SS 454 pickup sumuvalot.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Over the hill, 30.3.2022.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Ärhäkkäänä tunnettu katsuri riemastui aikoinaan muovisen etuhelman sumuvaloista ja vaati poistamaan ne. Älkää kysykö miksi, en muista. Valot ovat olleet verstaan hyllyllä laatikossa kolmisenkymmnetä vuotta. Asia putkahti mieleen, kun jostain kuulin, että orkkisvalot olisivat nykyään ok.
    Miten on, voiko laittaa takaisin?
     
  2. Akit

    Akit 2nd gear

    Mun mielestä kyllä. Itsellä oli merkintä rek.otteessa että alkuperäiset sumarit poistettu maahantuonti katsastuksessa. Syksyllä laitoin ne paikalle ja katsastin juuri ei ongelmia. Rekisteriotteesta myös poistettiin sumuvalo kommentti. Samoin katsuri sanoi et ton jälkiasennus taka sumarinkin voi jättää pois.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Se oli sitä surullisen kuuluisaa 80-90-luvun vaihdetta...sillon vaadittiin ja kiellettiin mitä ihmeellisempiä asioita uusissakin autoissa.
    Noista 454SS:sta poistettiin uutena mm. ilmastointeja, etuvakaajia, takapuskureita, vararenkaita tai vaihdetiin farmarin minipyöriksi, laitettiin jopa kutosen pienempiä syyläreitä ja ties mitä muuta typerää painon takia ja ne poistetut osat yleensä merkittiin rekisteriotteeseen ettei niitä voisi laittaa enää takaisin.

    SS oli jonkun täysin vammasen tulkinnan mukaan liian painava pakettiautoksi, vaikka todellisuudessa niitä kaiketi pelotti kun siinä on niin "suuri ja tehokas hirviömoottori "...jännä kun sekin vaatimus riippui ihan inssistä ja konttorista tapauskohtaisesti.
    Tavallisista pikkulohkoista revittiin myös vastaavia osia pois, että painon saisi kikkailtua alle 1800kg ettei tarvitsisi 80-lätkää...vaikka helpompi oli vaan jättää se lätkä käyttämättä.

    Pötköfarmareita kikkailtiin tasan 1800kg:ksi että saisi kälysen vaneripenkin, muttei silti vielä 80-lätkää...

    Varmaankin insinörtti pillastunut siitä kun ei ole löytänyt E-, eikä sumuvalon B-merkintää linssistä.
    Kiinni vaan, nehän kuuluu SS-optioon jo tehtaalta lähtiessä, vaikkei niillä sinänsä mitään teekään :odwink:
     
    Z(etor)71 tykkää tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oi niitä aikoja. Toisia autoja "lihotettiin" samasta syystä. Olivat mukamas liian solakoita takapenkillisiksi. Nykysäännöt ovat itseasiassa varsin sallivia.
     

Kerro tästä muillekin!