Ympäri käydään ja yhteen...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Polara, 1.6.2005.

  1. Polara

    Polara Gearhead

    ...Tullaan.
    Mikähän piru näissä a-korisissa viehättää? Alotin harrastuksen -71 Valiantilla ja siirryin siitä tietenkin isompikoppaseen...
    Noo nyt on pari vuotta tullu ajeltua sillä ja kas! Pihaan on tulossa sen kaveriks -65 valiantti!
    Mikä niissä oikein vetää puoleensa?
    Perhana pitkään on pitäny "sivusilmällä" seurailla myyntipastoja ja A-bodyjä...
    Ja arvatkee onko jo pikku visioita, kun sain tietää että saan sen, niin kokoajan on pyöriny päässä, että sen ja sen värin laitan ja sitten semmosen ja semmosen tekniikan...
    Kai sitä on syntyessään jo saanu jonkun pikkusen kolauksen tuonne pääkoppaan!?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, sitä sanotaan järjeksi.
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Minäkin aloitin ajelut ´65 valtterilla ja kuinka ollakaan näin sen parkanon shellillä kun tultiin hot rod & rock showsta,oli vielä samassa oranssissa värissäkin.Alkoi ihan poltella että joskos sitä hankkis ekan jenkkinsä takaisin.
    Kai se on sitä nostalgiaa?..
     
  4. harri60

    harri60 Gearhead

    Mulla on tuollaisen -65 Valiantin myyntiesite. Melkoisen erikoisen näköinen muuten farmarina.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ai sitäkö se onkin? Mää ihmettelin kovasti mitä tää on kun ilmesty Dodge parasta A-ryhmää pihaan? :rotfl:
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Just niin, mä olen ihmetellyt nyt 13 vuotta farmari-Dartin muotoilua...
    Arvaatko vai tiedätkö mikä ero ko.autoilla on?
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ai niin, '65 Valiantilla tuli itekin alotettua '80-luvulla ja kas kummaa, sen jälkeen on ollu aina parasta A-ryhmää tontilla...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja A-olutta.... :rotfl: :rotfl:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. harri60

    harri60 Gearhead

    Tietysti toi keula on erillainen. Itse kori näyttäisi olevan sama. Takavalot on Valiantissa alempana kulmissa ja pyöreät. Dartti on takaa paremman näköinen.
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    Juu, kartalla olet...

    Se mikä noissa farmareissa naurattaa on se että sedan Dart on pidempi ja isompi kuin farkkuversio...
    Eli toi farkku Dart on tehty suoraan Valiantin pohjalle ja peltiosat laitettu näyttämään Dartilta paitsi takapuskurin ja takaposkien osalta, ne on Valianttia 1 yhteen systeemillä...
    Mä itseasiassa olisin halunnut nähdä missä kunnossa suunnittelupoppoo maolla kun ne noita alko piirtää... :eek: ja missä kunnossa mahto olla se suuri isoherra joka päästi noi tuotantoon asti... :rotfl:
     
  13. make l

    make l 1st gear

    Varmaan ne oli samassa kunnossa kuin ko. autoissa matkustavat.... :rotfl: :soosoo: :rotfl:
     
  14. Käkö

    Käkö Gearhead

    Tässähän viitataan selvästi mun tekemiin tieteellisiin tutkimuksiin eri olutlajien vaikutuksesta A-koppasen kyydin mukavuuteen kuljettajan vieressä istuen... :lol:
     
  15. make l

    make l 1st gear

    Jos noita kutsutaan tieteellisiksi tutkimuksiksi, ni mustahan olis pitäny tulla tiedemies.... :D :D
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jospa se menee Polara näin:

    Meillä oli A-koppaset. Vaihdoit C-bodyyn. Minä vaihdoin kanssa C-bodyyn. Pitkään olen itkenyt sitä GT Dartin myyntiä ja sitä takaisin kaivannut. Sniis! A-bodyyn olen vaihdatellut. Osta sinä se A, niin minä seuraan perässä. Sit voidaan vehkeitä vertailla! 8)
     
  17. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Eli minä tuossa yllä. Näkyy kirjaavan ulos jos on tarpeeksi kauan syömässä tuossa välillä. Mut mistä se kone tietää että minä olin syömässä?
     
  18. Polara

    Polara Gearhead

    ...Niinpä, kohta on A ja C, ei puuttus välistä enää kun se himoittu B -koppa. Jospa se vielä joku päivä...
     
  19. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Ja sen jälkeen se ihana F. Tietäisin yhden halvan. Orkkis. On upee, mut ei kupee.
     
  20. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Monenlaiset bodyt

    Taitaa olla joillain Gothamin miehillä Mopar Pervoromanssi.Onneks oon ite tuolta melkein välttyny.Muistan kyllä nähneeni meijänki pihalla jonkun '71 Valtterin...Kuullostaako Polara tutulta?
     

Kerro tästä muillekin!