Hydroboosti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja KonstaapeliMurina, 30.4.2014.

  1. Vm. -83 caprice farkku, tehtaan diisseli ja vaihettu bensakone tilalle, dieselistä on jääny hydroboost tehostin jarruille ja ohjaukselle. Ongelmana on että tehostimen pumppu pitää ääntä ja ohjaus on tyhjäkäynnillä raskas ja jarrua painaessa vielä raskaampi, kunnes antaa kierroksia niin on jouhee mut pitää ääntä. Samassa myös jarrupoljin painuu pohjaan vain auton käydessä, ei muuten. Tehostin pitää myös ääntä jarrua painaessa. Jarrut pelaa alussa ihan ok mut painuu pohjaan ja ei niitä saa painettua lukkoon. Kaipais jeesiä, ei viiti tolleen leimaukolle näyttää.
     
  2. kape

    kape 3rd gear

    Kiristä ohj.tehostinen hihnat ja tarkista tehostinen öljyn pinta. Ilmaa jarruissa, pää sylinteri vuotaa. Eti googlesta hydroboost repair, löyty hyviä juttuja.
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joskus -90 luvulla piti Citationin pumppu ääntä ja ohjaus tuntui oudolta, siinä auttoin pelkkä öljyjen vaihto, vanhat öljyt muistuttikin enemmän siirapia.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kannustan myös tarkastamaan öljynpinnan korkeuden ja hihnojen kireyden. jos öljyt vaihtaa, niin suosittelen käyttämään GM:n tai vastaavaa Power Steering Fluidia, se on tiivisteille ja letkuille ystävällistä.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Redlinen Power Steering Fluid on hyvää kamaa.

    Tuohon hydroboostiin taitaa riittää 2 purkkia jos tyhjäksi sen järjestelmän kunnolla tyhjentää, eikä ainoastaan letkun irti ottamalla ;)

    Onhan se aika arvokasta, parikymppiä vajaa litra mutta eipä oo Oldsissa tarttenu enää kiroilla huutavaa tehostitnta.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko kumman tehostimen pumppu?
    Eli riittääkö paine/litrat siinä bensan pumpussa jos hydro vielä ottaa oman osansa?


    Muualla ollut muistaakseni juttua, ettei aiempi tehostimen pumppu ole riittänyt kun on hydroboosteri asennettu vaan on ruvennut jyrräämään kääntäessä ilman kierroksia ja jarrut ollut tunnottomat.
     
  7. Kai se on sen diisselin pumppu, pelas aiemmin hyvin mut hajos paskarinkipyörittelyn ja sudittelun seurauksena. Öljyä oli aika vähän ja sitä sinne lisättiin(jotain automaattiöljyä) mut ei auttanu, eikä se oo ees hävinny nyt sieltä. Ens viikolla jos koittais öljyt vaihella ja ilmata sen nii toivotaa et rupee pelaamaan.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Anna ma arvaan ratti tapissa ja lappu lattiassa?
     
  9. Jotain semmosta...
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mielenkiintoinnen huomio, poika soitteli Vappucruisingissa että mikähän tässä hydrobuusterisssa on taas vikana ohjaus tökkiii... Ja nesteet on yläpinnassa. Ei kuulemma rällätty paskarinkiä, ei ei ei...
    Muistelen että tohon aikoinaan nimenomaan yhdistelin normitehostajan kaksipaluulinjaisen säiliön ja alipainejarrutehostimisen pumpun rungon.

    Eli; ostetaan dieselin tehostajan pumppu (kahdella paluulinjalla).
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pumppu on ihan sama oli hydroboosteria tai ei mutta etuveto Cadillacissa on jostain syystä isompitilavuuksinen roottoritsydeemi, vinks jos tehokkaampi hakusessa. Sisukalut sopii jopa tavallisen runkoon, olisko rokkiautossa mahdollisesti?
    Ääni tulee yleensä ilmasta ja kuluneesta pumpusta.

    Niin ja noita tavispumppujakin on kahta eri tilavuutta kun niissä on ohkaisia ja paksuja lamelleja.
     
  13. Nyt on pumppu irti autosta, kuinka hihnapyörä irrotetaan, 10mm kuusiokolo liian suuri ja 9mm liian pieni, eli mikä tuumakoko käy siihen hihnapyörään? Mistä saa tuolle pumpulle korjaussarjaa? Taikka sille jarrutehostajallekkin voi semmosen joutua laittaan. Tuossa ei muuten oo tota accumulator nimistä pönttöä, netissä monessa kuvassa on.
     
  14. kapa73

    kapa73 2nd gear

    3/8
     
  15. PauliR

    PauliR 3rd gear

  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sitä hihnapyörää ei ole pakko ottaa pois, sen saa purettua kokonaan sieltä pumpun puolelta. Siellä on yks vittumainen sokka joka on ainoa vaikeampi nakki hommassa.
     

Kerro tästä muillekin!