Pykimät (Kuroumat) renkaissa, vika? / Nokia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Powerstroke, 1.4.2016.

  1. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Mulla on ollu parikin sarjaa nokialaisia, enkä ole saanut kulutuspintaa niistä ajettua loppuun kun rungot ratkee ennen sitä, joko kyljen tai kulutuspinnan suuntaan, tai kumi murtuilee pilalle. No, eipä nokiaa muualla kuin Suomessa laaturenkaana pidetäkkään.
     
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Mitä? Vieläkö sama tyyppivika Nokialaisissa? Olin rengasliikkeessä töissä reilu 5 vuotta sitten ja runko-ongelma t oli jo silloin kestäneet yli 10 vuotta. Ongelman alku oli (ja on ilmeisesti edelleen) se, että nastat on painettu liian syvälle, ja nastareijän kautta pääsee vesi renkaan kudokseen. Ei ole vaikea arvata mitä tuo vesi tekee ajan kanssa, Ruostuttaa kudokset poikki. Ihan uskomatonta on, jos tuota vikaa ei ole vieläkään saatu Nokian rengastehtailla korjattua. Onko Nokian mielestä niin pikkujuttu, ettei kannata asialle tehdä mitään? Itse en ole enää 10 vuoteen ajanut Nokian renkailla kun pari sarjaa meni minultakin aikoinaan paskaksi, kun kudokset pettivät. Ajelen muilla rengasmerkeillä, ei ole enää runkovikoja.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Multa paisu nokian kitkarengassarjasta yksi rengas kyljestä ulospäin, ja kaksi rengasta kulutuspinnan suuntaan, että ei pelkästään nokian nastarenkaat ole viallisia.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mulla taas on hajonnu vain Good Yearit ja Generalit.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Voi olla, että lisääntyy, koska asfalttireikiä on jo niin paljon, että aina ei pysty väisteleen.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Liian pieni kantavuus lukema on myös huono asia.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ja ehkäpä liian pienet paineet sen kantavuuslukeman suhteen myös.
     
  8. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mjoo, näyttäs olleen ihan hyvä, että reipas 10 vuotta takaperin päätin jättää jatkossa Nokialaiset kauppaan. Mulla tosin johtui ihan siitä, että kesärengas-sarja meni turha nopeasti SlickStoneksi ja muilla merkeillä olen ajanut vähintään tupla-kilsoja sen jälkeen. Tätä lankaa lukiessa voin todeta, että antaapahan kaikenlaiset Nokialaiset olla jatkossakin siellä kaupan hyllyssä...

    -JJ-
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nokian kesärenkaat kulu nopsaan, mutta useammassa jenkkikalustossa ollut nodrman suv mallin renkaita. Tuntuneet ihan jees kestävän ja nastat pysyneet kiinni.

    Sanoin siksi tuntuneet, kun en halua syksyllä ostaa uusia jos kudos pamahtaa heti kehujen jälkeen
     
  10. lpr

    lpr 2nd gear

    Mullakin noita Nokialaisia hajonnut juuri tuollein, että kudokset tullu kumin läpi. Ex työpaikalla oli n. 50 kevytkuorķkia 205-16 renkailla ja siellä kans loppu Nokialaisten käyttö, kun rungot hajos aina ennen kuin kulu loppuun
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ihan perus nykyajan tuotekehitystä.
     
    Nikuzai tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!