1959 Mercuryn Etujarrut, rumpumysteeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja T-bird-62, 12.6.2018.

  1. T-bird-62

    T-bird-62 1st gear

    Mulla on 1959 Mercury Monterey, josta on etujarrurumpu kiero. Olen yrittänyt etsiä uutta osaa, mutta kaikki verkkokaupat tyrkyttävät 5*4.5 jaolla olevaa rumpua, joka ei käy mun autoon, koska pulttijako on 5*5.

    Onkohan joku vaihtanut autooni jarrut ja navat vai miksi ihmeessä mun autossa on eri jako kuin nettikaupat väittävät?

    Onko kellään tän ikäistä Mercuryä ja voisi auttaa oikean osan etsimisessä? ja olisi mukava tietää mikä pulttijako muissa tän vuoden Mercuryissä on?

    Nettiä kaivelemalla löytää kahdenlaista tietoa, jossain sanotaan että jako olis 5*4.5 ja jossain että 5*5. Kumpi tieto on oikea?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aikaa on kulunut, mutta muistikuva olis, että -60 Montereyssä olis ollu 4,5 jako. Mulla on kyllä jossain -59 shop manual, mutta mahdetaanko sitä siinäkään kertoa.
     
  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Kyllä se jako on 5X5, harvassa autossa oli/on tuo jako ja 14 tuuman vanne... Edselis on sama.

    Mä katon jos löydän taulukon ja pistän siitä linkin.
     
  4. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ääh, oon hukannu sen taulukon johkain kuusimettään... Mut eipä siitä paljo apua ois ollu, tuo tieto riittänee notta 59 mörköri on tuolla jaolla.

    Mullon ollu noita 2 kpl, toinen on nimimerkillä Rooze jos ei oo malttanu luopua...
     
  5. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Mä en oo ihan varma onks mulla rumpuja tallella, tein levyille sen joskus. Mut joo, 14" 5×5 melko oudon kokoisethan nuo on. Toisaalta halpoja 15 tuumasia vanteita on maailma täynnä.
     
  6. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    1963 Lincolnissa on muistaakseni 14 tuuman vanteet ja tuo 5x5 jako. Ja rumpujarrut ympäriinsä.
     
  7. kaluville

    kaluville 1st gear

    Vanha ketju, mutta mulla pitäs olla rumpu/rummut jemmassa juurikin 59 Mercurysta. Laita yv jos vielä tarvetta tai 0504937156
     

Kerro tästä muillekin!