SB Chevy 307 -> 327?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja koni, 21.2.2003.

  1. koni

    koni 1st gear

    Autossa on nokalla Chevyn 307cid kone joka tuntuisi olevan kaikin puolin kunnossa. Tallin nurkassa on Chevyn 350 joka taas vaatisi aika paljon huomiota. Mieleen tuli, että jos laittaisi tuon 350:sen akselin tuohon pienempään mottiin niin mitä muutoksia se tarvitsee sopiakseen? Käyvätkö vanhat männät vai joudunko ostamaan uudet, jne..?
    Vai kannattaako ennemmin alkaa porauttelemaan ja laakeroimaan yms sitä 350 konetta?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ilman muuta kannattaa tehdä remppa siihen 350:n. Mahdollisesti laakerikaulat on erikokoisia, joten 350 kampura ei edes välttämättä sovi hiomatta 307 lohkoon. Sehän on pidempi iskuinen, joten mäntien pitäisi olla matalampia kuin 307:n männät. Sylinterin halakaisija 307:ssa on kanssa pienempi kuin 327:ssa tai 350:ssä, eli siinä ei ole ihan yhtä lailla edes potentiaalia kuin nopissa vaikka tilavuudessa oltaiskin samoilla nurkilla.
     
  3. hagle

    hagle Gearhead

    Mä oon mopemanin kanssa samoilla linjoilla.
    Laakerikaulat on kyllä samat, mut ne männät saattaa nousta morjestaa venttiilejä. Ja muutenki isku/poraus suhde ei oikein pelitä.
    Remppaa 350:n.
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Eikös Oldsilla ole 307 ja Chevyllä 305?
     
  5. KTM

    KTM Gearhead

    Chevyllä on 307 menneinä aikoina. 60-luvun lopun peruskasi. Käytetty lähes kaikissa vempeleissä sinä halvimpana kasina. Camarot, Chevellet...lienee kaikki muut korimallit paitsi Vette.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    307 esitelttin 68 korvaamaan 283, 2-kurkkusena perusmoottorina tuotti n. 200 heppaa. Poraus taittaa olla sama kuin 283 mutta isku pidempi? Tai sitte just toisinpäin.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Taitaa olla just niin, että 307 = 283:n poraus, 327:n akseli ja 302 = 283:n akseli ja 327 & 350:n poraus.
     
  8. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Se tässä dementiassa on hyvää, että aina sitä oppii uutta.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Arto65FB 2003-02-21 12:43 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!