Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Mahtaako nk. kissanpäänstefan vaihto vaatia jotai poppakonsteja?14 pulttinen.
     
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Kävin tänään kiusaamassa katsuaria sen penkkiasian suhteen ja samalla varmistin että tohon saa laittaa kovan lavakatteen. Penkit saa laittaa,meinas että joutuu maksamaan autoveroa vaikka se on täyden veron autona tuotukkin ja kaksikäyttöautoksihan se muuttuu. kovan lavakatteenkin saa laittaa. nyt kun oon parisataa tolla ajellut niin lämmöt ei nouse kovin paljon 70 yli joten varmaan termarin vaihto. Outo "tärinä" vaivaa myös 40-60km/h ja 80km/h tuntumassa. Täristää koko koria eikä merkitystä rullaako vapaalla tai onko veto päällä. on siis 6.5 vapari c2500 fleetside ja ilmeisesti th700
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli kartaania nojattu johonkin, kaarella. Sai tunkattua suoraksi.
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    -96 TD Suburban missä siirtopumpun releen ohjaus puolen plussa kadoksissa. Mistä löytyy lähtöpää? Virtalukko?
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei sitä käytä ku virtalukon starttiasento. Tai saatto ysikutosessa olla jo tietskaohjaustakin, kun se taitaa primeroida ja jälkikäyttää pumppua. Muuten pumppu taitaa vielä tuossakin saada sähköt öljynpainekytkimeltä.
     
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Startatessa emc eli aivot hanskalootan takana antavat virran,
    öljynpaineanturi jatkaa antamista kunhan käyntiin lähtee.
    Näin olen sen pähkäillyt ja kaaviosta ymmärtänyt.
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Kato, kerrankin ollaan melkein yhtämieltä Jussin kanssa..:D
     
    palontie, Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  8. rodhot

    rodhot Gearhead

    Hetken toimi n.viiden sekan ajan kun virrat käänsi päälle. Mielellään jättäisi alkuperäiset kytkennät toimimaan.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Niin se kuuluu toimia. Startissa taas herää releen kautta ja ku lähtee käyntiin, niin öp-kytkin jatkaa.
     
  10. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Vaihda siihen öp anturi.. Mieluiten jokin muu kuin punaisesta paketista..
     
  11. rodhot

    rodhot Gearhead

    Vaihdettu ja pitää vaihtaa myös itse pumppu kunhan saapuu.
     
  12. tst

    tst Gearhead

    Menikös K2500 95 jarrukenkien säätö niin että ruuvimeisselin kahvaa alaspäin kampeamalla kiristyy kumpikin puoli?
     
  13. rade

    rade Gearhead

    Mitä eroa on 6.2 diesel moottorin vin koodeilla C ja J .? Olen tilaamassa pakosarjan tiivisteitä ja Rockauto antaa kaksi vaihtoehtoa J ja C vin egine.
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onko sähköisestä syöttöpumpusta mitään etua mekaaniseen nähden? On nyt tuo -97 vanin moottori tuossa ja ei mitään käryä mitä kaikkea tuo pumppu vaatii toimiakseen, vai vaihdanko vaan mekaanisen? Tarviiko esimerkiksi oman mittariston, virtalukon tms?

    Ja sopiiko -86 6.2 pickupin moottoriin sama pumppu ja suutinputket? Kyseinen ajossa oleva moottori vuotaa dieseliä jostain välistä niin ois helpompi vaihtaa koko pumppu uusittuun, jos sen kuitenkin hommaa tuota 6.5 moottoria varten.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eipä taida kyllä pakosarjan tivarissa olla mitään eroa..o_O
    C-koneessa on alkujaan EGR-imari ja vähemmän syöttöä pumpulta.
     
  16. rade

    rade Gearhead

    Varmaankin liittyvät siihen egr- systeemiin. Laitoin pakoputkista myös tarjouspyynnön Marteliukselle niin hekin kysyivät kumpi moottori J vai C.
     
  17. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    En muista varmaksi kumminpäin kiristy ja löysty, mutta samaan suuntaan ne molemmat toimii jos vaan on oikein kasattu
     
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Sähkönen pumppu vaatii sen oman ecunsa ainakin ruiskutusennakon säätöön. Ja vaatiko se ecu toimiaksensa sen asentoanturin kampiakselille, vai riittääkö sille pumpun sisäisen optisen anturin signaali.
    6.2ssa ei taida olla edes paikkaa tuolle kampuran anturille, saati kampiakselilla "haittoja" joita anturi laskisi.

    Sitä en tiedä onnistuiko mekaaninen suoraan vaihtaa sähkösen tilalle.
    No ainakin jakopäänkopan vaihtamalla käy.
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Niin tuossa oli kaks kysymystä vähän epäselvästi sekasin. 6.5 moottorin ajamiseen sähköpumpulla toki löytyy kaikki osat kun on koko purkuauto tuossa, mutta jos tarvis alkaa räpeltään sen vanin ruman mittariston kans jotain nii ei kyl onnistu. Jos riittää että laittaa sen PMD:n ja moottorin johtosarjan antureineen, sekä kaasuvaijerin tilalle polkimen asentotunnistin, niin sittenhän tuo ei ole paha homma. Paitsi että jos en voi ite säätää omilla laitteilla syöttöjä ja muita, niin ei tuo kyllä sittenkään kiinnosta...

    Ja se toinen kysymys oli että sopiiko sama mekaaninen pumppu -86 6.2 truck ja -97 6.5 van moottoriin. Lohkoon varmaan sopii, polttoaineen syöttö on eri kohdassa eikä ole ongelma, mut sopiiko suutinputket?

    [​IMG]
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    En tiedä lohduttaako mutta kaverilla olis ylimääräinen 6.5:sesta revitty mekaaninen pumppu.
     

Kerro tästä muillekin!