1965 Dodge Dart 2d sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Forwardlook, 11.3.2011.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei mid kiittiä muisteloista. Nyt kun vanha sumuvalo muisteloo ennen avautumistaan niin sehän olit sinä kenen kanssa tästä oli vuosia sitten täällä OoDeella juttuva. Kyllä, se olit sinä kuka löysi valmistusmäärän 65 4D 270 slantille 4speed. Se oli 13 tai 9kpl. Jompikumpi. Nyt en muista tarkkaan kun on olluna toinenkin harvinainen Dart. Oon tän kertonu moneen kertaan täällä oodeella. Vieläkö mun pitää? Ok, here it comes folks. Silloin vuonna 1975 luettiin Suosikista että punkkarit aiheutaa pahennusta Lontoossa. Se oli meille kova juttu vaikka ei yhtään punk biisiä oltu kuullutkaan. Maalarinteipillä vedettiin mun Dartin kylkeen Punk Rock Helsinki vaikkei tiedetty siitä vittuukaan. Oltiin Vuosaaren navetalla kuultu isoilta pojilta kun ne kävi vetää Lahtelaisia turpaan. Me pikkunasset tiytty halutiin katu-uskottavuutta ja mentiin Lahhteen ilman että ketään vedetään turpaan. .. ..päästiin kotiin nenät kipeenä ja kub näin Darttini vuonna 79 milloin sen taru loppui Puistolassa siinä IH-280 4D 4 speed Darissa oli vieläkin kettingin jäljet konepellissä. Tais tulla turpaan, vaikka ei haastettu. Vuosaaren navetalla kuunneltiin isoja poikia miten ne kävi vetää Lahtelaisii turpaan alle kahdessa tunnissa kun oli Navetalla takaisin.
    Kyllä me kuitattiin toi turoaan saanti ja jos Lahtelaiset haluu puhuu miten ne veti viattomia Stadilaisia turpaan niin jos kirjoittavar niin kirjoitan miten ne sai oikein huolella turpaan meiltä kun Sleepparit tuli Vartsikkaan ja oli bay back time. Sleepparit oli bussilla ja jtn Lahtelaisia koppalakkeja limo Caddyllä. Itse keikka meni Vartsikassa tosi hyvin. Keikan jälkeen ei Sleepparit vaan muut Lahtekaiset rupes heiluu ja kas, me vanhat keskenään tappelijat Kontulasta, Vesalasta ja Myllypurosta talvisodan hengessä vedettiin niitä turpaan oikein huolella. Iso vaihde neni päälle ja tuon voiton jälkeen ruvettiin tappelee keskenään. Mä en koskaan ole ollut väkivaltainen. Tuli Sleeppareille tehtyä elämää ispmpaa huolinta hommaa tullissa kun ne esim toi kontin missä oli 1kpl ravintolan sisustus. Sen ne osti Leningrad Cowboys America kuvauksissa mikä rankka juttu kun ne meni Harlemiin valkoisina. Suomeen tuli ja viikon erittelin ja tullasin sitä baarin kalustoa mikä meni Cantina Wesriin. Muta aina kun Mato tai Sakke katto mua ne mietti missä ne on ton jätkän nähnyt? Nyt se tuli. Vartsikassa missä teidän jengi aloitti ja meidän jengi lopetti.
     
  2. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Totta Rebel, muistankin etta joskus oli noista puhetta...vaan muisti ei ole enaa niin kuin ennen. Kirjoihin ja kansiin pitaisi historiaa saada.

    Mita tulee Helsinki-Lahti akselin tapahtumiin niin niihin taitaa vanhan Turkulaisen turha ottaa kantaa heh. Palaa kylla 70-80-lukujen aika mieleen, paljon on Suomi muuttunut noista ajoista. Tieda sitten onko kokonaisuutena parempaan vai huonompaan.
     
  3. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    [​IMG]
    Ei tosin oo aito

    Tähän autoon ostettiin listat hepulta jolla on aito '65 2d tallissaan.
     
  4. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Onkohan kyseessä sama auto mitä mie oon käyny jo pariin kertaan kahtoamssa viimeks viime kesänä. Jälellä oli enään kori ja ovet, kori vaikutti melko kova peltiseltä. Auton kans oli kuulemma käyny aikoinaan niin että se oli myyty ja käsi raha saatu. Uusi omistaja olikin vain vienyt kasi tekniikan ja kaiken irti saatavan, koppa jäi ex omistajalle ja loput rahat saamatta ja ns ostaja katosi jäljettömiin. Nykyisen omistajan kaveri on sitä miulle pari kertaa näyttäny on kuulemma kasi papruilla ym ollu. Mut ei oo tietoa missä paperit on, ja kopallakaan ei mitään tee jos niittä ei löydy kun tämä ns ostaja on leikannut siitä myös etu sisälökarit joista tuo runko numero selviäisi. Jos papruja ei löydy enään niin tuo koppahan on melkein käyttö kelvoton. Kallis se ei olisi mutta liekkö kannattaa hakea jos siihen ei tule koskaan saamaan enään kilpiä? En muista oliko se 65 vai 66 mallinen.
     
  5. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Löysin myös viime kesänä tuosta raakileesta ottamani kuvan jos joku semmosta haluaa kattella.

    [​IMG]
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Runkonumerohan on yleensä lyöty vänkärinpuolen eturunkoaisan päälle. Ja löytyy myös kuskinovenväliin niitatusta lätkästä, joka kyllä usein on hukkunut johonkin.
     
  7. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hei vanhat Kuopijolaiset, oliko tämä tumman sininen?
     
  9. mavi

    mavi Gearhead

    Minulla on täläkin hetkellä DART 65 4D 270 on museorekisterissä ja on alkujaan entinen poliisiauto_Olen omistanut auton voudesta -72 elikä melkin 39v. Itse olen ajanut sillä n.400000 km,ja poliisit saman verran,kulemani mukaan poliisi ajoi vähillä autoillaan n.100000 km/vuosi,miehiä vain vaihdettin ja öljyt myös ei muuta.Elikä arvio n.800000 km.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asiaa mavi! Repeli kumartaa syvään. Onko valkoinen vai sininen? Ja onko missään nähtävissä jos tulis kahvipaketin ja pullapitkon kanssa katsomaan?
     
  11. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Juu, Artolla tuo on vielä(kin). Ollu jokusen vuoden työn alla/motivaatio puutteen takia kesken... Toivoa on että tänä kesänä katsastetaan. Pirusti sitä on tehty; paljon peltiä, uus kone, uus sisusta yms.

    Komee tuo vanha kuva, taidan muuten olla pelkääjän paikalla tossa. Aikas paljon tossa ulkoasussa sillä kierrettiin ja taidettiin joskus vähän laulaakkin. 8)
     
  12. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Lattiashifteri

    Entas tama mainos, maaantuojan asentama lattiashifteri 3-vaihteiseen manuaaliin? Onko kukaan nahnyt moista? Minkahan valmistajan tuo oli?

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img56837.jpg



    Saisiko tätä mainosta johonkin näkyviin?
     
  13. Mulla on työn alla -65 Dart 270 convertible,slant ja automaatti,California tuonti.
     
  14. raggare

    raggare Gearhead

    Meillä on tallissa -66 Dart 2D -65:sen keulalla.
    Liikku tämäkin paljon Turun seudulla 2000-2004.
    Kirkkaanpunainen ja keltaiset Straippi liekit.
    Gragar S/S-vanteilla.
    Tulee vielä joskus ajoon...
     
  15. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Jos joku tarttee, niin olis hyvät tuuletusikkunat pokineen tiivisteineen ja laseissa FMA tarra toisessa ja dart/valian club toisessa eli lähtöisin suomi autosta ja turun suunnasta tuli mulle...50e yhteensä/tarjous ja YV.tä jos tarvetta!
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Tarrat!!! meni, eli 30e yhteensä....kaupan päälle ovipahvien ylä osaan kromi listoja!
     
  17. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Re: Lattiashifteri

    Löysin mainoksen netistä enkä ikävä kyllä tallentanut sitä...olisi pitänyt.
     
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

  19. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Kiitos linkistä, oli hieno mainos ja vaihdekeppi.
     
  20. mavi

    mavi Gearhead

    Mulla on 65-4D Dartissa olut Lancerin Shifteri n.30v. on museorekisterissä,edessä 3 paikka jne.toimii hyvin, täytyy vähän modifioida,jos kiinnostaa voin kertoa lisää.
     

Kerro tästä muillekin!