kyllä lauluautojen ykkönen, IMO.
     
    jorkat, isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin herätellääs tätäkin taas.

    Elikkäs oma tyhmyys nousee pintaan kun oon nyt pikkukaljoissaan pariin kertaan tuumaillu ja tsiigaillu noita mäntiä ja kietokankia mm. Uspartsin ja summitin kautta.

    Elikkäs ongelma on siis löytää toimiva yhdistelmä noiden oval-port kansien kanssa joissa on tuo ns. Sydämen muotoinen palotila, elikkäs pattipäitä turha haaveilla ja sitten taas tasalakisissa tuntuu olevan aika suppeasti tarjontaa std koossa plus että pitäs jostain saada nyt selville sit että millä kombinaatiolla purkan sais pysymään siellä ysin nurkilla ahtamista ajatellen?

    Ni ajattelinkin että täällä kun on aika paljon noita bbc-koneita rakennelleita sällejä ni löytyskös tietotaitoa auttaa vähän hahmottamaan tota kombinaatiota? Kun varsinkin männät tuntuu olevan eniten hakusassa, kangethan on varmaan kustannustehokkain ottaa "perus" eaglet tai scatit joissa nyt ei mahdottomia pituusongelmia tule paitsi jos mäntä pääsee vaikuttamaan asiaan jotenkin?

    Tähän asti tullut pelattua lähinnä vakio-osien kanssa ja pervormanssipuoli haettu sit yläkerralla ni jääny tää alakerran tuunaaminen vähemmälle :lol:

    Ihan käy linkit toimivista kombinaatioista tai vaihtoehtoisesti myös kaikki mietteet ja mielipiteet otetaan vastaan ja tehdään sit kumminkin oman pään mukaan, vai miten se meni :poff:
     
  17. H-V

    H-V 2nd gear

    Perskales tää on kyllä hieno vekotin :odcool: Onkohan tää se sama lintta mikä oli jokunen vuosi takaperin muuramessa myynnissä?
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Oletko varma että se patti kuitenkaan kiinni ottaa,vaikka palotila oliskin sydämen muotoinen?
    Palotilan koko on varmaan luokkaa 121cc.
    Mulla on 454 koneessa hirmunen patti männissä,ja silti palotila pienehkö eli 110cc,eikä ota mistään kiinni.Puristus on 11,5:1.

    Edit.Varmaan hait juuri sitä,että mäntä ei lyö päätään kattoon?
    Tällainen kovempi puristus antoi tuollaisen terävämmän soinnin mottiin.
     
    Muokattu: 29.10.2017
    Gary Grand, -nikke-, Nilsbertti ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. puna niska

    puna niska Gearhead

    Racetecin hyllymäntään mittamuutos about 100$ vois vielä olla hinta laatu suhe kohillaan .
    Cnc motorsportilla on joskus huokeella mäntää veiviä yms.
    Eikös tommoseen ooppelin isomottiin oo vähän joka nurkassa puol ilmasta tako sälää.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Muuramesta nuoremmalta närhen veljekseltä mä tän hain kun ollaan nykyään samassa duunissa ni kauppas ;)
     

Kerro tästä muillekin!