tulppien kärkiväli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 8.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä mahtaa olla oikea tulppien kärkiväli? Kone on Chevroletin 305 saastemylly vuodelta 1984... Perskeles kun ei tahro lähteä käymään
     
  2. 454SS

    454SS 3rd gear

    ei pitäs olla kovin tarkka. mulla oli omassa kerran 70tkm ajetut tulpat, joista puuttu ulkoelektrodi lähes kokonaan ja hyvin toimi
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ettei kaks milliä oo liikaa? kai? mistä tietää onko sytytyspuola täysin kunnossa? tulpanjohdot, jakajankansi ja pyörijä on vaihdettu
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    0.7 on lähestulkoon kaikissa vakio
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Mun Caminoni oli aivan liian laihalla, mutta minä myös kerkesin kerran ihmetteleen niitä kärkivälejä. Tiputin siitä 2 millistä noin 1 milliin ja erehdyin mainitsemaan tästä sitten, kun vein sitä kaasaria lopulta säädettäväksi rikkaammalle: ei olis pitänyt säätää ollenkaan. Ts. Letukan HEI kyllä toimii prikulleen sillä 2 millillä, Oldsin HEI:ssä lienee vielä millin verran isompi!! Poikkeaa wanhoista mopoajoista, kun oli just jotain 0,5-0,7 mm... Tulpat oli siis AC T45TS.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo. Kiitti vaan tiedosta Holleylle. Täytyy sitten säätää kärkiväli takaisin siiheen kahteen milliin, kun kerkisin pistään ne jo alle milliin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    -83 Capricen 305:ssä ilmoitettiin kärkiväli tuumina (muistaakseni 0.045") ja tämä milleinä on noin 1,15. Tätä olen käyttänyt ja hyvin on pelannut.

    Juha
     
  8. Duster

    Duster 1st gear

    Mikähän on -83 318cidin tulp. kärkiväli. Ei kestäny tulpat kun 2000km 0.9 välilä.
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    No voihan vattu, ainakin 89 mallinen (siis 88 tehtaalta) 318 ihan tykkää siitä 0,9:stä.

    Mutta se kone onkin vanissa, mikä lie throttlebody injection truckversio 170 hp.

    Mitkä tulpat noin aikaisin kypsyi? Mikä sytytysjärjestelmä?

    Kerron huomenna tarkemman näkemyksen kärkivälistä.
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Dart-73:lle:

    Haynesin kirja (tosin vaniversio) kertoo 318-koneen tulppien kärkiväliksi seuraavaa:

    Vuosimallit 1973-1985:

    Tulpat: Champion RN 14 YC
    kärkiväli: 0,035" (0,9 mm)

    Vuosimallit 1986-->

    Tulpat: Champion RN 12 YC
    kärkiväli: 0,035" (0,9 mm)
     

Kerro tästä muillekin!