Volkswagen Type 1 1971, "Wonky Bastard"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JarmoN, 24.7.2018.

1. JarmoN

JarmoN Gearhead

Morjes!

Suomeksi is not my strong side today, so I apologize for writing in English at the moment.

Anyway, this is my other project - "Wonky Bastard".

Car sat for about 13 years, some of it outside and most of it in the cellar under the house. As it was left outside without the air filter housing then the rain poured right inside the engine, so it was filled with water. Engine got repaired in Latvia by Valdis (the Baltic aircooled guy).
    Drives and works fine, but I still need to buy myself a new carburettor and distributor, as I didn't get them back then and those are quite worn.
    It's been almost a year from when the kupla got back on the road (August 8th 2017) and so far I've done about 6000 kilometers with it.

At first I wanted to do it as seventies style lowrider bug, but as the body is not very good, then I decided to go with the plan B - aircooled gasserish/hoodride/weathered look with a lot of grafix (I'm a pinstriper-signpainter-custom painter myself). I already have a "frame off" with my girlfriend's Volvo Amazon mild kustom project (yes, it's not really on a frame but you get the idea), so decided to keep the kupla a rolling project without too much worrying about it. Just fixed the floor and it's good to go.

Back to the style - as the direction went more towards the aircooled gasser look, then of course it had to have the Centerlines and quite a rake. To be honest then wheels are Centerline replicas and I got them from a kupla that was brought to Viro from Suomi. Rear tires at the moment are actually wide whitewalls, but just reversed.

In the end though it will be some kind of strange weirdo with hints from different genres.

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Muokattu: 24.7.2018
    teehoovee, Inlinee, Aasi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. JarmoN

JarmoN Gearhead

After coming back from a week long travel to the Kustom Kulture Forever, we found a lot of leftover hairs that our kolme kissoa produced. I had a scallop-idea in mind anyway so decided to put those hairs to a good use and did a sponge-effect for the scallops.

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Ja-Va-77, -nikke-, Visa ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. JarmoN

JarmoN Gearhead

Wonky Bastard is a constantly evolving and work-in-progress project. Just yesterday I decided to add some holographic flakes to the side letterings and also flaked out the roof with a brush :D I guess the summer heat got me trippin'.

It looks really patchy and uneven at the moment, but I will paint some panels on the roof too, so in the end it should all come together nicely and the small amount of flakes will be glowing enough when the sun hits it.
    Also added some copper leaf around the roof. Did it outside with the wind, so it looks strange, but kinda adds to the overall patinaed look.

Coming over the pond to Do-Dads' "The D-Day" this weekend in Oripää, so I hope to finish the roof in time.

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Muokattu: 24.7.2018
    Visa, Inlinee, Aasi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Rusty

Rusty Double Gearhead

Kyllä Jarmon Suomesta ihan selvän sai, että ei sen takia tarvitse kieltä vaihtaa. :)

Moni suomalainen kirjoittaa paljon epäselvemmin. :D

cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. JarmoN

JarmoN Gearhead

Hehe, okrait, kiitos!
    Mut tässä tuli paljoa tekstia ja tunsin, että saa express myself parempiin englanniksiä.

Anza, hantta, Rusty ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Rusty

Rusty Double Gearhead

Mites toi kuvan Amazon, onko siitä mitään juttua täällä?

7. JarmoN

JarmoN Gearhead

Toi Ama on mun vanha auto joten omistaisin 2004-2008. Sitten myynsin sen ja uusi omistaja aloitti töita. 2011 see tuli takaisin perheen ja nyt mun tyttoystaväsi on sen omistaja.
    Mut see on iso rojekti. Vain katto ei tarvitsennut työta ja kaikealla muulla peltit olit mätä.
    Hetkellä on rempaustyot almost done ja sitten tule pienet kustomoinnit. Suunnitelma on mild kustom - hetkellä tule vain monet sheivaukset (bensaluukku, etusuunavalot ja takaheijastit), saumattomat peltit here'n'there, kustom grille (en muista hetkellä sana (grille) suomeksi), nosed konepelti ja upotettut antennit. Lisäksi vähan kustommaalausta ja muuta.
    Mut ehkä monien vuosieon kuluttua tule uudet suunnitelmat ja ehk sitten tule radikaalisemat modit myös :D

Autolla on Suomesta ostetuu B20 kone, joka on vähän "kovempi" ja tullut Historic Race Volvo 142 päältä mut ei mikään ihan kova. Kovempi kuin stock B20 kuitenkin.

KONI Classic säädettävät iskunvaimennit, 30mm drop-springs ja neille sitten lisää miinus-5cm Makita-käsittelyä myös. BFGoodrich radiaalit valkosivut, joista kaksi on hetkellä Wonky Bastardin alle (takarenkaat).

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Mun ensimmäinen straippaus takaluukkulla :D
    [​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Takin' it slow :)

-nikke-, FuryIII '71, S.L ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Aasi

Aasi 3rd gear

Lupaavalta vaikuttaa Ama.
    Grille= Maski :) (ainakin minä kutsun maskiksi)

9. FuryIII '71

FuryIII '71 Double Gearhead

Komeeta saatana. :odcool:

10. Rusty

Rusty Double Gearhead

Kyllä, hienoa tekemistä. Mulla on myös Amazon ostoslistalla, mielellään 2-ovisena. Eräs '67 oli yhden kesän vuosia sitten mutta se oli vähän räpelletty yksilö niin myin pois.

11. sleepercooler

sleepercooler Gearhead

Helllwetin hyvännäköinen pystäri, siistit straipit ja ja makee stuugi :).

Ja on toi Amattzoonikin tyylikäs

Kerro tästä muillekin!