Mopar 400 mäntä asiaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja raaseri, 4.1.2008.

  1. raaseri

    raaseri 1st gear

    Elikkäs, nyt selvis koneistamolta tuleva röörin koko(0,60 ylikoko). Mistäs kannattais kysellä ihan näin suamen maaperältä mäntiä ym. laakereita ja tiivisteitä? ja minkälaisia ja minkä kyläpajan tekemiä mäntiä. mää näistä mitään ymmärrä... :eek:

    kiitokset jo etukäteen!
     
  2. Harald

    Harald 1st gear

    Kaikkihan on kiinni siitä että mitä moottorilta haet? Vakiomotoria,kevyesti viritettyä vai jotain rajua.Osia saa aika helposti esim.Us parts tai Racers Place.Molemmilta löytyy
     
  3. raaseri

    raaseri 1st gear

    ihan semmosta suht vakioo. ei todellakaan mitään kisaversioo.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    No ei todellakaan kannata mitään "vakio" osaa hommata jos projekti on tossa vaiheessa, kunnon männät niin alkaa jo tehoa löytymään. Vakio 400:lla et saa kuin bensaa poltettua!
     
  5. poku

    poku 1st gear

    Itse kun tein 360:sen käytin mäntinä Cryslerin omia, onhan ne kuitenkin touhunnu noitten vehkeitten kanssa yli 80v. Ja kyllä Coronetti puhaltaa viis päällä takanakkia niin pitkälle kuin haluaa ja niin kauan kuin huvittaa, se ei todellakaan ole männistä kiinni. Sitten jos aikoo lisätä tehoja vaikka ahtimella onkin jo aivan eri juttu.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sekä 360:n, että 400:n tehdasmännät on niin matalapuristeisia, et jos männät vaihtaa, ei oo mitään järkee käyttää sellasia, ellei aikomus oo ajaa petroolilla. Käyhän ne niilläkin, mutta korkeemmilla männillä parantaa sekä tehoa, että hyötysuhdetta ilman haittavaikutuksia. Edelleen pitää eka tietää käyttötarkoitus ja tavoitteet ennen valintaa.
     
  7. HÖTSÖ

    HÖTSÖ Gearhead

    400cid

    niin ja lisätään siihen sit turbiini ja perävälitys,.niin kulkee julmetusti tai polttaa kumia ihan sikana,. Elikkä puristukset ylös
     
  8. raaseri

    raaseri 1st gear

    Okei! saitte just ylipuhuttua ns. maltilliseen tehon nostoon. auto tulee olemaan kesällä käyttöautona(jos rahat riittää pensaan). minkä valmistajan tekeleitä suosii overdriven väki tälläisissä tapauksissa?
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Oisko Keith Blackin hyperit mitään,kun mitään varttimaileriahan tässä ei oltu(kaan) tekemässä?
     
  10. Sittana

    Sittana 1st gear

    Ei mee varttimailille ku toi omistaja istuu aina takapenkillä ja vartillahan ei saa kyytiläisiä olla :rotfl: :poff:
     
  11. raaseri

    raaseri 1st gear

    sanovat us partsilla et 400 ei voi porata kuin 040 ylikokoon.mites tää ny oikken sit menee?vaikeeks, juu tiedän...
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mäntiä on vähän heikonlaisesti tarjolla .060" ylikokoon tolle 400:lle, mutta KB:tä taitaa kuitenkin ihan listakamanakin löytyä? Sä voisit vaikka kysästä niiltä uspartsin pojilta, että onks tosiaan niin, että toi ero .040-.060" on se joka katkasee kamelin selän? Kuitenkin kaikki 0.25 milliä eroa seinämäpaksuuteen.
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo kb tuntuu tekevän sellaisia(kin) hiukan poikkeavia mäntäkokoja,joita ei muiden listoilta suoraan ainakaan löydy...
     
  15. raaseri

    raaseri 1st gear

    sanoivat että tulee reikiä jos poraa 0,60. noh eihän se kauheen vahvaseinämäinen ole mutta kumminkin. lohko on jo porattu kertaallen joskus vuonna kivi ja käpy...
     
  16. raaseri

    raaseri 1st gear

  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Mut jos lohkoa ei ole vielä porattu,niin kannattaisko varmuudeksi ottaa vaikkapa kb:ltä .040" kokoiset,jos vaan tuohon sellaiset saa ja luulempa vaan et saa...
    Jos ei luettelo tunne niin kysellähän heiltä voi kuten muualtakin!
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    On ne amerikkalaiset taitavia kavereita, kun 0.25 millin lisäporaus jo tekee reikiä. Mut näkeehän ton paljaalla silmälläkin, onhan ne lohkot upeeta valua, ei toi 0.25 milllin tarkkuus valupaksuuksissa oo mitenkään liioteltua, eihän? 700 + heppasena ne on meillä kestänyt vuosikaudet .035" ylikokoisena ilman mitään sonic checkauksia sun muita operaatioita, joten vois kuvitella näin amatöörinä, että 0.3 milliä ohuemmalla sylinterinseinämällä se ei mee puhki tai ratkea piristetyssä katukoneessakaan.
     
  19. raaseri

    raaseri 1st gear

    on tuo lohko sen verran kulunut et ei riitä 040 poraus... enää.
     

Kerro tästä muillekin!