Voimakkaasti pukkaa taas harrastamisen puolelle...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kantri kuusneljä, 7.6.2014.

  1. Joo tuolle mun Kantrille ei talven kuluessa tehty suurempaa mutta säädeltiin shifterin vaijeria, asenneltiin seosmittaria ja vaihdeltiin iskareita. Vekotin oli suurin piirtein ajo/liikennöintikuosissa huhti-toukukuun vaihteessa mutta kiireistä ja saamattomuudesta johtuen otin sen tallista "ajoon" vasta viime sunnuntaina.

    Pörpöttelin rauhallisesti Kotkasta ktiin Haminaan ja jo matkalla selvisi, ettei se pariin kolmeenkin kertaan säädelty shifteri vaihda alaspäin tarkasti vaan edestakaisin vemputtamalla. Keksinnössä siis manuaalikoneistoinen C6... No tämä yksityiskohta ei vielä suuremmin tunteita ehtinyt kuohuttaa. Pari kilsaa ennen kotipihaa ulosmittasin koneen tehoja ja virne ilmestyi suupieleen :lol:

    Lyhyt oli riemu ja lyhyeltä alkuun haiskahti myös kesän ajelut kun kotipihassa yksi vesiproppu laski reilusti läpi pitkin pihaa. Nopeahkon tilannearvion jälkeen kypsyi päätös hommata vankkurit takaisin talliin koneen poisnostoa varten. Ei oikein taitu nakkisormi proppujen vaihtoon konttorissa... :eek:

    Päätöksessä pysyttiin, proppuja tilailtiin ja sinällään omana seikkailunaan katiska saatiin toisella yrityksellä takaisin tallille. Tietenkin viimeisimpänä havaintona, että ei vuoda eikä nouse lämmöt liiaksi!! Mitä vittua... :eek:

    Vahvasti motivoituneena aion nyt kuitenkin kammeta FE:n ylös karsinastaan, vaihdella proput ja samalla muokata peltisarjoja sopivammaksi. Ihmettelen itsekin ettei nämä viimeisimmät edesottamukset ole vituttaneet nimeksikään ja konejumppa tuntuu lähinnä lupsakalta haasteelta. Ajattelin ajella vielä kuluvan kuukauden nimissä vaikka ensiviikko mene heti kättelyssä valtion puuhissa pitkin metsiä kirmaten yötä päivää.

    Tulipahan tuossa mieleen, että lieneekö tänään mun vuoro onnistua illan Lottoarvonnassa... :D
     
  2. Niin elämä se vaan rullailee. Murheeksi osoittautui ruostuneet proput. Olivat siis mallia rauta ja ikää ehtii tulla 8 vuotta. Tulipahan samalla huuhdeltua vesitilat. Kuusi kappaletta messinkisiä proppuja löysi kotinsa tosta C5AE-lohkon kyljistä.

    Nyt malmikasa istuu jo konttorissaan kantrissa ja homma on erinäisten pulttien ja muttereiden kiristelyä. En tiedä ajellaanko vielä kesäkuun nimissä kun siunautui kyläilyreissu loppuviikoksi ja onhan tuossa vankkurissa pari muutakin pientä "viritys"kohdetta mutta todennäköisesti kuitenkin viikon kahden sisällä. Tuleepahan harrasteltua...
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Cuul, vain 8 vuotta kesti?, hurjaa... Omassa 64 gaalxiessa muutama vuosi sitten petti yksi proppu, sen kun otti pois järkytys oli suuri, siellä vesitilassa oli 2-3 cm korkeudelta jotain ruostunutta metalli lastua.
    Siitä yhdestä reijästä sitten lastua pois niin paljon kuin sai, ja uusi vesiproppu paikolleen, silikoonin avulla se alkoi pitämään, milloinkohan seuraava alkaa vuotaa, sitten kait kampeam koko moottorin pois ja samalla mopo karkaa käsistä, menee rahat ja kukkarot kun huomaa mitä muuta pitää vaihtaa. 45 tkm ajettu vasta rempan jälkeen , joka tehtiin vuonna 1991... metalli proput siis olleet moottorissa noin 23 vuotta, yhtä lukuunottamatta.
     

Kerro tästä muillekin!