Tuulilasi halki, katsuri riemastuu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Over the hill, 1.2.2022.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    No, katsastuksessa tuli käytyä tuulilasi aloituksessa kuvatussa kunnossa. Ja onhan siinä kiveniskemäkin kuskin nenän korkeudella. Katsuri tuumi: "En kirjaa mitään tuulilasista, varmaan vaihtuu ensi kerraksi."
    Tällaista kuuntelee ihan mielellään, ja täytyyhän se vaihtaa viimeistään Forssan Pick-Nickiin.
    Jos se vaikka toteutuisi tänä vuonna.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä oli suoraan nenän edessä Micrassa iso kiveniskemä. Ostin halpis korjaussarjan, ei se täydellisesti hävinnyt, mutta 3 seuraavaa katsastusta meni ihan ok. Ei huomautuksia. Ja näyttää sama kottero olevan vieläkin samalla tuulilasilla liikkeellä :D
     
  3. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Ite sain 84 parisiennen tuulilasin sekä 91 fleetsiden tuulilaseista korjauskehotukset,molempiin jo vaihettu kotioloissa mutta inssi antoi vaan sellaset terveiset että jos otteessa korjauskehotus lasista niin jos huumorintajuton miliisi sen huomaa niin pahimmillaan vie kilvet ja antaa vielä pikavoiton,mutta toki mulla olikin aika kuralla kummassakin tuulilasi
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Riski on kohtuullisen pieni. Mä sain kortin 44 vuotta sitten ja eka oma auto tuli ostettua 42 vuotta sitten. Kortti on toisinaan pitänyt näyttää ja antaa puhallusnäyte, mutta vielä näillä.vuosilla minun autojani tai moottoripyöriä ei ole tarkasteltu ainoatakaan kertaa.

    Se yksi ja ainoa kerta vuonna 1978 tuli, koska mä en ollut näkevinäni posliinien sinivilkkua ja ajelin kotipihaan. Ne etsi mun faijan omistamaa autoa aika kauan. Sit kun ne löysi sen, kävi katsastus. Mä esittelin viat, koska lappu meni faijalle!
     
  5. Laszlo

    Laszlo 1st gear

    Noin kuukausi sitten kävi juurikin niin että konstaapeli pysäytti. Oltiin pojan kanssa liikenteessä matkalla Kolille. Siviili Octaviasta tuli sinistä ja punaista valoa. Ei muuta kuin auto parkkiin ja ihmettelin konstaapelille että mikäs nyt. En tietääkseni ajellut ylinopeutta. Kertoi että takana tuleva partioauto oli tarkistanut autoni tiedot ja löytyi korjauskehotus tuulilasista.Pysäyttivät tarkistusta varten kun katsastuksesta oli jo useampi kuukausi aikaa.
    Oli siis edellisen omistajan aikana jo tullut katsurilta huomautus.
    Onneksi autoa ostaessa vaadin että lasi vaihdetaan.
    Eli lasi oli kunnossa ja konstaapeli kehui esimerkillisestä toiminnasta. Antoi vielä heijastimet muistoksi :)
    Mutta kertoi että sakot ois tullut ja mahdollisesti kilvet viety jos lasi ois ollut vielä korjaamatta. On kuulemma katsurit kyllästynyt ettei korjauskehotuksia noudateta ja siksi tullut poliiseille pyyntöjä puuttua niihin.
    Kyllä ne näköjään jonkun verran valvoo. Harvinaista se varmaankin vielä on.
     
    cdv70, Volvo_5.7 ja Vallu 426 tykkäävät tästä.
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Mitenkähän tuon oman pakun kanssa, kun valojen korkeudensäädöstä tulee aina korjauskehotus, ja hanskalokerossa on maahantuojan lappu vuodelta 2010, että osia ei enää ole saatavilla... Ja vaikka olisikin, niin kytkentäkaaviota ei ole, tuosta on piuhat irroteltu repimällä.
     

Kerro tästä muillekin!