MSD crank trigger ongelma ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CCZ28, 22.4.2017.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 3.4.2024
  2. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    El 60 tykkää tästä.
  3. repas-90

    repas-90 3rd gear

    Ootko mitannut tuon sensorin vastusta ? Mulla msd:n jakajasta mureni käämistä lakkaukset talven aikana niin että vastusarvot vaihteli välillä 500-550 ohm, kun olisi pitänyt olla 500-700 ohm.Kone kävi ,mutta sytkäennakot hyppi sinne tänne,sulla ilmeisesti kone pelaa hyvin alla 3000 rpm.
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    vastuksen pitää olla välillä 400-1300 ohmia MSD:n omalle sensorille
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Totta turiset, vallan väärää riviä tuijotin
    [​IMG]
     
  6. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    no niin ...nyt tulee jakajan triggeriltä tieto ja sytyn sekoilu loppu........mutta uusi vika tuli sytty ennakko muuttuu kierrosten mukaan ? tyhjäkäynniltä jos nostaa kierrokset vaik n.3000 niin syttyennakko vähenee kierrosten mukana n.10 astetta ja kun laskee tyhjäkäynnille niin ennakko palautuu kierrosten laskiessa .?- kaapeli on härösuojattu malli ........eli ottaako tämä nyt häiriöö jostain?
     
    Muokattu: 20.8.2017
  7. repas-90

    repas-90 3rd gear

    Onko mahdollista että triggerin piuhat väärinpäin ? Siloin ainakin sytkäennakko liikkuu väärinpäin.Onko sulla GM:n oma sytkämoduli vai joku MSD:n oma systeemi ,sytkämoduli voi olla tarkoitettu nousevalle tai laskevalle aallolle, ja jos piuhat ristissä niin ennakko liikkuu tavallaan väärään suuntaan.Tietysti jos kaikki on MSD:n kamoja omilla liittimillä nehän pitäisi olla oikein.
     
  8. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    msd 6530 , msd 8253, msd 8862 , msd 8570 , msd 23121 eli kaikki msd vermeet , ja jakajan keskipako ennakko on lukittu .
     
    Muokattu: 18.6.2017
  9. repas-90

    repas-90 3rd gear

    No ei se kyllä sitten pitäis ristikytkentä olla.Noita vastusarvoista vielä se että tuossa kuvassa esm jakajalle ilmoitettu 400-1300 ohm on se vaihteluväli jolla vastusarvo pitää vaihdella kun jakajaa pyörittää yleismittari kytkettynä.Tuon crank triggerin vaihteluväli on aika pieni,mutta sen pitäisi jokatapauksessa vaihdella trigger wheelin pyöriessä.
     
  10. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Onko kone ahdettu vai vapari? Sinulla näyttäisi olevan MSD 23121 MAP-anturi, voisiko sen asetukset olla väärin?
     
  11. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    on ahdettu.. ..kokeiltu map anturin johdot irtikin , ei auta ,.boxin asetukset nollattu ei auta,
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    CCZ28 tykkää tästä.
  13. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    tuo on hyvä idea, lähestyä itse laitteiden valmistajaa.

    laitetaan tähän väliin helppo kysymys: voiko msd 8253 puola aiheuttaa häiriöitä jos on liian lähellä jakajaa tai liian lähellä boxia ?
     
  14. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    vikaa tutkisteltu nyt ihan huolella :rotfl: ......

    sytty laitteita osteltu uusia ja kokeiltu vikaa saada poies , osa osalta vaihtaen,....

    mut tuo ennakon seilailu ei selvinnytkään vieläkään............vaan piti vähän moottoria avata......ja sieltä luultavasti syyllinen löytyikin, nokan päittäisvälystä aivan liikaa. välys "shimmattu" arvoihinsa ja sytyn seilailu loppu.
     
    Muokattu: 3.10.2017
    Herje tykkää tästä.
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Nokan päittäisvälys sinänsä täytyy olla kunnossa mutta crank triggeri sen ajoituksen määrää, eikö totta?
    Jos virranjakajan pyörijä osoittaa oikeaan pyttyyn niin ei se osaa ajoitusta sotkea, näin minä sen ainakin ajattelen.

    Mulla on kans twinturbo SBC:ssä crank triggeri sytkä, jossa jakaja(vanha jumitettu kärkijakaja) on vain lähetyssaarnaaja, ja tohon omaan kokemukseen nojaan tuon kommenttini.

    Jos sun systeemi on jotenkin erilainen eli jakaja osallistuu ajoitukseen niin sitten ylimääräinen päittäivälys voi aiheuttaa ajoituksen sekoamista....
     
  16. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    juuri näin.

    (korjasin vanhempaa viestiäni tuohon ylemmäs, jossa sytty vika on nyt pois);)

    eli mulla oli niin kuin kaksi eri vikaa tuossa. kampi triggerillä sytty pysy kohdallaan mutta sekoili (trigger/pyörä vika), ja pyörijä seilasi kierroksilla .
    signaalin vaihto jakajan triggeriltä niin sytty vika hävisi mutta tuli seilaava sytty ominaisuus.
     
    Muokattu: 20.8.2017
  17. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    eipä ookkaan trigger/pyörä vika tuo sytyn sekoilu ..:(.... ostin uuden ja samat oireet...noh ajetaan jakajan triggeril.
     
  18. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ehkä mä tipahdin veneestä mutta noinhan sen sun map anturin pitääkin toimia, antaa käskyn vähentää ennakkoa kun ahtopaine nousee kierroksilla? Ja se käyrä pitäs ohjelmoida siihen digiboksiin et paljonko pudotus on missäkin kohti
     
  19. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    kyllä map anturi toimiikin ihan oikein mut ei ahtopaine nouse tyhjiltään niin paljoo jos pikkusen kierroksia nostaa.... joo ja on nytten jo opiskeltu boxin perus säätämiset käyrän osalta ja niitä testailtukin ja tutkittu niitten myös toimivan.

    ja tuo sytty ennakon vaeltelu johtui nokan liiasta päittäisvälyksestä , nokka "ajeli" edestakaisin ja muutti ennakkoa aina liikkuessaan.
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei kyllä millään jaksais uskoa että triggeripyörän lämmetessä sen magneettisuus vähenee? Jos veikata tarvis niin joku muu osa alkaa lämpötilan noustessa sekoilemaan, vaikka se itse boksi, puola, triggerin anturi tms.
    Toi sinänsä että sulla on 7" noi kaikki muut osat tossa triggeripyörän ympärillä, ei vaikuta kovin hyvältä. Eikös MSD:n ohjeissakin ollut joku minimietäisyys rautasiin(magneettisiin) osiin tuon triggeripyörän magneeteista, näin ainakin muistelen?
    Jos saat jostain 8" pyörän lainaan ja sellanen sulle mahtuu niin sitä voisit koittaa?
     

Kerro tästä muillekin!