sarjanumero meistettynä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja napsu21, 3.10.2013.

  1. napsu21

    napsu21 1st gear

    Olen tuonut jenkkilästä itselleni MG B 1975 laitteen ja auto on nyt valmis. Museotarkastajakin on hyväksynyt, mutta katsastusinssi ei, pikku laittoa on vielä, mutta pahin ongelma on, että mistä löytäisin SARJANUMERON MEISTETTYNÄ, kuskin oven alla kyljessä ja kojelaudassa on stanssattuna, mutta meistettynä.. vai onko ollenkaan.
    JA SIT toinen juttu, autoyksilöni oli jenkkilässä poistettu rekisteristä tuhoutumisen vuoksi ja katsastusinssi oli sitä mieltä, että sitä ei voi reksiteröidä suomeen, voiko olla näin, voitte kuvitella, että auto on kunnossa kun sen on museotarkastajakin hyväksynyt. APUA!! HELP! HJÄLP!
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos on poistettu rekisteristä tuhoutumisen vuoksi niin autoahan ei enää ole...
     
  3. Luokyio

    Luokyio 3rd gear

    Riippuu varmaan, miten se on jenkeissä merkattu "tuhoutuneeksi". Itselläni on Buickissa Carfax-raportissa seuraava kommentti:

    "UNREBUILDABLE SALVAGE POSSIBLE TOTAL LOSS - VEHICLE TITLED/REGISTERED TO AN INSURANCE COMPANY"

    Ja ihan hyvin on Suomen kilvissä, lisätiedoissa vain maininta "korjattu ajoneuvo, vaihdetut prosentit 14,5 %" tms.
     
  4. napsu21

    napsu21 1st gear

    niin, mun tallissa se on ja hyvissä voimissa.. ja mulle myyty.. onko mua sitten huijattu.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mahdollisesti. Mitä siinä titlessä lukee?


    Näin ihan vinkiksi sanoisin, että paperit kannattaa tarkistaa ennen auton ostoa ja mahdollista kunnostusta.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuolla jotain tietoa MGB:n VIN-koodeista.

    http://www.mgexp.com/article/mgb-vin.html

    Ei kai MG:stä tarvitse löytyä numeroa kun ei muistakaan vanhoista autoista tarvitse.
    Melkein kaikkiin vanhempiin amerikasta tulleisiin autoihin joutuu meistämään numeron.
    Sen numeron joka lukee auton mukana tulleessa rekisteriotteessa.

    Jos rekisteriote puuttuun niin asia voi olla hankalampi.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mlla on tuossa -67/68 MGB valmiina, ollu työnalla jonkun aikaa, ja siihen on meistetty konehuoneeseen se valmistenumero.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla ei 1974 Usa-tuonti Triumphissa ollut valmistenumeroa ollenkaan, muuta kuin peltilätkässä, joka oli niitattu ikkunatolppaan. Se kelpas katsastuksessa ja hakkasin uuden numeron runkopalkkiin konttorin pihalla räntäsateessa.
     
  9. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Mulla MGB 1976:ssa sarjanumero vain moottoritilassa oikeassa
    lokasuojassa keskellä peltilätkässä, siinä sulakerasian vieressä.
    Meistettiin katsastuksen määräämänä konetilaan ja päihin tähdet.
    Meistäminen tuli määräyksenä, ei itse tehden ja syynä meistin.
    Kerrottiin minne mentävä ja maksoi mielestäni suhteellisen paljon!
    Niin muuten koko maahantuontikatsastus 360€ + meistäminen 15€.
    Väittivät, että aitous näkyy "tähdissä", tarvittaessa poliisin ratsiassa,
    kiderakenne rikkoutuu virallisella meistimellä ja näkyy aina hapolla :eek:
     
  10. JariV

    JariV 2nd gear

    Mä oon käsittänyt asian niin että Jenkkilän SALVAGE-titlellä olevaa autoa ei täällä saa rekisteröityä. Niitä voi tuoda varaosiksi tai kilpureiksi mutta katuautoksi eivät kelpaa. Tosin poikkeuksiakin oon kuullut olevan kunhan se auton identiteetti on vaan todistettavasti säilynyt, tällöin auto on käyty näyttämässä heti maahantulonsa jälkeen ensimmäisenä mahdollisena päivänä konttorilla ja samaan konttoriin on menty katsastamaan kunnostamisen jälkeen.

    Alkuperäiseen otsikkoon voi sanoa saman kuin mitä on jo sanottu; meistos tehdään itse.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No sehän kelpas vain periaatteessa, kaikkiin -63 (vai -68??? ) lähtien pitää meistää, ja niinhän se katsastusmies teki!!
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Nii tarkoitinkin, että kelpasi todisteeksi identiteetistä. Ei siis hylätty puuttuvan numeron takia.
     
  13. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Mitenkäs se museoajoneuvo tarkastus on voitu hyväksyy ilman meistettyy nummeroo.... tuolta http://www.sahk.fi/15 kun lukasee niin museoajoneuvossa tarvii aina olla se numero meistettynä.
     
  14. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Rungonnumero täytyy meistää ennen katsastusta korin kiinteään osaan.
    Ellei sitä tehtaan toimesta ole hyväksyttävästi meistetty.

    Irroitettavissa olevassa pellilätkässä se ei ole riittävä
    Suositus "korin oikeaan etuneljännekseen"
    Katsuri kirjaa paikan aken tietokantaan kuinmyös museotarkastajatkin tarkastuspöytäkirjaansa.
    Ja leimaa ei saa ennenkuin numero on meistettynä ja tarkastettu.
    PS.Tullihan on nyt siirtämässä maahantuonnissa tämän numerotarkastuksen katsurien hommaksi.
     
  15. capri30S

    capri30S 1st gear

    Vaihda konttoria!!!
     
  16. napsu21

    napsu21 1st gear

    Ei ollut huijattu ei, autoliike antoi kattavan selvityksen
    ja konttori/ inssi hyväksynyt myyjän antaman selityksen,josta summa summarum on, että on moottoritilassa olleen palon (kaasaripalon) vuoksi postettu rekisteristä,koska auto on vanha ja vakuutusarvoltaan (jenkkilässä mitätön) selitys hyväksytty ja homma hyvä.
    Pikku vinkin annan, yleensä palstalla on hyvä henki, mutta muutamassa viestissä on ollut vittuileva ja toisen epäonnesta ilakoiva sävy, mikä on mielestäni tarpeetonta. Mutta hei, mehän ollaan Suomessa ja kateellisuuteen riittää parempi auto,kauniimpi muija taikka isompi muna..
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Piti oikein lukaista noi vastaukset, enkä huomannut yhtään vittuileva taikka epäonnesta ilakoivaa vastausta. Ellet sitten laskenut sellaiseksi vastaustani, jossa sanoin papereiden tarkistamisesta ennen kauppaa... Asia, joka tuntuu unohtuvan aina välillä itse kultakin. Hyvä kuitenkin, että sait paperit ja auton kilpiin.

    Kuten tässäkin tapauksessa; Kun kerran autossa oli salvage title, niin olisit voinut pyytää myyjältä tuon lausunnon jo ennen kuin ostat auton. Ei olisi tullut ylimääräisiä sydämen tykytyksiä ja pelkoja huijauksesta.

    Mutta mehän ollaan Suomessa. Vittuiluksi lasketaan asiallisetkin neuvot.
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Kiva että homma luonas.

    Ota kuitenkin huomioon, että aina ei kyseenalaisilla papereilla tuotuja saa / ole saanut kilpiin Suomessa, joten oikeasti kannattaa olla tarkkana ja selvittää paperiasiat ennen auton hankintaa. Okei itelläkin on pari kappaletta laitoksia joihin yhteen tuli paperit puolentoista vuoden odottelun jälkeen, ja tällä hetkellä ei kahdesta ole varmuutta löytyykö papereita ikinä, mutta sen riskin otin. Eikä siinä itku auta jos ei onnistu.

    Ja hei - ei se sun autos niin hieno ole, että siitä (ainakaan mun) tarttis kateellinen olla :rotfl:
    :facepalm:
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    Salvage tittelit kelpaa ainakin meillä, Certification of destruction, ei kelpaa,... ja meistelyistä että, en ole enää meistellyt vuosiin.
    Dremeli ja timanttiterä niin tulee kaunis kaiverrettu vinni ja ei tarvii hakata apinan raivolla peltejä lyttyyn niin kuin meisteillä useimmiten tarvii.
     
  20. pas2

    pas2 Gearhead

    Lain mukaan pitäs meistää mutta kai ne kaiverretutkin jossain vielä kelpaa.
     

Kerro tästä muillekin!