4R70W kakkonen luistaa? (tirsk)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja maverick999, 14.7.2019.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tommoista ongelmaa tullut huomattua Lincolnissa. Tuntuu että ykkösellä vedättää pitkään (jopa normaalia?) ja kakkoselle vaihto luistaa ja koko kakkonen tuntuu luistavan, sekä vaihto kolmoselle. Normikiihdytyksessä kakkoselta kolmoselle vaihtaa suunnilleen 50-55kmh ja lähes heti perään (60kmh) OD:lle. Joskus jopa tuntuu että lähes skippaa kolmosen. Öljynvaihdossa kävi juuri. Jostain videosta katoin että 2-3 mäntä löisi jäljen johonkin venapöydän ”kanteen” tms. Mahtaako olla paha/kallis nakki korjata?
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kerran muuten huomasin sellaisenkin, että wot-kiihdytyksessä rampilta kickdownissa täristi hetken aikaa. Mahdollisesti vaihtoi silloin kakkoselle ja kierroksia oli reippaasti. En muista että olisi tehnyt muulloin, en oo kyllä montaa kertaa tota tehnyt.
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Se on muuten 4R70W.
    Tässä video jossa näkyy (tai paremminkin kuuluu) ehjän vaihteiston vaihtopisteet ja lockup. 1-2 vaihtuu pikku kaasulla hyvin pienellä nopeudella.

     
    Powerstroke ja maverick999 tykkäävät tästä.
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Noniin vaihdoin otsikonkin. Kävin testailemassa.

    Pintakaasukiihdytys:
    1-2: 15-18kmh
    2-3: 35kmh
    TCC: 45
    3-4: 60kmh

    Puolikaasulla:
    1-2: 25kmh
    2-3: 50kmh
    TCC ja heti perään 3-4 65-70kmh

    WOT (tässä vaiheessa siirryin suljetulle radalle wink wink):
    1-2: 60kmh
    2-3: 120kmh
    3-4 tai TCC: 160kmh
    Ei ollu tilaa odottaa viimeistä nytkäystä, tai sitten se lukitsi jossain vaiheessa jo aiemmin.

    Saattaahan se olla että sekotin tuon lukon 2-3-vaihtoon osakaasulla kiihdyttäessä kun ne tuli niin putkeen ja tuntuu että kiekat tippuu joku 2000. Ylämäkeen tuntuu kyllä että vedättää sillä kakkosella todella pitkään, ja kakkonen tuntuu luistavan kun sillä lähtee vähänkään pintakaasua kovemmin kiihdyttämään. Voihan nää olla ihan ominaisuuksiakin, ei pysty sanomaan...
     
    Muokattu: 14.7.2019
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Otappa öölitikku käteen ja nuuhki miltä ööli haisee. Jos kakkosen levyt luistaa niin ööli tummuu ja haisee erittäin pahalle. Jos taas kakkosen spragi luistaa niin öölit pysyy ihan normi värisenä ja hajuisena.
     
    Powerstroke ja maverick999 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!