Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Vahvoja mielipiteitä keräävä luokka ansaitsee oman topikin. Otsikko on kirjoitettu tarkoituksella väärin. Street D on mielenkiintoinen luokka joka tosin vaatii aika paljon panostusta. Harvoja headsup-luokkia Suomessa. Kuutiotuumaraja on aivan perseestä, nyt olis sauma muuttaa se kun kerran sääntöjä muutenkin yhdistellään. Jos siis sarjassa ajavia kuskeja toi kiinnostaa. Saahan rekisteriotteeseenkin nykyään 540cid+ koneita.

    Kalenteria: http://www.sunrisecruisers.com/forum/index.php?topic=5.0

    Lisäksi testipäiviä Kauhajoella: http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/tapahtumat.htm

    EM-kisassahan ei näillä näkymin Street-ryhmät aja, mutta sitten sunnuntaina 3.6. saattaa olla Alastarolla se bonuskisa Vaasan kerhon järjestämänä. Tästä kenelläkään lisätietoa?

    Kuka ajaa FHRA:n sarjan? Kuka WCSC:n? Kuka Molemmat? Kuka satunnaisia kisoja? FHRA:n sarja vaatii AKK:lta 75e hintaisen lisenssin vuosittain. 2004-2006 ajaneet saavat sen maksamalla tuon maksun, muut joutuvat suorittamaan lisäksi lisenssitutkinnon, tutkintomaksu ainakin FHRA:n kisoissa on 100e. Tämä 100e siis maksetaan vain kerran. FHRA:n sarjan ulkopuolisissa kisoissa voi ajaa edelleen kaksi kilpailua kertalisenssillä, hinta 20e/kisa. FHRA:n kisoissa osallistumismaksu on 100 euroa jolla pääsee kuskin lisäksi yksi mekaanikko sisälle. WCSC:n hinnoista ei ole vielä tietoa.

    Jos aiotte ajaa FHRA:n luvalla järjestetyissä kisoissa niin ns. villiin kisoihin osallistumista kannattaa harkita, sanktiona voi olla lisenssin menetys. Toivotaan kuitenkin että kaikki järjestäjät sais ton FHRA:n luvan, ei tarvis kenenkään sillä päätä enää vaivata.

    Tähän topikkiin voi kirjotella myös kesän mittaan juttuja kisoista.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ujona heti kattomaan onks tää meidän oma uus hiekkalaatikko :wink: REE? On tää varmaan :rotfl:

    Panostuksesta sanoisin että tässäkin on ihan sama kuin missä tahansa luokassa, helpostihan se käy niin että kaikki menee mitä on varaa laittaa. Noin se käy ihan luokasta riippumatta eli ruokahalu aina kasvaa syödessä ja joka luokassa on ne omat jutut ja rahareijät joihin tilit sit uppoaa ja joiden avulla hommaa eli suoritusta voi parantaa :wink: Ja yhtälailla kuitenkin myös REEhen voi tulla ens vaan kokeilemaan ilman sen suurempia panostuksia ja suunnitelmia, niin mekin on tehty.

    Meidän tiimin (hieno nimike tälle rupusakille :rotfl: ) tarkoitus on ajaa ainakin kaikki fyyran kisat, toi länsirannikko on täältä kattoen vähän turhan kaukana vaikka muuten olis varmasti mielenkiintoinen sarja ja sit harkinnassa on tuon lisäks esim. Kiikala mut sen aika sit näyttää.
    Ja se meidän tiimihän on se millä lie kaikkein mustin auto ja vaatetus mut toivottavasti eli kuitenkaan mieli 8)

    Lähetään tästä. Lisää kommenttia tulee varmaankin kunhan taas lämmetään tässäkin topicissa ja päästään kunnon :poff: vaiheeseen :lol:
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    No sanotaan nyt sillai että voittoon tarvitaan kuitenkin 800-900hp nykytasolla. Onks se paljon vai vähän, on varmaan lompakosta kiinni. Ajellahan siellä toki saa millä autolla tahansa joka painaa 1400kg ja täyttää turvavaatimukset.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Painorajakin on vähän kyseenalainen, mutta menettelee, 480 cid rajoituksen kun saisi pois niin lisäisi mielekkyyttä. Johan 460 cid porattuna 0.080" ylikokoon on ~477 cid... Vieläkö rack & pinion on kiellettyjen listalla???
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei pitäs olla ainakaan tehdastekoset.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo ja mekin on voitettu jo monta kertaa :wink: Eka voitto oli kun saatiin auto vihdoin mukaan kisaan, seuraava oli kun saatiin sille jopa aikakin, seuraava kun se aika parani ja sitä rataa :D
    Ja kaikki toikin tuli tehtyä melkein 500 kiloa ylipainosella ja samassa suhtessa koneeltaan jopa sallittuun nähden alikokoisella koneella varustetulla tankilla :poff:
    Ens vuonna voitetaan taas jotain, mut mitä? Sitä ei tiedä vielä itekään mut se selvinnee kunhan päästään taas mukaan sohlaamaan :wink:
     
  7. always bb

    always bb Gearhead

    ois se kiva nähdä kun joku ajaa tollaisella 800-900 hp street autolla 35km
    töihin aamuisin ja 35 kilsaa iltaisin ja kävis hakee vielä vaikka hoidokit
    Oma mielipide on että ei varmaan missään luokassa kustannukset ole
    niin karannut kun street-D;ssä syy miksi? FHRA tekee säännöt josta ei sitten kukaan pidä kiinni esim: toi cid määrä 480 voin sanoa että että
    kaikilla melkein tulis vähän kilpailukieltoa sääntörikkeestä. sitten kun saan
    putkirungollisen katuauton hankittua,sitten osallistun. täällä OD;lla olis
    sopiva cuda siihen tarkoitukseen. unettomia öitä on vietetty.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Putkirungot menee Outlawn puolelle jotta sinne sitten sellasella. Mut esimerkiks meidän viime kesän "kilpuri" oli sellanen että sillä heitettiinkin tollasia 35 km suuntaansa lenkkejä ja auto oli ihan kaikkineen leimattu semmosenaan liikenteeseenkin. Nyt ens kesäks siirrytään pienempään koppaan ja isompaan koneeseen mut edelleen auto pysyy katuajettavana ja sillä ajetaan myöskin kadulla.
    Mut toi ei oo hommassa mun mielestä mikään pakollinen pointti, sääntöjen puitteissa kukin saa rakentaa autonsa mielensä mukaan, me mieluummin yhdistetään kaks asiaa eli kun köyhällä ei voi olla kovin montaa harrasteautoa niin pelkkä kisakäyttö tuntuu liian vähäiseltä tollasen laitteen ainooks iloks :wink:
    Ja silti nautitaan kisoistakin kun on siellä noiden kärkiautojen takana sit aina omat hauskat aikavertailukisat muiden vastaavien hieman hitaampien kesken :D Jos noin ei olis niin miks kukaan muu kuin muutama huippukaluston omaava kuski ajaa sit jotain ratakisaa tai ralliakaan ja vielä tykkääkin siitä harrastuksestaan, samanlaisia eroja sielläkin on kaluston suhteen luokkien sisällä.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei kai tällä oo mitään tekemistä Street D:n kanssa?

    Ei toi kuutiotuuma mikään syy ole. Syy on se, että löytyy aina joku joka on valmis laittamaan enemmän rahaa kilpuriin ja tekemään vähemmän kompromisseja kuin muut. Kyllä tää sama juttu vaikuttaa ihan kaikkiin headsup-luokkiin, street B ja C, Pro Stock, Top Methanol jne. Putkirunko Street D-asian voit varmaan unohtaa kun FHRAnkin katuluokkiin tulee taas leimapakko kaudesta 2008 alkaen. Mutta kyllä tollaselle autolle luokkia löytyy vaikka kuinka paljon, ei kai ajaminen nyt siitä ole kiinni?
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mun mielestä toi kuutiotuuma rajoitus on aivan perseestä.Pitäis olla joku järjellinen raja.Esim.,mitä normilohkossa mahtuu pyörittämään.Nykyään saa kiinankampuraa,veiviä ja muuta mukavaa edulliseen hintaan.Kyllä mä miettisin aika pitkään,tekisinkö esim. Mopesta 48 kymppisen vai suoraan 500:n Kustannuspuoli kaatuu yllättäen,isompi on edullisempi. Itellä on 528,järkevin ratkaisu Megablokin suhteen.Ei asiaa virallisiin kisoihin.Eipä hirveesti haittaa,kyllä epäviralliset riittävät :D Toi ei oo kyllä tuotantolohko,joten en kyllä pääsis muutenkaan mukaan,normilohko kisoihin.
     
  11. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo minä myöskin olen sitä mieltä että toi kuutiotuuma raja on hanurista....tämä on vaan katsojan näkökulma.

    Raja vaikka joku 540 ja painosta vaikka 100kg pois.

    Hitto kun suomessa olis Street eliminator luokka mitä tuolla muualla euroopassa ajellaan. Siinä on katuauto luokka meikän makuun. Toki outlawit on lähellä niitä mutta silti niin kaukana. :-?

    Joku samantapanen luokkahan olis oikeastaan helppo tehä kaikkien street ryhmien autot samaan kasaan ja kaikille samat säännöt, ahtimet, kaasut sallittuja oli kone mikä hyvänsä, sama minimipaino ja samat rengaskoot kaikille (ja turvakaaret sitten sen mukaan mitä sen oletetaan kulkevan) :odroll: vois esim vippilläkin ajaa siinä street ryhmässä....kun eikos ahtimet ole kielletty noissa fyyrän ree ryhmän kahinoissa (ja se on todella sääli :cry: )

    Noh ainahan sitä voi unelmoida :odroll:
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Saa siellä REEssä ahistimet olla, painosanktiota vaan laittavat sit lisää eli kyllä vippi sinne pääsee ja on tuolla kerrottujen suunnitelmien mukaan tulossakin :wink:
     
  13. HEMI

    HEMI 1st gear

    Kiitän tiedosta :D niin d:ryhmässä sakotetaan lisäpainolla siitä että haluu mennä kovaa :rotfl:

    BTW minkä takia turbo vallu ja turbo chevelle joutu outlawiin vai omasta tahdostako ne sinne siirty?
     
  14. Henski

    Henski 1st gear

    Reetä ei ajettu...
     
  15. HEMI

    HEMI 1st gear

    Kiittää edelleen :lol: Hieno että vippi tulee paikkaamaan sitä tyhjiötä minkä turbo valde ja hevelle jätti....ne oli kyllä meikän suosikit mitä sillon Back In The Days oli 8)
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja onhan ainakin huhuja kuultu semmosestakin että tulisko se turbo chevellekin ens kesänä takas radalle ja REEhen :wink:
     
  17. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    Muistan ajan jolloin freshatut ex. prostock koneen jylläsivät D-kapinoissa. Siinä oli meiningin makua, ei sekään silti halpaa käsittääkseni ollut. Eniten ainakin minua vastustaa cid rajassa on se, että samalla rahalla mitä takoo 480 cid huippu akseliin & veiveihin & mäntiin saa käytettävästä lohkosta riippuen +570 cid satseja ja potentiaalia taas toisiin tehomaailmoihin vaparina.
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ford 429/460 vakiolohko, 572 cid potentiaali ja on tuotettu jo '68 vuonna. Suomessa ei tosin juuri kukaan fordeilla kisaa, mutta moniko GM:n mies olisi valmis hyväksymään moisen cid edun heads-up ryhmässä? Miten määritellään normilohko? Onko se hlö-autoissa käytetty moottori vai miten???
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Se normilohkon vaatiminen ois aika huono juttu sinänsä,koska ei noita 454 ja 440-koneita enää tahdo saada hankittua käytettyinä mistään tai hyvin hankalaa se ainakin on ja vaikeammaksi muodostuis jos jälkituotanto lohkot kiellettäisiin!

    460-koneita sen sijaan taitaa vielä saada käytettynäkin noita em.lohkoja paremmin,ainakin jenkeistä!

    Kyllähän tuo n.70-90cidiä laittais ajattelemaan,mut toisaalta saa siinä fordia viilata tuollasta kisavireistä 468+ koneista letukkaa vastaan :poff:
     

Kerro tästä muillekin!