Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. Fury1

    Fury1 3rd gear

    Multa löytyis Rauma Repolan metsäosaston vanha edustus auto Plymouth Fury I -71 383+727+8 3/4 ja samanikäinen Fury III (rullaava varaosa-aihio) samanmoisella kokoonpanolla, ollut Suomen Paperitehtaiden yhdistyksen käytössä uutena.
     
  2. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Itselläni oli muutaman kuukauden 70 Fury I projekti joka oli myös Rauma Repolan vanha edustuskiesi. Ollut 383+727. Meni jonnekin Lohjalle? Toisin kuin täällä on mainittu AA-777 Polara on ollut uutena Ahlströmin käytössä.
    Omistin pari vuotta sitten 83 Malibu farmin joka oli vanha US-lähetystö auto. No, tää meni hiukan ohi topicista.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla oli Dodge Monaco 4d -69, 383:lla joitain vuosia sitten.Se oli entinen Fazerin edustus-auto,oli tallella vielä takuu-laput ja huoltokirjakin.Oli kuulemma ollut sen jälkeen Hannu Karpolla.Rekkari oli muistaakseni JUC-88.Auto oli siisti ja hyvässä kunnossa ainakin vielä silloin.
     
  4. monaco77

    monaco77 Gearhead

    Olisi Dodge Royal Monaco 4D '77 kuten nimimerkistä näkyy, ollut Wärtsilän edustusautona, itse olen 3 omistaja.

    Alkuperäisessä "kunnossa" on eli maalia kaipaisi pintaan. Aikojen alusta asti löytyy huoltokirjat ym.

    Ei myynnissä kun juuri on itse hankittu :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: monaco77 2004-03-20 16:57 ]</font>
     
  5. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Big Bad Chevy - vai Gutzeitin vanha tämä NS-5 onkin. Oliko muuten sulla ollessa kampilasit edessä ja sähkölasit takana elikkä onkohan alkuperäinen kombinaatio vai onko mulkattu vuosien varrella. Tarkoitus olis tulla Himokseen kesällä eli siellä voisit tuon vanhan aarteesi nähdä.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla ollessaan Impalassa oli ihan vaan veivattavat lasit joka ikkunassa. Yllättävän moni edustuskäytössä ollut Chevy on ollut kohtuullisen vaatimattomalla varustelulla, esim. tossa mulla viimeks olleessa '73 Impussakaan ei ole ollut kovin kummosia varusteita. Tärkeimmät kumminkin eli iso kone (454, musta väri ja sävylasit :smile: )
    Himokselle olis tarkoitus tulla. Meillä on suunnitelmissa tehdä sinä viikonloppuna kunnon "turnee" eli alustavien suunnitelmien mukaan suunnistetaan ensin Hyvinkäälle niin että kaveri lähtee veturiks Chevyvanilla ja pakataan pikuppi kärrylle. Hyvinkäällä testataan sitten pikupin suorituskykyjä ja Street Slidingien päätyttyä lauantaina iltapäivällä lähdetään samalla paketilla kohti Himosta. Tollasella paketilla siksi että siinähän meillä on sitten samalla koti mukana yöpymiseen, eikä toi meidän pikuppi oo oikein mukavin, eikä taloudellisinkaan matkantekovehje tollaseen reilun 500 km reissuun. Vaikuttais että säädöt kohdallaankin vienee maantieajossakin varmaan 40-50 l/100km ja onhan se tollasen rallittelun jälkeen varmempaakin kun on veturi mukana.
    Voipi olla että täältä tulee sinne aikamoinen edustuskärrykin, jos kaveri saa valmiiks kokolailla rankalla isolohkolla varustetun NewYorkerinsa (mustan tietty), sillä se ajatteli siinä tapauksessa tekevänsä saman kierroksen eli ens Hyvinkäälle ottamaan pari lähtöä ja sitten sieltä Himokselle rötjäämään :grin:
    Toivottavasti nähdään Himoksella, olishan se kiva taas nähdä oma vanha autokin ja vaihtaa siitä kuulumisia ja kokemuksia.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-03-21 11:16 ]</font>
     
  7. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Olikohan tuo se mikä oli piitkään myynnissä Turun liepeillä Ruskolla Autoliike Heikkisellä?
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Oli juuh.
     
  9. homer

    homer Double Gearhead

    No tämä ei ehkä ihan edustusauto perinteisessä mielessä ole mutta kerronpa silti.
    Simpeleellä oli vielä 80-luvun loppupuolella todella vähän ajettu Challenger (vuosimalli taisi olla 1970 ja väri violetti, tekniikasta ei tietoa). Auton osti eräs rekkafirman omistaja mutta ajot jäi vähiin kun mies kuoli. Tämän jälkeen autolla taidettiin ajaa enää kerran kesässä kun se käytettiin katsastuskonttorilla.
    Jos oikein muistan Challenger oli näytillä Imatran näyttelyssä ehkä 1988. Joku kertoi joskus huhun että auto olisi ostettu Imatralle? Vai pölyttyykö se vielä jossakin tallissa Simpeleellä?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostin juuri Rettigin vahan Buick Electra 225 vm 68 430.sellä Auto liikuskellut tammisaaressa karjaalla ja tampereen seudulla.kilpiä on ollut kahdet EYP-8 ja vuodesta 96 JUY-87.Auto tarvitseea aikalailla remonttia.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hommasin ite 2002 syksyllä Turengista Plymouth Fury1 vm.71 joka edellisen omistajan mukaan on Alkon entinen edustusauto. Tekniikka alunperin (ja vieläkin papereissa) 383+727, välillä ollut 318 kone ja ennen ostoa vaihdettu 440 joka nytkin keulilla. Auton taustoja en ole vielä yrittänyt tutkia...alkuperäiset kilvet ACM-41 (hain konttorilta), ostettaessa oli BGF-880. Auto ilmeisesti hommattu Imatralta 1994?? Jos joku tietää auton vaiheista jotain niin mielellään kuulisi lisää. :smile:
     
  12. veukki

    veukki 1st gear

    Mulla on yks niitä nokian vanhoja... '80 Buick Electra Limited 350+th400... Ei oo kairamon vanha, se löytyy jarimäeltä, mut lähelt liippaa.
     
  13. mopsi

    mopsi Gearhead

    Mulla on ollut 13 vuotta Dodge Monaco Royal Brougham 4d ht 440/727 vm:75.Ollut kolme ekaa vuotta cd-kilvissä,kuulemma suurlähetystö käytössä ? Kunto suht orggis.Niin ja jos joltain löytyy auton historiaa tai valokuvia,olen kuulolla ! Rekkari : NV-629
     
  14. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    Faijalla oli aikoinaan ´57 DeSoto Diplomat joka oli kuulema Bernerin entinen edustusauto, AYI-40 kilvillä löytyy vanha valokuva, kiinnostaisi tietää auton vaiheista 70-luvun alun jälkeen.
     
  15. -69

    -69 Gearhead

  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chrysler New Yorker-62 Ex Yleisradio. Tallessa!
     
  17. Simo

    Simo 1st gear

    Tietääkö kukaan missä vaikuttaa 62 New Yorker HH-44 ? Perhe tuttava (jo edesmennyt) osti sen Riihimäenlasitehtaalta vuonna 67, jolloin Riihimäelle tuli ussi 67 New Yorker. Tuo 62 oli ym. henkilön omistuksessa Tampereella kuolemaansa asti 90-luvulla.
    Samainen henkilö on omistanut aikanaan mm. Suomi Edselin.
     
  18. DeS

    DeS Gearhead

    Nyt tulee vahvaa mutu-tietoa, mutta Poriin ilmestyi 80/90-lukujen taitteessa kuvauksen mukainen Suomi-Challenger. Oiskohan sama kottero?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli tässä vielä lisäyksenä kuva:
    http://ameba.lpt.fi/~riihipas/Auto/Image7.jpg
     
  20. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Mulla on kuva missä on Lapinläänin maaherran entinen auto eli Plymouth Satellite 1971 virkatehtävissä kuvattuna Ivalon lentokentällä vuonna 1977. Tietääkö kukaan onko kyseinen auto enää hengissä? rekkarikin näkyy kuvasta, ja se oli "1-L" eli jotain valtion omia kilpiä ilmeisesti. Kuvassa muuten Presidentti Kekkonen on juuri kävelemässä autoon...eli jos jollain on tämä Satellite tallessa on siinä ainakin kuljetettu aika "isoja herroja" :smile:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr.Speed 2004-03-28 23:40 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!