Vaarallisia nostimia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Korento, 27.5.2020.

  1. Korento

    Korento 2nd gear

    Varokaahan näitä Kiinan ihmeitä.



    Kuluttajille myytävissä autonostimissa on hengenvaara, tuotteet palautettava ostopaikkaan
    Testatut nostimet saattavat käytössä romahtaa alas.

    Kuluttajatuotteiden turvallisuus27.5.2020 klo 10.41
    Bilteman 15-8406 -autonostin.Biltema

    STT

    Jaa artikkeli Whatsapissa
    Jaa artikkeli Facebookissa
    152
    Jaa artikkeli Twitterissä
    Harrastajille ja kuluttajille myytävissä autonostimissa on vaarallisia puutteita, kertoo Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes. Tukesin teettämissä testeissä havaittiin neljässä autonostimessa rakenteellisia puutteita, jotka voivat aiheuttaa hengenvaaran. Testatut nostimet saattavat käytössä romahtaa alas.

    Tukes pyytää kuluttajia lopettamaan nostimien käytön ja palauttamaan tuotteet ostopaikkaan.

    Testeissä testattiin autonnostimen rakenteellista kestävyyttä ja käyttöturvallisuutta. Vaarallisiksi todettiin mallit Launch Tech TLT235SB, Jema JA2800S, Trainsway SF-B4000 ja Biltema 15-8406.

    Tukes toivoo maahantuojilta tarkkuutta tuotteiden asiakirjojen läpikäynnissä, sillä osassa nostimista vaadittava tyyppitarkastus ei ole tehty oikein.


    Lataa Yle.fi-sovellus
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    Launch oli yllätys että on vaaroja kun hinta kuitenkin 2-pilarien yläpäässä ihan reippaasti vielä, vaikka on käpälät kaikissa vaan yhtäpitkät.
     
  3. Wade-

    Wade- Gearhead

    Launchin ongelma taisi olla manuaaliset lukot. Eli jos lasket autoa täydestä korosta vaikka hetkeksi lähelle maata, joudut avaamaan ne manuaaliset lukot jotta saat laskettua. Lukot eivät automaattisesti mene enää päälle, vaan ne täytyy ymmärtää itse "virittää" uudelleen.
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Mistä löytyy noi tarkemmat tiedot puutteista?
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tuttuni jolta moinen löytyy, oli tukesista ja maahantuojalta kysynyt. Itelläni on tuommonen jema ja2800s, täytyy katsoa josko ehtis huomenna soitella... Ärsyttää kyllä kun ei oo "julkista" se tieto...
     
  6. SBB

    SBB 1st gear

    Eipä suoraan voi teilata pelkästään kiinalaisia, osataan sitä Euroopassakin. Alla on virallinen Euroopassa tehty testi 21 kiinalaiselle ja 26 eurooppalaiselle nostimelle (toki jälkimmäisistä osaa epäilivät kiinalaisiksi eurooppalaisen brändin alla). Sivulta 27 lähtien löytyy puutteita ja kuviakin. Vain 5 nostinta (s.48) selvisi ilman puutteita, ne oli kaikki eurooppalaisia.
    https://ec.europa.eu/docsroom/documents/32905

    Ja täällä olikin jo listattu suomeksi nostimissa aiemmin havaittuja puutteita, joita kannattaa miettiä, oli sitten merkki tai valmistusmaa mikä hyvänsä:
    https://www.overdrive.fi/forum/threads/mikae-autonosturimalli-on-paras.233598/page-6
     
  7. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Iltalehden jutussa noissa tais olla testin mukaan vaan puuteellinen lukitus(ei ole lukitusta muuhun kohti kuin ääri asentoon). Mutta eihän varmistamattoman nosturin välittömässä läheisyydessä saa työskennellä:rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!