Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Taidan huomenna kannustaa vastapuolta yhteydenottoon tuolla dispute napilla. Sehän on Paypal nykyään Suomeksi näköjään.
    Tässähän ei tiedä vaikka sittenkin tulee compin nokka kiinni.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ei kaikista tapauksista tollasta ole tullut. Tais olla paypallin ohjeissakin että jos tilattu jotain spesiaalia tai räätälöityä tms niin tuo jää tulematta.


    90%:sta munkin kaupoista toi löytyy
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Aika hauska. Oli laittanut messengerin kautta viestiä just viime yönä. Valitteli viivästystä(taas) ja kertoi että hyllyssä on vain #5 nokkia. Yhä odottaavat lähetystä.
    Vastasin että nyt oli dispute lähellä, mutta odotellaan ja ajetaa Chevyllä.
     
  4. hoge1340

    hoge1340 1st gear

    Lainataan topikkia. Mulla 74 vuoden 472 rempan alla. Cad companylta tilasin osat, jos joku haluaa kuulla kokemuksia. Mutta. Ei kellään ole jäänyt orggis rochesteria hyllyyn? Tarvis huikan puolelle vivuston.
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jonkin näköinen nokkasetti tuli eilen: Elgin PRO STOCK E-1085-P

    Lisään kuvan tiedoista kun pääsen koneelle. Luurin kanssa jaksa kikkailla.

    Kommentteja tuosta.

    Kansista piti vielä kysyä: mitkä projektikannet kannattaa metsästää 1973 koneeseen?
     
    Muokattu: 17.5.2018
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    70 saakka mun muistaakseni oli tehokansia, sit tuli saastekannet. 70- luvun lopun kannet kaiketikkin ihan ok jos hommaa sellaset männät ettei rutut karkaa taivaaseem. Niissä kun on pieni palotila ja iso männän monttu.

    Näin hämärä muistikuva.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu. Budjetti sitten määrittelee mitä kannattaa tehdä.
     
  8. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Tuolta Cad Companyn sivulta löytyy kiva pdf-tiedosto näistä koneista, sieltä voi katsella muutoksia kansien, puristusten, mäntien yms osalta.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja se mitä koneelta haetaan. Toki aina parempi on parempi mut jossain vakio lullausautossa millä ajetaan pari kertaa kesässä letkassa ei ehkä kannata hirveitä preemioita maksaa että saa vähä ruttua lisää.

    Mun mielipiteeni.
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jenkeissä paljon puhetta myös että noissa 472:sissa varsinkin ois tehot ilmoitettu sinne päin. Myös ns saastekaudella.

    20-40hv plussaa ei kuulemma ollut ihmeellistä tai 50nm vääntöä.


    Tehon himo ei lähde kun lisäteholla MUTTA kyl maar tollanen pata isossa käkkylässäkin sitä pirteesti kuljettaa. 0-120kmh suju tosi hyvin, sitten huomas puutumista. Paras 0-100 aika oli 8.9s!

    Otti myös nopeusmittarin pohjaan suht iisisti ja gpssään taisin sillä tottakai suljetulla alueella ajaa 180kmh. Sitten pelotti renkaiden takia.



    Eli monet perus jenkit 305-350 koneilla tuntuu paljon lussummalta vaikka toi himpun päälle 200hv + 2300-2400kg painoa ei kuulosta miltään kaikille.


    Myös suorituskykyerot oli kai suht pieniä kuitenkin jos vertas vaikka 1970 vs 1974. Jenkeissä olivat näitä pähkineet.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tämäpä oli mukava! Kiitos!
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jatkan tässä yksinpuhelua.. Omassa koneessa on syvennetty öljypohja, mutta ei ole tietoa onko pick uppi myös jatkettu. Itse asiassa en löytänyt edes kuvaa putkesta. Mistäs kohdasta se lähtee ja minkämoinen on? Endoskoopilla tsuumailin tyhjennysreijästä, mutta ei sattunut linssiin. N. 8l holahti öljyä, niin, että tikussa on taso oikealla kohdalla.
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Lähtee siitä pumpun läheltä. Sitä en tiiä mimmonen sinulla siellä on. Eldossa on takasumpullinen öljypohja, niin siinä on ainakin semmonen tosi pitkä vaakaosuus.
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takana tuossakin sumppu ja sitä takaosaa syvennetty. Ei viitsisi millään nostaa konetta pois, että pääsisi kurkkaamaan. Pahus.
     
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Missäpäin asut? Minulla on kunnollinen skooppi eikä sellainen kiinan räpsy...
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Salossa.
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    No juu, vähän hiukka liian syrjässä näin sivistyksen kehdosta katsottuna (Lappeenranta)...
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Peltipakosarjoja olen koittanut katsella, mutta tuohon yhdistelmään (Impala/Caddy) en ole vielä löytänyt sopivia tai edes vähällä työllä sopivia. Impalan runkopalkki keskellä ja kapea konehuone rajoittaa. Marteliukselta piruuttani kysyin nimenomaan Impala/Caddyyn ja vastaus oli "ei enää tuotannossa." Enää!?
    Sopisikohan vaikka BBC sarjat, kunhan vaan vaihtaa laipat? Siis toki tuohon pätkistä kasailee uniikit, mutta juuri tällä hetkellä ei riitä inspiraatio.
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kesällä kukaan ei ruuvaa (eikä roiku netissä), kaikki vaan ajelee.. Peltisarjojen metsästys jatkuu. Sandersonille on tiketti auki. Tarjosivat taas "block hugger"-sarjoja, joissa kollektori lähtee juurikin keskeltä. Valmistavat chevelle/camino-sarjaa. Kyselin, että mahtaiskos se passata.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Seuraava ongelma ilmennyt tässä kesän aikana: kone "prötää" täyskaasulla. Siis kun pedaalin lyö nopeasti lattiaan ja kierrokset 4000 paikkeilla. Muuten toimii mainiosti.

    Koneessa siis uusi Edelbrockin 750cfm., performer, HEI-jakaja ja muuten vakio 1974 500cid. Tulpat ja johdot uudehkot. Bensapumppu vakio. Bensana 98.

    Jakajan alipainesäätö tällä hetkellä tulpattuna. Kaasaria kokeiltu suuremmilla toisiosuuttimilla ja nyt paikoillaan ensiössä ja toisiossa kaksi pykälää "out of the box" pienemmät. Kaikki muu toimii hienosti, tulpat oikean väriset, mutta tuo "high end". Rauhallisesti kaasua lisätessä ongelmaa ei ole.

    Jakajan kunnosta ei tietoa, mutta ennakon säätö ollut haasteellista ja vaikuttaa, että ennakot vaeltelee. Olisiko väljyyttä? Säätöasteikko on itse värkätty ja ykk haettu meisselimenetelmällä, joten en osaa sanoa riittääkö sen tarkkuus. Tehdasennakot pitäisi olla 10 astetta. Perstuntumalta haettu eri säätöjä. Tällä hetkellä käynistys hiukan hankalaa, joten myöhäistää voisi aavistuksen.

    Toinen mikä käynyt mielessä on vakion bensapumpun riittävyys. Kannattaisiko testata lisäämällä järjestelmään sähköpumppu?

    Muokkaus: bensalinja about 8mm. paluu 6mm. Bensaletkut uusittu, samoin alipaineletkut.
     
    Muokattu: 13.8.2018

Kerro tästä muillekin!