Drag Week 2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Kimmeli, 19.9.2022.

  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

    BAE Hemissä ainakin on teräsvipat kun katsoo sitä pakopuolen vipuakin noin 110mm pitkä. Alumiinistä tehtynä painais varmaan enemmän kuin teräksinen silti käyttöikä olis paljon lyhyempi. Fiksusti suunniteltuna tuollaiset Jesel tyyppiset vipat olis suht kevyet teräksestä tehtynä. Tekeminen vaan huomattavasti hitaampaa
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kahden päivän jälkeen Baileyn keskiarvo 6.45 ja ruotsalaiset roikkuu takapuskurissa Westberg S10:llä 6.54, Gustaffson C4:lla 6.56

     
  3. puna niska

    puna niska Gearhead

    Menee vippoihin koko drag weekki.

    Yksittäis kappaleita tehdessä mieluummin tekisin alumiini billetistä,mutta enemmän minun mielestä vaikuttaa tavittava muoto ja käyttötarkoitus.
    Piensarjana sais valuteräksestäkin aika tiukkaa evästä ja siroa muotoa ilman että pitää joka helvetin nurkkaa hiveltää.
    Onneksi täälläkin on fiksumpia kuin minä...
     
  4. jknR

    jknR Gearhead

    Siirtyikö Westberg johtoon? Ajoi 6.6 ja Bailey ajoi "vain" 7.5.

    Edit. Unohtakaa koko juttu. Bailey kävi parantamassa aikaa sekunnilla.
     
    Muokattu: 21.9.2022
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eikö se ois olisi vähän noloa jo dragweek mestaruus menisi ruotsiin! Tosin se olisi kyllä hienoa!
     
    kerkko ja jknR tykkäävät tästä.
  6. jknR

    jknR Gearhead

    Gustafsson ulkona. :(
     
  7. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Baileylle ehtineet vaihtaa jo neljä mäntää yms. pientä.
     
    jknR tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl T&D esimerkiks tekee vastaavan vipan teräksestä kuin alsasta. Eri asia sit mitä maksaa. Kyl noi vipat on billettiä, ja varmasti viel monenlaista käsittelyä päälle. Noi huippufirmat esimerkiks tekee ihan muutaman vipan erilasiin käyttötarkoituksiin ja saa niistä myös palautetta. Niihin luottavat niin Nascarit kuin muutkin. Alsa vaan on materiaalina sellaista et se väsyy kun sitä paljon rasitetaan ja lopulta hajoaa.

    Jälkiviisaus on hyvä ja aika helppo laji. Se et kuvittelee jonku kyläsepän "billetistä" vääntävän parempaa kamaa kun vaikka Jesel tai T&D jotka tekevät sitä suuren joukon voimin isoon rahaan osoittaa kyllä jonkinlaista suhteellisuudentajun puutosta. Jos tekee, ni kantsii varmaan alkaa kokopäivätoimiseks. Noi jotka niitä tarvii on kyl valmis maksamaan sen minkä pyytää jos takaa et kestää.
     
    jknR tykkää tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mitään en tästäkään ymmärrä, mut kun katselen noita rikkonaisia vippoja, niin on tosi paljon nähty vaivaa koneistaa reunapyöristyksiä "billet" osiin vs jotkut muut billettinä myytävät osat, jotka on ihan raa'alla koneistuspinnalla. Se houkuttelee ajattelemaan, että noi on kuitenkin painevalut, vaikka vissiin ei sitten olekaan. Kallis, mutta halvan näköinen.
     
  10. [​IMG]
     
    jknR tykkää tästä.
  11. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Muokattu: 22.9.2022
    Catiska tykkää tästä.
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Eilen lähetys pätki, toivottavasti tänään paremmat yhteydet:
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei o tullu noit sääntöi katottuu, mut silloin ku me oltiin tuolla suhaamassa ni ajettiin "ultimate iron" luokassa. Ny ku katto samaa luokkaa, ni sen tän hetken nopeimmalta läks ovi loppupäässä, ja hiilikuitu meni säleiks. WTF? Ilmeiseti säännöt pikkasen muuttuneet. Toisaalta, ei kai sil niin välii, minimipaino siinä silloinkin oli luokkaa 1300 kiloa ja sama kai et miten sen saavuttaa.
     
    three hundred tykkää tästä.
  14. Keme

    Keme Gearhead

    Boldatut tän vuoden muutoksia.
     
    jknR ja Vermilion tykkäävät tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ok, eli jatkossakin ollaan ultimate ironeita... mut huomattavasti lähempänä minimipainoa.
     
  16. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Neljän päivän jälkeen keskiarvo ajat: Bailey 6.583, Westberg 6.585
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hieno rautaluokka... :D Katto ja takakyljet on peltiä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo..., kylhän siel paikanpäällä kun katteli niit nopeimpia viis vuotta takaperinikin, ni tuntu et ollaankohan me ny ihan oikees seurassa. Täysputkirunkosii vehkeit mis ulkopellit oli peltiä. Et ei toi nyt siihen nähden niin kauhee muutos oo, ja minimipaino tosiaan oli jotain 1300+ silloin. En tie onks se muuttunu. Oli siel toki muunlaisiakin laitteita.
     
    three hundred tykkää tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mikäs oli lopputulos? Kuka voitti?, Kuka yllätti, kuka oli pettymys (muu kuin team Finnegan). Oliko vikassa kisassa enään keskeyttäjiä?
     
  20. Keme

    Keme Gearhead

    HOT ROD Drag Week 2022 Ends in Rain: Day 5 Recap and Final Race Results (motortrend.com)

    Liekkö toi Finneganin moottorin sulaminen ollut edes yllätys. Kouhotetaan ja vöyhötetään viime hetken ihmeellä ja "suoraan dynosta kisaan". Lähinnä vaan ihmetytti miksei ton hintasessa laitteessa ole moottorille mitään turvarajoja tai hätäkatkaisuja. Kai se on sitä "isojen poikien touhua", et ajetaan tyhmyyttään moottori paskaksi tommosessa höntsäilyssä.
     

Kerro tästä muillekin!