Hammastangon korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja chevyjussi, 24.11.2017.

  1. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Tulipa tuossa mieleen, että mikä noiden vuotavien hammastankojen korjaamisessa on sitä rakettitiedettä?

    Nuo on ongelmana lähes kaikissa euroautoissa ja aina vain vaihdetaan uutta tankoa paikoilleen, uudempien autojen kanssa ymmärtää kyllä, mutta 500-1000euron autoon ei viitsisi 500euron tankoa hankkia.

    On tuollainen audin a4 jossa vuotaa haitarikumin sisälle öljyt niin aihe on sikäli ajankohtainen jos joku on tankoja itse korjaillut.
     
  2. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Jos vaan löytyy käypänen tiivistesarja niin monesti nuo on korjattavissa.
     
  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Laitoin Astraan sitä vuodonestoainetta ja lakkas lorottamasta...
     
  4. jzb15

    jzb15 1st gear

    Itse aikanaan A3:n kanssa päädyin välimuotoon eli korjattu tilaukseen Saksasta. Lenkgetriebe.net tai vastaava oli firma (saattoi olla joku muukin, niitä oli useita). Samat firmat taisivat myydä osiakin, jos itse tykkää fiksailla.

    Kulut palautushyvityksen jälkeen olivat muistaakseni alle 200.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu saksasta tai ihan jostain topauto osisastakin saanee jo parilla sataa uuden.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yhden Saabin hammastangon olen korjannu. Sillä kaikella työmäärällä, mitä se poiki, olis ostanu jo pari uutta.
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    ..ja käytettyjä ehjiä a4 hampitankoja saa noin satkulla.
    Yhteen transporteriin pistin vuodonkorjausainetta ja vuoto pieneni murto-osaan, pystyi ajelemaan..
     
  8. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Minkälaista tämä vuodonkorjausaine on ja miten sitä käytetään? Ikinä kuullutkaan
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suomessa vielä kun paskasta osastakin saa maksaa, niin varmaan vanhasta hammastangosta joku vielä maksaa. Saa rahoja takaisin uudesta.
     
  10. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    pari on tullut korjattua, molemmissa ollut suurin homma irrottaa se hammastanko.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vagissahan se on helposti kun on tulipellissä ylhäällä. Tai ainakin helpompi kuin monessa.
     
  12. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Epäonnistumisen riski on niin suuri että harva viitsii vaivaantua.
    Tiivistesarjat on suht arvokkaita ja tangon purkamiseen/puhdistukseen/kasauksen menee tunteja.
    Lisäksi, osa tangon tiivisteistä on usein teflonrenkaita jotka ei siedä venyttämistä tai muuta kovempaa käsittelyä. Eivätkä ne mukaudu sylinterin naarmuihin tai olakkeisiin => vuotoriski.

    Kyllä niitä itselleen korjaa mutta minä en ainakaan lähde takuunalaisena työnä kenellekkään hampitankoa korjaamaan,
     
    rb ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Lorautin tuota vuodonestoainetta nyt sinne, katsotaan miten käy, öljyä ei ole vielä nopeasti hävinnyt joten joitain edellytyksiä onnistumiselle voi olla.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos en väärin autodocia tulkinnut niin 180e pantin kanssa uusi. Pantin osuus 90e.
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Halpa ois,,,
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Näyttää Meidänkin V70 mk2 vuotavan reilusti tehostinööliä ja merkkaa alleen kuskinpuolelta varmaan ohjausakelin paikkeilta.Onkohan volvosta hankala irrottaa hammastanko?uuden saa näköjään alle 250e,ja korjaussarjaa ei näyttänyt siihen löytyvän.Täytyy nyt vielä tsekkaa vuotaiskohan paineputket vai tuolta ohjausakselin juuresta tms.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikai ne missään kovin pahoja oo irrottaa. Pari pulttia ja rt päät + letkut.


    Riippuu onko alhaalla vai ylhäällä se tanko.
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Älä Karpov taas yleistä, voi ne olla pahoja irroittaa, kun ei vaan mahdu ulos autosta mitenkään, kun on joko sisälokari/etupalkki tiellä ja toiseen suuntaan on moottori sekä etuperä tiellä (tämä siis Jeepissä)...
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähinnä oli taas autoista puhe ja järjellä suunnitelluista. Esim tämän aiheen audi ja pallixen vulva.


    Kai joku ranskalainen perus autoista senkin tyrinyt, mutta suurin osa ok.
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, samalla lailla mä voin yleistää: on ne melkein kaikissa pahoja irroittaa... Auttaako nyt yhtään kysyjää?
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!