Käyttöautopohdintaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja AnHie65, 10.12.2021.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Eri mieltä olen kyllä. Vaikka nyt heti löytyy ihan kotimaassa myynnissä esim. C4 Corvette, 100 tkm ajettu ja hinta alle 9 k€. 5 tonnia kun pistää lisää niin löytyy hyviä Camaro/Firebird autoja jotka ei ole loppuunajettuja.

    Ja on pikkusen eri asia ajella kylillä Corvettella verrattuna johonkin Volvoon joka näyttää laatikolta jonka Top Gearin neropatit kasasi yöllä romupellistä.

    Kun lapsilauma ei enää kulje mukana, en ymmärrä miksi käyttöauto pitää olla viisiovinen ja vieläpä usein stw, ja ruma. Corvette/Camaro/Firebird ei edes kuluta kasikoneella enempää kuin Volvon ym lotjake. Talviajoon ei vaadi muuta kuin nastarenkaat ja oikea asenne. Noita ei edes tarvitse rassata kuten Euroautoja pitää. Tämä ei ole mutua vaan vuosien oma kokemus.
     
    THE61OHV, impala67, redneck1 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Corvette talviautona on ollut itsellänikin aina haaveena ja tietysti avona. Ja pitäisihän sillä ajaa tietysti myös kesällä Chevellen lisäksi. Pari vuotta sitten oli tosi lähellä -90 C4 avo:n hankinta, mutta ohi meni. Nyt valitettavasi polttoaineen hinta hieman mietityttää hankintaa.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Corvetella ei aja ku fägärit, näin opetti vanha jenkkiautoharrastaja:D

    Sillä ei voi lähteä mihkään kaverin kaa ku kaikki kattoo et sul o karvane ukko daamin paikalla.. :p
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    vihapuhetta!
     
    JYR tykkää tästä.
  5. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Volvo on pyhä asia. Pihassa seisoo V70 2.4d -09, mittarissa 406 tkm and still going strong. Edelleen lämmöllä muistelen 1995 T5 R volvoani, joka todellakin olisi kannattanut pitää.
     
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Varmaankin sitten Volvo, jos pitää ruotsalaistuntumasta
     
    impala67 tykkää tästä.
  7. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Ajatukseni kävikin järkevissä autoissa, mutta tosin onhan nuokin järkeviä jos ei tarvitse istumapaikkoja monelle henkilölle.

    Isommissa ja tilavemmissa jenkeissä ajomäärät vaan tuntuu olevan suurimmaksi osaksi yli 200 000km, vaikka löytyy sieltä välistä niitä vähemmänkin ajettuja.
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kohta saa kohtuullisestikin ajettuja retromuskeleita järkihintaan kun alkavat olla 15v vanhoja. retromusse on myös varteenotettava; se on 4gen fboyjä tilavampi, ja kuutosella taloudellisia ja silti melko tehokkaita.

    kyllä sillä firebirdillä oli hauska suddailla talvella, mutta niin on muillakin takavetoisilla. etuvedotnon järkeviä siirtyilyyn jos pitää oikeasti ajaa mutka-matkaa. mutta kaikilla pärjää kun vain on järki päässä ja uudet renkaat.

    gm:stä ainakin saa vikakoodit helposti perinteisin pperiliittimin ja uudempiin sopii ihan motonetin bluetootthi lukija (obdplus tms.) . autonhankinta on hauskaa puuhaa ja ainahan sitä on jänskää ulkomailta haeskella, mutta nykyään on Suomessakin aika hyvä valikoima jos edes kuukauden malttaa markkinoita seurailla.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Jännä ettei toi etuvetoinen ole itselleni eikä emännälle koskaan ollut se vaihtoehto. Niitä on meillä yhteisessä ajossa ollut vain neloskoneinen Voyager, Olds Cutlass Ciera. Saab 900i ja golf jotka rakensin taas ajoon erästä tv-tuotantoa varten ja toimi välillä myös käyttöruoskana.

    Mut miksi sellaisesta etovedosta pitäs kärsiä kun esim. toi nykyinen talviauto MARK VIII ei kauheesti enemmän gasoa vie o_O ja hauskuuskerroin takavetoisella aika paljon enemmän.

    Niinkin paljon kuin minä vihaan talvea pitää siitä edes jotenkin koittaa ottaa jtn hauskaa irti, edes hitusen verran.
     
    Muokattu: 12.12.2021
    faikku66 ja Turbiini tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    300C tai sisarmalli Magnum ei ole kanssa hinnan kiroissa. Löytyy kone valikoimaan Mersun dieselistä, pariin pikku V6 ja Hemit. Mersun tekniikkaahan noissa on paljon, eli osia löytyy ihan EUstakin.
    Ja on myös AWD malleja, jos tuntuu ettei takapotkulla pärjää ympärivuoden.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Mulla on kyllä sellainen kokemus Corvette harrastuksesta että kaverukset ajaa jokainen omallaan letkassa eikä istu toisen kyydissä kaljaa litkien. Sitä paitsi himpun verran komeampi näky härmän tiellä viisi Vetteä peräkkäin kuin yksi fullsize jossa kahdeksan kaljaukkoa roikkuu sivuikkunassa.
     
    Peeaa, juko7, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Yhden talven ajoin -96 Firebirdillä , hyvä valinta talviautoksi.Ittelle noi kilometrit ei vaikuta , jos auto toimii, nykyinen käyttis -91 Roadmaster jolla ajettu 320 tkm , on yksi parhaita käyttiksiä mitä omistanut.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  13. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Mulla yhden talven kokemus -94 Firebirdistä. Hauska, niin hauska laite! Pitkää hallittua sladia. Oujee! Sakasti lämpiää sekunnissa ym kivaa. Ne luukkulamput olis voinu jättää pois, siksi ennemmin Camaro=sama auto ja paremman näköinen.
     
    impala67 tykkää tästä.
  14. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    No tämäpäs itse asiassa olikin mielenkiintoinen - tarjontaa E-mersuista tuntuu löytyvän, ja hinnat tolkullisia 2000 -luvun alusta. Perehdytäänpä lisää. Kiitos!
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    yksi hyvin suosittu ja arvonsa säilyttävä vaihtoehto on pikapit, lähes kaikki takavetoja jos se on autuaaksi tekevää; joissain saatavilla täydellinen yhtälö, eli napista neliveto ja muuten takaveto. joissain jenkkimaastureissa sama valintamahdollisuus, tosin monet diisseleitä…
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Suomikin on niin pitkä maa, että kun puhutaan talviautoista, niin oleellista on myös se, minkälaista talvea tarkoitetaan. Jos talvi on se että lehdet tippuu puista ja 4 kuukautta on keskimäärin aika pimeää ja ehkä kerran käy maa valkoisena pari päivää, niin se ei kovin kummoista talviautona vielä tarvitse. Tekis mieli vetää esiin taas eräs V-alkuinen automerkki samaan yhteyteen kun puhutaan oikeista talvista, mutta... :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Itsekin olen etsiskellyt "Valiant"-koppaista Volgaa, mutta tuntuvat kovin kalliilta. Sehän on tehty pärjäämään Siperian talvissa. Ehkä sellainen pitäisi hakea jostain Jakutskista
     
    impala67 tykkää tästä.
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    osta uus Volvo niin saat samat talviominaisuudet kuin rättisitikassa.
     
  19. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Itse käyttöautoilen kesäisin 40-luvun tuotteella ja talvisin 60- ja 70-luvun tuotteilla .Olen tyytyväinen;).ETOVETOON ja uudempiin "kökkyröihin" en yritäkkään sekaantua.
     
  20. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Työkaverin uudehko V40? on kuulemma kaikin puolin kiva, ovet jää lukkoon, ikkunat avautuu itsekseen ym. sähkövikaa. Oli vissiin vielä vaihtanut uuteen samanlaiseen..
     

Kerro tästä muillekin!