Willys Overland Jeepster 1950

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja juhapih, 7.2.2014.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Upee rojekti!
     
  2. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Korin laitoin paikoileen ja aloin ettiä "lopullista" konetta omista nurkista. Ensin löytyi tuommoinen paketti.

    [​IMG]

    Hieman se tuntui "nössöltä", joten vintiltä toinen satsi sovitukseen.

    [​IMG]

    Jotenkin tuo passaa paremmin. Kutonen kuten alkuperäinenkin ja vielä th 700 loota jatkeena...

    Lämppärinkin sain kunnostettua ja testiasennuskin tuli tehtyä.

    [​IMG]
     
  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    No nyt on nikkaroitu moottorille korvakkeet, jotka menevät alkuperäisiin paikkoihin etupalkissa ja välissä on AMC suoran kutosen kumit.

    [​IMG]

    Ja laturillekin tuli laitettua uusi teline. Jätin moniurahihnapyörät pois samalla kun heivasin leveän ja ruman alkuperäisen apulaitteiden telineen kokonaan pois. Nyt ei ole laturi ihan lokarissa kiinni...

    [​IMG]
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Oletko katsellut YouTubesta Dirt Every Day - ohjelmia???
    Niissä on paljon Jeeppejä, myös vanhempia "flat fendereitä".
    Episodissa 33. ajetaan hienolla tuollaisella kuin tuo sinun ja 37:ssa on STW-mallinen Jeeppi.
    Kyllä, tästä tulee hieno!!! :)
     
  5. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kattoin just...

    Tuo episode 33 on Willys Jeep CJ 3A, tuo mun on VJ... eli Willys Jeepster, ei Jeep...

    Mutta tuo Wagon on jo enempi sukua...

    No molemmissa latolöydöissä oli jo V8 pellin alla. Todettu varmaan alkuperäisen tekniikan tehottomuus...
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi, katsoppa tarkemmin tuo DED EP.33. Kohdasta 12.50... 13.22.
    Peruuttavat tallista ulos jotain tummanpunaista joka on ihan justiin ton sun Jeepsteris näköinen ja lähtevät sillä hakemaan osia siihen CJ3:een tms. :)
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    No niinpä olikin kauppakassina 48 tai 49 Jeepsteri... Prööt prööt prööt.... heh heh..
     
  8. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tuossa ilmoituksessa oli sellainen pellolla seisova Wagon.

    Tämmöinen:

    [​IMG]

    Noissa on samaa etupään peltiosat (4wd eroaa hieman) ja tekniikat sekä Planar-etuakselisto takavetoisissa. Runko, kori ja taka-akseli sekä melkein kaikki muu täysin erilaista. Hieman hennommasti tehty tuoJeepster, vaikka runko onkin umpipalkkia, ei c-palkkia... Kantavuutta paljon vähemmän kuin Wagossa

    Ai niin... onhan tätä rakennettukin...

    Laitoin tähän Chevyn veekutoseen Jeepin pensapumpun, niin sain nuo lähdöt sojottamaan ylöspäin. Helpottaa hieman putkien vetoa.

    [​IMG]
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tätäkin on pikkuhiljaa laiteltu. Hieman on sairastelut hidaastaneet puuhailua.

    Pakoputket tein. Hieman oli hankalaa kun kuskin puolen pakolähtö oli ohjausakselissa kiinni. Hyvin hopii kun vaihdoin pakosarjat puolelta toiselle.

    [​IMG]

    Hyvin mahtuu...

    [​IMG]

    Paikattavaakin löytyi sisälokarista.

    [​IMG]

    Uuden kaasarin sovittelua. Koneesta olen irrotellut kaikkea turhaa korvaketta ja saastevärkkejä pois ja saanut sitä wanhemman näköiseksi...

    [​IMG]

    Ilmanputsariksi meinasin laittaa viiskolmosen Letukan pöntön, mutta päätinkin tehdä samanlaisen lasikuidusta. Säästetään peltinen toisiin projekteihin. Laminoin uretaanilestin päälle kuitua ja hioin sorvissa isommat paakut pois ennen kittausta.

    [​IMG]
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Hienoa tulee taas! Millainen tuon Jeepsterin alkuperäinen ilmanputsarikotelo on? Noissahan on kaiketikin alunperin suora nelkku tai kutonen.
     
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    No mitä luultavammin se on ollut samanlainen kuin 53 Letukassa.
    Tässähän on ollut Hurricane Super F-head eli sekaventtiili kuutonen alunperin kolmilovisella ja loikkarilla varustettuna...

    53 Letukan putsari koeponnistuksessa Ladan kaasarin päällä:

    [​IMG]

    Willys Wagon lättäpää kutonen:

    [​IMG]
     
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tommonen tuli lasikuitupöntöstä...

    [​IMG]
     
    tinareki tykkää tästä.
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    Tulipa hieno, tyhmempi (minä) voisi luulla alkuperäiseksi!
    Tämä on hauska projekti, autosta tulee alkuperäisen oloinen ja "tavikset" luulevat että vehje on entisöity alkuperäisellä tekniikalla !!! :)
    Kyllä tuo tietenkin hyvin toteutettuna voi hämätä vähän tietävämpääkin...
    ..."Ai saiko näitä V6:llakin???" :D
     
  14. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Vaihekeppi löytyi paikalleen... Hieman piti työstää...

    [​IMG]
     
  15. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kone ja loota (toivottavasti) lopullisesti paikoillaan.

    Keppi kököttää suunnitellussa paikassa lattialla olevassa alkuperäisessä reijässä. Lootan huoltoluukku peittyy väliaikaisella kuttaperkkakannella.

    Lokarin vivustot ovat todella ahtaassa välissä rungon keskiristikon sokkeloissa.

    Kepin suojan kiinnitys rinkulan tein alumiinista.

    [​IMG]
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Miltä sivulta, AMC-clubin foorumista, tämä Jeepsteri juttu löytyy?
    Koitin jotain, joka oli sivulla 1, ei toiminut.
    Hienoa vaan pakkaa koko ajan tulemaan! :)
     
  17. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kirjaudu sivuille käyttäjäksi, niin Forum aukeaa kokonaan. Siellä on nyt hieman rajattu vapaata käyttöä, koska on tullut roppakaupalla hyökkäyksiä sivustoon.

    Tuosta pitäisi olla suora linkki koko juttuun.

    http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 994813/all
     
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Nonni, nyt on taas hieman saatu aikaan... Ompelin tuommoisen velhon hatun ja sovittelin luukun paikoilleen.

    [​IMG]
     
  19. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Vanha Dana 23 perä sai lähteä. Väljää oli reilusti ja välitys oli 4,5 tienoilla...

    [​IMG]

    Uusi perä löytyi tallin vintiltä. Fordin 8 tuumainen istui paikkaansa kuin olisi aina ollut siinä. Samalla testasin madalluspalikoitakin.

    [​IMG]

    Kotelo putosi jo aika sopivaan asentoon. Hieman tuosta perä vielä nousee kun saa kaikki osat oikeaan mittaan.

    [​IMG]
     
    tinareki tykkää tästä.
  20. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Nyt on laskupalikka sovitettu ja samalla tuli käännettyä perän ristikkoa ylöspäin muutaman asteen verran. Palikan alle täytyi tehdä levikepala. Sen tein auton ikäisestä 2" latasta, jota löytyi talorempan yhteydessä takan raudoista... heh.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!