APUVA! 4l80e ei vaihda

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mekki, 26.11.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noitten korkeusero on kyllä niin pieni ettei se vaikuta mihinkään?
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mitta

    295 ympärysmitta = etenemä yhdellä pyörähdyksellä 2123mm ja tolla 235-kumilla 2229mm eli eroa on kymmenkunta senttiä ts. viitisen prosenttia eli 80km/h *0.05 = 4km/h minkä Mekki jo kertoikin.
     
  3. Mekki

    Mekki 1st gear

    Kyllä niiden ero on aika iso kun laittaa rankaat vierekkäin niin talvirenkaat on huomattavasti korkeammat.
     
  4. Mekki

    Mekki 1st gear

    Olisko kellään varastossa tollasta drac piiriä. Se sieltä on kajahtanut rikki. Tarttis saada hommattua pikaisesti. Olen soitellut ympäri suomea ja se osa on kaikilta loppu. Eikä kuulemma saa tilattuakaan enää.
     
  5. Javelin SST -68

    Javelin SST -68 1st gear

    Lainaan tätä topikkia, kun täältä varmaan löytyy tietoa...
    Eli tuli hommattua tuollainen 4L80E Loota -94 Suburbanista, tää laatikko tulee päätymään Javeen manuaalisella koneistolla ettei tarvii sähköjen kanssa pelata.
    Mikäs mahtaa tuollaisen vaihteiston alkuperäinen stall speed olla?

    Terv,
    Iiro
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Nyt kun tietäs käykö vssb heittämällä sinne dracin paikalle.. Joo liitin kyl taitaa käydä, mut onko nastat samas järjestyksessä..
     
  7. Mekki

    Mekki 1st gear

    Mä oon miettiny samaa. olisko kellään sähkökuvaa missä olis se vssb. mulla on yks missä on drac.
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    pitäis mennä heittämällä paikalleen sen toisen jumpperirivin tehtävä ollee siivota laatikkosignaalista häiriöitä ja olihan sulla nytkin siellä aiemmin toimiva drac, vaikka piti olla vssb :eek:
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    bensavehkeiden korteissa oli vuosimallien mukana jotain eroja, että kipinänajoitus oli välillä kortilla ja välillä ECU:lla
     
  10. Mekki

    Mekki 1st gear

    Mä epäilen että tossa autossa on tehty pikku mulkkauksia ton järjestelmän kans. muutakin kun pelkkä drac piiri. sähkökuva auttais kuikan selvittämistä. siis edelleen sellainen jossa on se vssb.
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    vittu survo se sinne vaan, toimii tai ei toimi, selviää kokeilemalla. mitä sitä nyt tarttee enää jännittää, kun vehkeet on jo paskana muutenkin. kohta on kesä ja vaihdoit turhaan talvirenkaatkin alle ellei se keksintö kohta lähde kulkemaan :D eiku hanaa hanaa!

    http://www.youtube.com/watch?v=siiWstFqBlY
     
  12. Mekki

    Mekki 1st gear

    Joo selvii kokeilemalla mutta ei mulla ole heittää 160€ pelkkään kokeiluun jos ei toimikkaan.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Multa ainakin sais tollasen halvemmalla, mut mikä sen alkuperäsen on rikkonu? jos siel on vaik signaalipiuha oikarissa +:n kanssa niin toi ehjä paukahtaa samalla hetkellä kun kääntää virran päälle..
     
  14. jarkko78

    jarkko78 1st gear

    mitään uutta?

    onkohan mitään uutta tietoa kun olen seurannu topikkia sivusta mielenkiinnolla kun toi oma k2500 -95 ei vaihda enää kolmoselle 1-2 ja pakki toimii hienosti onkohan tuohon jotain lääkkeitä
     
  15. kane

    kane 1st gear

    Oletko katsonut josko jotain vikakoodia? Vaikka 2-3 solenoidiin liityvää tms.
     
  16. jarkko78

    jarkko78 1st gear

    lukiaa

    en oo kun ei tollasta lukiaa ole oiskohan kellään tässä lähettyvill. viimeksi kun käytin lukiassa niin siellä oli vikakoodeja vitusti eikä niitä saanu edes pois ses valo palaa yhä ja makso kiitettävästi (luku,sammutin,ruisku-ohjausboxi) =kevyt olo.
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: lukiaa

    Olen siinä käsityksessä, että tosta saa koodit luettua suunnilleen paperiliittimen hinnalla :odroll:
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Niin ja jos kyseessä on tää nurmijärvi joka on tässä vantaan ja hyvinkään välissä nin piipahda käymään täällä niin lukastaan koodit ja ihmetellään..
     
  19. jarkko78

    jarkko78 1st gear

    tcc

    joo kiitti vinkeistä luin noi vikakoodit "paperiliittimellä" 83 eli tcc circuit failure pohja auki ja vaihdoin tcc:n ja kaikki muutkin solenoinnit samalla. ei mitään vaikutusta ja antaa edeleen saman vikakoodin seuraavaksi vss ja jarrupolkimen kytkin onko mitään muita ideoita.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    ei toi tcc circuit failure tuu jarrupolkimesta eikä vss:stä ja ei sovi oireenkuvaankaan, jos vss pimenee niin ykkönenkin hukkuu, ja jarrupolkimen kykimelle on oma koodi.

    Kannattas varmaan tarkistaa piuhat tietokoneen ja laatikon välistä koska toi viittais siihen että yhteys on poikki ecm:n ja sen solkun väliltä.

    gmtdscanilla muuten pystyy "pakkoohjaamaan" lootaa pääsee aika hyvin jyvälle pelaako solkut ja tunnistimet kun sen lyö kiinni ja käskyttää pikkasen..
     

Kerro tästä muillekin!