Sylinterikansista..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mercury, 3.4.2003.

  1. Mercury

    Mercury Gearhead

    Mitä tarkotetaan sillä kun puhutaan että sylinterikansia on 2V ja 4V.mitkä on niitten erot?ja nyt en puhu imukansista.
     
  2. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Oiskohan venttiilien määrä. Vai voiko tarkoittaa jotain muutakin?
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Vai nelikurkkusella ja kakskurkkusella kaasarilla oma kansipari?
     
  4. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Eikös kurkuista sitten käytettäisi BL nimitystä :???:
     
  5. ajk81

    ajk81 1st gear

    Eikös noissa erot ole lähinnä kanavissa ja venttiilien koossa?
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    Fordin pikkulohko kansissa erot konkretisoituvat Cleveland koneissa. 2V Clevelandi kannet omaavat isokokoiset taatusti riittävät kanavat pikkulohkolle. 4V kannet ovat sitten yliammutun suuret - tai no ovathan ne hyvät kannet kun on jenkaa liikkuvilla että tuntuu. Paremman käyttöluonteen saavutat "pikkukansilla". Windsor koneen 2V ja 4V kannet ovat jetsulleen identtiset.
     
  7. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Niin justiinsa, eli eikös se "V" meinaa Venturia eli ilmoitetaan kurkkujen määrä niiden mukaan bbl:n sijasta.
     
  8. Mercury

    Mercury Gearhead

    Joo,sillä vaan kyselin ku vaihoin koneen ja siinä samalla sitte vaihoin kaks reikäsen imusarjan,eli otin nelireikäsen pois.sitte tuli tällanen ongelma että kun moottorin tarvis vääntää(kiihdytyksessä)niin alkaa armoton takaiskujen sarja imusarjasta,joten ensin arvelin että sytkä olis 180 pielessä,tai jakopää ei oo kohillaan,mutta ei oo niistä kiinni.joten sitte jää tämä imusarja kysymys?soitin äijälle jolta ostin koneen ja se sano että sillä ei oo tuommosta tehny ollenkaan.ootko fastback ihan varma että windsorin kansissa ei oo eroja?kyseessä siis on 351 Windsor vm-74 ja ollut alunperin Econolinessä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    voiskohan toi ongelma millään sytkäennakosta johtua? en tiiä... Mut ne kannet kyllä on aina samat 2- ja 4- kurkkusissa versioissa tos 351weessä.

    m.k.
     
  10. Mercury

    Mercury Gearhead

    sitte on vielä semmonen juttu että sytkää ei pysty säätämään,ei auta mitään vaikka jakajaa pyörittää vaikka koko säätöalueen,ainoastaan ääripäissä sitte vaan sammuu.ja oon kokeillu sekä kärjellistä että kärjetöntä ja molemmilla sama juttu.käsittääkseni jakajan hipaisun pitäisi vaikuttaa jo käyntiin.(tää on ehkä vähän väärällä palstalla)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aikanaan kaverin pikkulohko Chevy aloitti samanlaisen rumputulen imusarjassa kiihdytettäessä, syyksi paljastui yksi pyöreäksi kulunut pakonokka. Seos meni sylinteriin kuten kuului mutta kun pakonokka oli pyöreä ei pakokaasut päässeet purkautumaan sinne minne kuuluu vaan hyökkäsivät takaisin imusarjaan.
     
  12. Mercury

    Mercury Gearhead

    Osaatko nimetön kuvailla sitä chevyä?että kärsikö nostaa rauhallisesti kierroksia/käyttää kovilla kierroksilla sillon kun auto oli paikallaan?ja oliko käynti muuten normaalia?meinaan itellä on juuri näin.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tasakaasulla ajaessa ei juuri huomannu, kovemmassa kiihdytyksessä alko kauhea poksuttelu imusarjaan. Ota venakopat irti ja kato nouseeko venttiilit kuten pitää, niin se kaverikin sen huomas.
     
  14. Mercury

    Mercury Gearhead

    Joo täytyypä kattoo..kiitosta vaan.
     
  15. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Voisin melkein varmasti luvata että se on pyöreä pakonokka, itse vaihdoin juuri pikkulohkochevyyn uuden nokan, kun yksi pakonokka vanhasta oli pyöreä. Tuli kokeiltua vaikka mitä aivan turhaan, kun olis heti tajunnu ottaa venttiilikopat auki ja seurata venttiilien liikettä niin olis säästynyt paljolta. Sen nostajan pohja on aika karun näköinen jos nokka on sileä.
     

Kerro tästä muillekin!