Youtube sarja: Riding with...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 12.11.2020.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ei ole vaikea sanoa varmaa. Montakin kertaa jouduin mittaamaan todellisen kulutuksen täyttämällä tankin ihan täyteen ja sitten vertaamaan mittariston lukemiin. Tämä siksi koska koneessa oli 48 lbs suuttimet vakion 26 lbs sijasta. Suuttimien muutoksen jälkeen kalibrointi on tehtävä tietokoneen ohjelmassa, tässä tapauksessa Cats Tunerilla. Mittariston saa kyllä näyttämään oikeita lukemia mutta ei onnistu ihan parilla kalibrointisäädöllä. Kun vaihtaa isommat suuttimet mutta ohjelmaa ei muuta, silloin mittaristo alkaa näyttämään todellista pienempiä lukemia. Olihan se hauska katsoa virittelyn jälkeen 7 litran keskikulutuksia.

    Olen kyllä erimieltä siitä että manuaalilla pitää vaihtaa koko ajan. Voin esim. heittää ykköseltä neloselle ja sitten kutoselle tai ihan miten haluan. Ja voin kääntyä risteyksessä nelosella koskematta keppiin ollenkaan. Voin pykältää neloselle jo 30 kmh vauhdissa ja vitoselle 50 kmh vauhdissa. Tämä onnistuu siksi koska iso V8 vetää jo 1000 kierroksilla ja tasainen veto jatkuu punaviivalle asti. Parhaiten ison V8 koneen ajettavuutta kuvaa se että esim. Z06 Corvettella voit kiihdyttää 50 vauhdista 320 vauhtiin koskematta keppiin kertaakaan. Ei onnistu ihan pikkuautolla.
     
    Muokattu: 5.5.2021
  2. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Eeh, eikös tuo onnistu myös automaatilla, mitä tuossa kerroit; kyseisissä tilanteissa ei tarvitse koskea keppiin automaatissakaan.

    Nämä on jotenkin hauskoja nämä automaatti vs. manuaalikeskustelut. Joku tykkää tyttärestä, jne.

    AHi
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kanssa ihmettelin, mitäs ihmeellistä tuossa isolla vaihteella jurraamisessa yms on. Nag1 laatikossa käyttää auto stick puolta niin voi ajella millä vaihteella haluaa :D
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Olin todistamassa tapahtumaa, kun uusi omistaja lähti Challella ajamaan kohti auringonlaskua.
     
  5.  
    esmi ja Tunaman tykkäävät tästä.
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kiva katsoa kun ammattimies tekee , ei paljon aikaillut ja homma hanskassa. Hyvä kun appari ehti maalia suihkia perässä. Cirkas Candy tai isot hileet jos et helmiäis raidoituksia ala väsäämään. Mattamusta liian helppoa.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tekis mielikysyä, paljon on tuntivelotus. Ois toinen potilas ihan samoilla oireilla :D :D
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Näytti hyvältä kun perä oli tiputettu ja keulaa ei. Mä en koskis keulaan ollenkaan ja laittaisin vaan niin korkeat takarenkaat että auto nousee takas vaateriin. Onneks mulla ei ole tollasta autoa niin vältytään moiselta sekoilulta!
     
  9. Uutta pätkää ulkona, tällä kertaa stooria tuosta Ski Boatin rakentamisesta:

     
    heh heh©, Mika.V ja -71 MoPar tykkäävät tästä.
  10. Olihan tuossa keulaa jo droppisetillä pudotettu 3", mutta katsotaan mihin lopulta päädytään.., myös auton kanssa :D
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No keulii se silti!
     
  12. Juu, tarttis varmaan jotain "lisä"painoa keulille? :rolleyes:
     


  13. Tänään vaihteeksi ei venevideoita vaan "Catiskan" pohjien tekoa...
     
    esmi tykkää tästä.
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tarpeeks malmia keulalle niin laskeehan se!
     
    Bee-One-Power-Gear tykkää tästä.
  15. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Hyvä ja mielenkiintoinen pätkä.:)Våhän äänenlaatuongelmia oli johtuen vahvasta maalaamon taustametelistä mutta kyllähän tuosta selvän sai.
     
    Bee-One-Power-Gear tykkää tästä.
  16.  
    faffeli tykkää tästä.
  17. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Hyvä Janne ja onnea uudelle ponille, ihan yks hienoimpia korimalleja . Ja toi pyöräkulmien säätö on ihan ykkösjuttuja jos haluaa ajaa , eikä vain koittaa pidellä tiellä sitä vikuroivaa ponia. Kumpa kaikki ymmärtäis että jarrut, jousitus, iskarit, puslat ja pyöräkulmat kohdilleen niin saa nauttia ajamisesta. Kosmeettiset jutut ja lisä hepat vasta sitten .
     
  18. Eilen tuutattiin "bonarina" ulos tämä kateissa ollut jakso.

    Eli parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai miten se meni?
     
    faffeli, ire63 ja Fuselage tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!