Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Erska

    Erska Gearhead

    Näh. Asennetta kehiin vaan :D
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead



    Supliikkimies puhuu ittesä vaikka resitentin vaaleihin.... :lol: 8)
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    Re: tankin täyttöreikä

    taitaapi olla roll over valve,eli se estää löpön ulostulon,jos pulkka päätyy kyljelleen/katolleen vaikka kolarissa.tai sit jotain muuta.. :lol:
     
  4. Terzi-82

    Terzi-82 1st gear

    Käsitykseni mukaan kuorma/maastokuorma-autoja ei koske renkaan koon
    muuttamisesta säädetyt pykälät.

    henkilöauto pykäliä pitää vaan soveltaan mahdollisuuksien mukaan.

    joten se on konttorin sedän päätettävissä mitkä kumit lyö otteeseen.

    tämän käsityksen sain kun konttorilla kyselin asiasta.
     
  5. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Re: tankin täyttöreikä

    nyt kun sitä tarpeeksi sohi ja tökki ja yritti imee pois niin kuula vaihtoi paikkaa, se kohta meni hieman yli ymmärryksen että miten sain sen pallon rautalangan toiselle puolelle mutta paskaaks siitä ku alko toimii. mutta nyt kun se on ehkä siellä paikallansa niin toi roll over kuullostaisi luontevalta paitsi että se rautalanka estää tiivistymisen ellei se väistä kun tarve pallon toiminnalle tulee. oli se ilo taas tankata 126L= pyörisesttynä 200e....
     
  6. Seal

    Seal 1st gear

    Onko nuo viat korjattu jo 04.5 vuosimallissa?
    Moottori kuulostaa siltä, yksi venttiili on alkanut naputtamaan tuossa omassa laitteessa.
     
  7. Niin ja jossain konttorilla 3mm liian korkeat jo katkaisee kamelin selän.
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    mä olisin ihan periaatteestä käyny vetää ne kolme milliä pihaan,jos noin pikkutarkkoja ollaan.. :wc: menee jo lapsellisuuksiin tommonen.. :wc: konttorin pelletkin vois käyttää sitä maalaisjärkeä joskus.ja turha alkaa naukuun,mutta kun säännöt menee näin..
     
  9. jontsa

    jontsa Gearhead

    sisätilanpistoke

    Mitä kautta väki on vetänyt johdon sisätilan pistokkeelle? Löytyykö tulipellistä jotain valmista läpivientiä vai onko kaikki poranneet oman? Kohteena on -01 Ram.
     
  10. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Re: sisätilanpistoke

    Mä olen ujuttanu kaikki piuhat jarrutehostimen vasemmalla puolella olevasta läpiviennistä sisään. Tosin vm 95, mut eiköhän tuo ole sama 01:ssäkin.
     
  11. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mitäpä maksaa jos teet?
     
  12. jontsa

    jontsa Gearhead

    Re: sisätilanpistoke

    Joo sitä kanssa katselin. On vaan tuo pistokkeen johto paksumpaa jöötiä että tiedä sitten mahtuuko menemään tuolta. Säästäisi vähän jos saisi jotenkin apukuskin puolelta läpi mutta siellä taas lämppäri boxi vie kaiken tilan. Noh tarvii sovitella.
     
  13. villeri

    villeri 2nd gear

    Re: sisätilanpistoke

    se on se kytkinsylinterin reikä juuriki. siitä mulla oli ennen tuotu kaikki johdot sisään mutta laatikonvaihdon yhteydessä tein sitten sinne vähä alemmas uuden läpiviennin. miettiny kans tota sisätilalämppärin johtohommaa kun lohkolämppäri ja johdot on kuitenki oikeella puolella konetilaa joten mieluusti jostain sieltä tois johdon sisään että pääsis lyhemmällä...


    jäi muuten rotkesta tartti käteen tänään.... 2 ylintä kierrettä korkannu kaavelista että kiitosta vain... onneks toiseen sai läpipultin niin sai edes tartin se verran kiinni että pääsee töihin vielä tänään ja toivottavasti kotio. täytynee viikonloppuna ottaa tartti irti ja porata sinne ylemmäksiki läpireikä niin voi pistää läpipultin sinnekki että rupee tartti pysyyn tilassaan. stanakeleper niinku ei olis muutenki ollu touhua kun pajerosta on etuperä irrallaan ja seki tarvis vielä ennen talvisotaa laitella.... :mad: :mad:
     
  14. Cervatore

    Cervatore 1st gear

    Itseäni lainaten..No, enää se ei varmuudella kanna se katkasija,ei oo viikkoon kantanu. Probleemana on nyt siis seuraavaa; kun nopeusmittarin neulan kärki osuu numeroon 40Mph syttyy kojetauluun ABS ja BRAKE valo.
    Vika myös korjautuu aina kun auton sammuttaa.
    Mitä "älyä" sielä nyt sitte on ? Toimiiks noissa -94-> noi ABS:sät ylipäätään mitenkään ?
    Miks välillä jarrut on saakelin äkäset ja välillä "normaalit" ? Äkäsellä tarkotan lähes välitöntä takapyörien lukkiutumista asvaltilla.
    MitVit ?! mäen niinku jaksa tota.Vattu mikä Pas*a.
    :odroll:
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se ABS tekee järjestelmätarkistuksen aina kun laitat virrat päälle, eli lähtee puhtaalta pöydältä. Sitten kun lähdet liikkeelle, se tekee uuden järjestelmätarkistuksen jossain nopeudessa (yleensä 5 km/h nopeudessa) ja jos löytyy vika, valo(t) syttyy ja ABS:t on poissa pelistä!! Eli jonkun pyöränanturin vika siellä nyt todennäköisesti on, testeriin kiinni...
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kosteus tekee ainaski sitä, et ovat alkuun aina äkäset
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Joissain malleissa on kuormansäätöventtiili(ALB) taka-akselilla joka säätää tehoja kuorman mukaan. Jos se on jumissa tai rikki niin aiheuttaa tollasta "ylitehokkuutta".
     
  18. captainpera

    captainpera 2nd gear

    jarrut

    Itsekin olen ihmetellyt samaa "ominaisuutta." Mulla ABS:t sentään pelaa (kai.)

    :rotfl: Kaikki autot on paskoja! :wc:
     
  19. Jebu

    Jebu 1st gear

    Dodiii!! nyt pötköttäis pihalla -03 heavy duty Ram.. kyllähän tuo jaksaa hiukan paremmin mennä kuin vag-konsernin etuvetonen.. :D Tähän asti taittunut matkat ongelmitta, saas nähdä miten jatkossa.?!
     
  20. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Laitas kuvaa näkyville. 8)
     

Kerro tästä muillekin!