Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    GAY-69 kilvet bongattu kaverin toimesta 100-sarjan coupe-bemarista pari viikkoa sitten... :lol: Varmaan hyvä jälleenmyyntiarvo bemarilla tulevaisuudessa :rotfl:
     
  2. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    hyvä linkki, ja oikein linkittää se tähän yhteyteen.
    mutta: ns. n-kilpiä (eli J-alkuisia alle 5-merkkisiä) ei enää saa kuin vanhaan -72 vanhempaan autoon, tai sellaiseen jossa vanha lyhyt tunnus on ollut joskus rekisteröitynä!

    kuulostaa ääliö tyhmältä, mutta niin se vain on. jatkossa maahantuotaviin saa vain 6-merkkisiä kilpiä, uskokaa huviksenne...
     
  3. ilastone

    ilastone 1st gear

    Mutta mistä alkaen? Minulle ainalkin valtion konttorilta imatralta antoivat viellä huhtikuussa 5 merkkiset...
     
  4. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear


    http://kilvet.com/havainto.htm

    sieltä gay-69 haku niin näkee kaikki kuvankin. Kovat rekkarit ei siinä mitään.
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu jos ny jollai on uudehkossa kuppee pemussa tommoset kilvet niin ei kai siin ny tarvii miettii...
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    no onpas paljon lyhyitä kilpiä tavallisissa kulkuneuvoissakin :eek:
    http://kilvet.com/_.cgi

    ei taida ihan äkkiä loppua lyhyet kilvet.
     
  7. GMies

    GMies Gearhead

  8. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    Ei sitä ole tarvinnut laittaa ns.voimaan, teepä simppeli testi: soita kaikki alueesi asemat läpi ja pyydä 5-merkkisiä kilpiä...
    kaikki vastaa eiooo- koska EI NIITÄ ENÄÄ SAA paitsi vanhoina korvaavina tunnuksina!!!

    älä usko, mutta kerro tähän topikkiin mitä sulle seliteltiin...
     
  9. mhj

    mhj 1st gear

    Konttorilla tädit puhuvat mitä sattuu. AKE:n maksullisessa palvelunumerossa kertoo hieman fiksumpi täti ystävällisesti, että missä konttorilla 4- tai 5-merkkisiä kilpiä vielä on. Sillä varauksella siis, etteivät ole toukokuun jälkeen koko maasta loppuneet. Itse kilvitin huhtikuussa kaksi ja toukokuussa vielä yhden auton ns. lyhyillä kilvillä. Lähikonttorilta väittivät silloinkin, että "mistään ei enää saa".
     
  10. mike-79

    mike-79 1st gear

    Tässä Aken ohje joka on voimassa 6.3.2008 - 5.3.2014.
    www.ake.fi/NR/rdonlyres/4323A871-1197-4 ... vaihto.pdf

    2.3. Katsastuksessa todettu, että pitkä rekisterikilpi ei
    mahdu ajoneuvoon
    – Edellytyksenä, että katsastusmies toteaa muutos- tai rekisteröintikatsastuksen
    yhteydessä, että ajoneuvoon ei
    mahdu kuin lyhyt tai korkea rekisterikilpi.

    Minulle konttorin täti sanoi, että ensin pitää tilata 5-merkkiset eu-kilvet ja sen jälkeen tilata vanhan malliset kilvet tilalle, eli maksaa kahteen kertaan 8€, en tiedä pitääkö paikkansa enää.
     
  11. GMies

    GMies Gearhead

    Soita ??
    Eihän se soittamalla selviä? Menin konttorin tiskille ja pyysin typyä tilaamaan lyhyet kilvet. Hän otti kaavakkeen, täytti sen ja rahasti 16€, ilmoitti, että kilvet saapuvat parin kolmen viikon kuluttua, ilmoittavat, kun kilvet ovat saapuneet.
    Eli eihän siellä konttorin hyllyssä voi olla saman numeroisia kilpiä, jotka
    minulla on jo autossa FIN merkinnällä.

    Kirjoittelemme ilmeisesti hieman eri asioista: sinä konttorin hyllyssä olevista kilvistä ja minä siitä, että lyhyitä kilpiä saa edelleen, mutta se edellyttää vain sitä, että auto on määritelty "lyhytkilpiseksi". Siis lyhyitä kilpiä valmistetaan yhä, vastoin joitakin väittämiä, että "lyhyitä kilpiä ei saa enää".
    Siis rautalangasta: Jos konttorin hyllyssä ei ole, niin ei se suinkaan tarkoita sitä, että niitä ei enää saisi.

    Myöskin väittämä, että lyhyitä kilpiä ei saa kuin -72 ja vanhempiin, tuo minun kuvassa oleva autoni on -93, ei ainakaan tuossa kohdassa pitänyt paikkaansa.
     
  12. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    no sitähän minä olen koittanut hokea, että jos kyseessä on uusi-maahantuonti, siis auto ilman suomalaista identiteettiä, et enää voi saada kuin 6-merkkisiä. ELI ULKOMAILTA NYT TUOTAVAAN JA NYT ENSIREKISTERÖITÄVÄÄN ET LÖYDÄ LYHYITÄ KILPIÄ!

    aken ohje on: auton tuoja rakentaa tarvittavan telineen pidemmälle kilvelle jos ei mahdu!

    kyllähän ne poikkeukset, että suomessa jo rekisterissä olevaan autoon tilaa samat vaikka minkäläisina, niin samat tunnukset saa kuten ennenkin.
     
  13. GMies

    GMies Gearhead

    TUO MINUN AUTONI TULI ILLINOISISTA, TUSKIN SUOMALAISTA IDENTITEETTIÄ.
     
  14. mike-79

    mike-79 1st gear

    Onko nämä ohjeet kuulopuhetta/kassatädin totuuksia? Mistä tarkalleen tämä ohje on kotoisin? Itelle on auto tulossa 2kk päästä noin, niin kyllä vähän kiinnostaa että pitääkö auto pilata mopokilven takia...
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Vuonna 1987 kun katsastettiin Ranskan sämpylää ja haluttiin lyhyitä kilpiä niin eipä saatu, katsastaja (herra K:n saattavat kuopiolaiset varttuneemmat harrastajat muistaakin) ilmoitti että siihenhän saa rakennettua telineen. Pitkä kilpi ei nimittäin sopinut alkuperäiseen telineeseen...
     
  16. jorke

    jorke Gearhead

    Pystyykö noita joskus autossa olleita kilpiä varaamaan?
    Itellä rakenteilla vuosimallia -35 oleva rodi projekti ja ois kiva saada siihen takas samat kilvet kun on ollut joskus aikoinaan. Poistunut rekisteristä vuonna -58 :)

    Katsoin rekisterikortin jäljennöksestä kilvet niin ei löytynyt autoa niillä tunnuksilla mutta moottoripyörällä löyty -72 vuosimallin skootteri joka oli ilmoitettu anastetuksi.

    Lueskelin vähän tarkemmin rekisterikorttia niin ei ollutkaan ne alkuperäiset vaan olikin ollut jo sitä ennen kaks muutakin kilpeä autossa. Toivottavasti on joku ees vapaa.

    Onhan tollaseen autoon pakko saada lyhyet ja mustat.....
     
  17. capri30S

    capri30S 1st gear

    Ei niitä oikein varaamaan pysty, mutta jos ne tilaa konttorille niin säilyttävät niitä jokusen kuukauden, että jos auto valmistuu siihen mennessä niin niinhän voi tehdä.. Kyllähän jo aiemmin suomessa rekisteröityyn autoon kuuluu sen alkuperäinen tunnus, tai joku niistä...
     
  18. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Kyllä nämä puheet on AKEn virallinen kanta, olen itsekin ollut asian tiimoilta sinne yhteydessä.

    Toivotaan että siellä otetaan vielä joskus järki käteen ja kanta muuttuu...
     
  19. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Onko joku tilannut nykyisen korkean 6 merkkisen eu-kilven vanhan malliseksi ilman eu tunnusta? Kiinnostaisi tietää millaiset kilvet sieltä silloin tulee.
     
  20. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    vanhanmalliseen kilpeen ei ole kuulunut mopo kilpeä eli täältä NBB-520 malliset
     

Kerro tästä muillekin!