1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Étenee hissuksiin. Ajovalojen upotukset paria laikan pyyhällystä vailla peltivalmiit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Noi kun on pyyhkäisty, niin kasaan etupään pellit ja alat pohtia(taas) lokarin nurkkien toteutusta.

    Motonetti kun lopetti Annitrolin myynnin, niin en vielä ole Salosta näppeihini saanut kunnon ruosteenpoistomömmöä (fosforihappo). Testasin CRCn kamaa Motonetista, mutta kuten arvelinkin, niin tehotonta pas*aa. Alatukivarsien ja jäähdytinpellin pultit ovat lionneet jo vuorokausitolkulla aineessa ja nyt vasta alkaa näyttää puhtailta. Ei tosin ollenkaan yhtä siistiä, kuin ennen.

    Kojelauta on edennyt suunnitteluasteella ja syksyn myötä osaa taas arvostaa tehokasta huurteenpoistoa. Tehnen kahden alkuperäisen suuttimen sijaan tuulilasille neljä trötöä. Viikonloppuna katselin, että 59/60 chevyjen puhallus tulee ikkunalistan läpi, kun taas viiskasissa kojelaudan. Vois ehkä kysellä 59/60 listojen perään..

    -Jake-
     
  2. Itse olen kanssa Annitrolin kanssa säätänyt.

    Mutta mites se perinteinen sitruunahappo? Joskus ostin 5 kg ämpärin maatalouskaupasta. Hinta oli noin 30 e.
     
  3. vwg4

    vwg4 1st gear

  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Täällä annitrolia saa ainakin halpa-hallista
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyl maar mun tietokone löytää Motonetin jäljiltä "Dinitrol Annitrol" tuotteen. Litra 14,90€. Hyvin tepsii, mut isommissa varmaan on kustannustehokkaampaa ottaa sitruunahappoa ja lämmitellä liemiä.
    Mut eihän sitä näytä olevan kuin yhdessä Motonetissä. Pyh!
     
    Muokattu: 25.8.2021
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Fosforihappo on siitä kivaa, että pintaan jää fosfaattikerros. Sitruunahappo pitää huuhdella, kuivata ja suojata heti.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se on totta. Mä oon vedellyt pensselimaalia jopa puolimärkään happoon ja hyvin on pysynyt. Mutta jos on paljon ruostekarstaa, niin ehkä voisi sitruunahapottaa enimmät ja sitten sivellä fosforihappoa lopuksi. Annitrolilla käsittelin aika pahassa ruostekarstassa olleet lattiat. Käsipyyhepaperia, Annitrolia ja muovia päälle. 24 h ja osa oli peltipuhdasta. Osa mennyt ruosteen mustaan versioon. Maali päälle ja näkemiin.
     
    Seevu ja impala-63 tykkäävät tästä.
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Switchin roippeet mulle on tulossa. Videosta en kyllä löytänyt spesifiä juttua, mutta sama se..

    Fosforihappoa (85%)tilasin viisi litraa tutusta firmasta. Tyyristä pe**kele!

    Eturipustuksen osia apupoika puhalteli puhtaaksi. Saa nähdä saako loput huomenna ja maalinkin päälle.
    [​IMG]

    Tuubivarsia asentelin ylös ja silikonirasva tietty loppui kesken. Alavarsien pultit sain vihdoin lillutettua puhtaaksi ja sinkkimaalin päälle. Jarruletkut jouduin kiinnittämään VAGin paloilla.
    [​IMG]

    Ystävällinen (tuntematon!)harrastajakaveri soitti lauantaina, kun oltiin Lahniksella ja tarjosi ilmaiseksi iskarinkiinnikkeitä!? Niin hyvästä tarjouksesta ei voinut kieltäytyä! Kiitokset Nurmijärvelle!
    [​IMG]

    Tikkimiehen jemmasta löytyi custominsa tuulilasimuotti, jonka sain lainaksi. Tuuria ei ollut tällä kertaa, mutta sainpahan hyvän mallin ja kaarevuus saattaa mennä aika lähelle, joten oman muotin pystynee alkuun taivuttamaan tuossa päällä.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    Muokattu: 27.8.2021
    rekkamies, Gary Grand, Herje ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tukivarret paikoillaan, mutta napojen osia en ehtinyt vielä maalaamaan. Ja kuvasta näkee, että on tainneet ylätukivarret mennä väärille puolille :D:D
    [​IMG]

    Nostin keulan pellit parilla pultilla kiinni, että pääsee ihmettelemään jatkojalostusta. Maali on tainnut jumittaa saranat, kun kansi ei laskenutkaan kiinni. Nää saranathan tuli keväällä yenkeistä, kun vanhat oli vähän krouvisti "korjattu". Pitää huomenna ottaa konepelti irti ja pultata pitkä kanki saranaan ja koittaa herkistellä.
    [​IMG]

    Nyt makkaranpaistoon, bongailemaan pihaötököitä ja toivottavasti moponpärinättömät yöunet ulkona.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    rekkamies, Gary Grand, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mjaha. Toisen saranan sain liikkeelle, mutta toinen vaatii enemmän duunia. Ei taivu loppuun alas saakka. Hammastus hyppäsi limittäin ja keitettyä makaronia vastaava vipujen kovuus ei oikein kestä vääntöä. Lähden pajalle prässille, asetyleeniliekille ja mahdollisesti sorvaamaan uusia kiinnitysniittejä..

    -Jake-
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei lähteny nätisti sarana liikkumaan, joten täyskunnostus.

    Paloiksi:
    [​IMG]

    Voi olla, että hampaita pitää täyttää ja muotoilla. Takaisin niitatessa pitää muistaa laittaa jousi väliin sopivassa kohdin, ettei tarvitse alkaa myöhemmin venyttelemään ja tekemään työkaluja.

    Niin joo ja uusia niittejä pitää sorvata.
    [​IMG]

    Samalla pajaillessa maalasin eturipustuksen osia ja vähän muutakin. Aineena taas Temadur90.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 29.8.2021
    rekkamies, teippi-mikko, Gary Grand ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jaa juu. Tuli 1960 mittarinkuvut kiillotettua huopa- ja rättilaikoilla. Seuraavaksi rolocia ja sitten kyynärpäärasvaa.
    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, teippi-mikko, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Saranaan sorvasin uudet niitit. Kaikki eri kokoisia, mutta nyt on timmit! (yksi alkup. jäi, kun oli tarpeeksi tiukka pienellä prässäyksellä)osat hiontaan ja uus väri päälle.
    [​IMG]

    Napohin piti laittaa uudet laakerit, mutta toisessa pesässä olikin kuulalaakeri vaihdettu kartiorullaksi ja napa kairattu suuremmaksi(?). Vaihtoehdot: uusi napa, sorvaan soviteholkin tai katson missä kuosissa on kartiorulla ja ymppään sen kuulan kaveriksi (ei kyl mielellään).
    [​IMG]

    Mites geeämmäläisissä menee napojen sopivuus? Pitääkö olla just viiskasi vai sopisko jostain muustakin?

    -Jake-
     
    Muokattu: 31.8.2021
    isalmela tykkää tästä.
  16. Katsos tätä:

    1955-1968 Chevy OEM Tapered Bearing Hub Conversion Kit RESTORED

    Description
    These hubs are original GM Chevrolet parts that have been completely reconditioned. Included in this kit are new inner and outer bearings and races, wheel hub seals, hub washers and grease.

    1961-1968 Replacement Kit
    Converts 1955-1960 cars to new style tapered bearings


    Ettei vain kyseessä ole tuommoiset uudemmat (1961-1968) navat?
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead


    Niin en tajunnut mainita, että toiseen sopii alkup. kuulalaakerit ja tähän ehkä kairattuun sisälle rulla ja ulos alkup. kuula.. :confused:
     
  18. Sitten kuulostaa ns. jännältä. Liian jännältä minun makuun..:eek:
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sain juuri tiedon, että 61-64 navat olis rullalaakeriversioita. Onks kellää?

    -J-
     
  20. Tossa linkissä, jonka laitoin, niin vuoteen -68 asti:

     

Kerro tästä muillekin!