Ford 400m

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mantariini, 2.10.2020.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Tarkoitus olis talven aikan päivitää toota 400m konetta.
    Koneeseen tulossa
    Edelbrock rpm kannet 60cc palotiloilla
    Kaasutin edelbrock 750
    Imusarja on weiand 8010 Action +Plus Intake Manifold
    Keinut ovat rullakeinut 1.7 suhteella
    Männät 177 kb 030 ylikoossa tasa pää oliko 2cc ventiilin koloilla.
    Nokkana on Comp Cams 32-246-4 Nokka-akseli
    Nokka-akseli, hydraulinen, asteet imu/pako 274/286, nosto .562/.565,
    Nostajat on sealed powerin
    Öljypumppu melling hv

    Sellaista mietin onko puristussuhde liian iso tuolla kompolla 98 bensalla tarkoitus olis kyllä
    ajaa e85 kun sitä alkais saamaan myös täsltä suunalta.
    Onkos jotain mitä kannattaa ottaa huomioon rakentaessa.
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kannattaa ainakin ihan ekana laskea su puristussuhde. Siihen on laskureita mm. wallace racingillä, minne syötät tiedot ja se pukkaa vastausta ulos ( yhtä tarkkaa vastausta kun tietojen syöttäjän tiedot).
     
  3. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Sellasta tuli mieleen että 400 koneessa on paksumpi männäntappi. Tuo on clevelandin mäntä, niin tartee laitta hela kangen yläpäähän...
     
    Muokattu: 2.10.2020
    artsiracing tykkää tästä.
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nuo kannet sietää hyvin korkean puristussuhteen.
    Tein samoilla kansilla yhden 395ci Clevelandin johon tuli suunnilleen vastaava nokka ja reilu 11.5 ruttua. 98 bensalla se menee.
    Ei ole kuitenkaan huono idea se e85.

    Ja kuten yllä huomautettiin, se 400:sen männäntappi on paksumpi kuin mitä clevelandiin tarkoitetuissa kb177 männissä.
     
  5. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Moikka joo ois pitänny mainita että on helat ja arp kiertokangen ja runkolaakerin pultit :)
    Lähinnä toi puristus täs mietityttää kun taitaa nousta aika korkeeks. Yritin laskea mut oli aika hassuja lukuja.
    Nokasta en tiiä tuliko liian kireä, kun auto kumminkin painaa 2400 kg ja peräkin taitaa olla 2.73
     
    Muokattu: 2.10.2020
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sori... tää on jo tylsää linkitellä Holdenerin videoita... 400M :D
     
    H-V tykkää tästä.
  7. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Juu nää on katottu ja yritetty jotain oppia myös hot rod magazinen horsepower monster artikkeli luettu :D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  8. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Huomasin et mulla on kans noi samat männät jo koneessa ja kovasti miettiny mistä sais rahaa noihin alukansiin :/
    Tällä hetkellä vakio open chamber kannet käytössä
     
    Muokattu: 2.10.2020

Kerro tästä muillekin!