procharger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jaketin, 4.1.2008.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyll kyll, mikään ei oo sen helpompaa kun kustannusten ryöstäytyminen,,,; jos ton tekiski vähän paremmin, ja ton, ja ton..., sama kyllä koskee sitä rakentamista sen prochargerinkin kanssa. Et se paketin hinta on vassta alkusoittoo.
     
  2. veekone

    veekone Gearhead

    Ei taida toi kustannusten karkailu loppua koneen vahvituksiin,taitaa kaivata joka paikka moottorilta taka renkaihin saakka jonkinmoista vahvistusta.Tuli tilattua tommonen prochargerin f1r sarja 454sen kylkeen.Pajonkohan mk6sen kampura mahtaa kestää?
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    sepä se, kaikkeen joutuu panostaa... rahaa kyllä palaa enemmän kuin tarpeeksi... mutta silti se kiinnostaa....
     
  4. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Se miksi päädyimme opel omegassa remmivetoon,on sen pieni viive .Turbo on toki "tehokkaampi",mutta on helponpaa ,kun ahtopaine on käytettävissä välittömästi kun painat kaasua.Esim.Lehtimäki(kuuluisa turboguru) sai ahtopaineen nousemaan 3,6 baariin 0,2 sekunnissa.On vaikea kuvitella ,että turbolla päästään noihin lukuihin,vaikka käytetään paukkua ja/ilokaasua.
    Nämä on tietysti näitä turhia juupas/eipäs väittelyitä.No eipä toi vortech ainakaan kovin luotettava ahdin ole.Kolme lähtöä ja paskaksi meni.
    Elikkä jos aiotte käyttää kyseistä ahdinta,vaihtakaa laakerit parempiin.Ovat täyttä amerikanpaskaa,ikävä kyllä.
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jees, varmasti yksi tärkeimpiä argumentteja remmivedon puolesta on just toi pieni viive, toisena tulee sitten se ärsyttävä :D vinkuva ääni mutta vaan jos vetoremminä käytetään hammashihnaa eikä moniuraa kuten jossain katusatseissa. Maku- ja mutujuttuja taitaa olla loput.

    Ite olen kokenut vaan ton turbon autuuden joten siks aina toitotan sen puolesta. Ja sitten oon aina ollu vähävarainen ja kaikki on aina pitäny perustella "most bang for the buck"-suhteella. Että semmosta. Tärkeintä on kuitenkin että imusarjassa on ylipainetta! :odroll:
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead

    tämä on hyvää tietoa..
     
  7. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Meillä on kokemusta vortechin nuivasta suhtautumisesta vara-osamyyntiin.
    Ainut konsti ,millä tommoisen ahtimen voi korjata on lähettää se tehtaanpaapalle korjattavaksi Amerikkaan.Ne ei myy mitään varaosia, eikä niitä saa mistään muualtakaan.Laakerit löytyy kohtuullisella 600$ hinnalla(keraamiset 800$) ja ne on pakko vaihtaa ennenkuin ottaa tommoisen vortechin käyttöön.
    Onko jollain kokemusta prochargerin ahtimista?Elikkä lähinnä eniten kiinnostaisi saako niihin vara-osia?
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eipä oo vielä osallistunut tähän keskusteluun mut laitappa vaikka privaa nimimerkille Studio57, sillähän lienee kokemuksia moisesta, tuolla fotoja ko. autosta:
    http://procharger.com/gallery/showtemp. ... 3&idx=1821
     
  9. gto69

    gto69 Gearhead

    Kyllä vortechiin saa osia, laakerit 6-8 psi asti 110$, 15 psi 230 $
    Multa olisi uusi v-2 myynnissä...
     
  10. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Kerro heti ,mistä kuule saat osia vortechkiin!Niinkuin jo kerroin,laakereita löytyy kyllä,mutta mitä jos vaihdelaatikko rikkoutuu?Tai ahtimen pesä,tai sen sisällä oleva ropelli?
    Vortech firmaan on oltu yhteydessä ja sieltä noita osia ei suomipoika voi ostaa.
     
  11. gto69

    gto69 Gearhead

    Kysele tuolta:http://www.superchargerrebuilds.com/?page_id=6
     
  12. f-85

    f-85 Gearhead

    Lehtimäen Timolla olis varmasti tietoa prochargerista.
    Toivottavasti ei tarviis ite selvitellä vara-osa kanavia mutta kesällähän tuon näkee.
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Useimipien ei tarvitse. Itseasiassa, selkeesti useimmilla ei edes OLE prochargereita.
    VAi meinaatko, että joku toinen selvittäis sun puolesta?
    :rotfl:
     
  14. f-85

    f-85 Gearhead

    Varmaan joku lisähinnasta selvitteliskin. Koitetaan kuitenki pitää ahin ja pata nipussa.
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niin, onhan toikin tietysti yks vaihtoehto.
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Offtopic:
    olet ilmeisesti noita ahtimia pidellyt/rempannut? Onko pienemmät laakerit ns. viistokuulalaakereita vai tavallisia kuulalaakereita?
     
  17. gto69

    gto69 Gearhead

    En ole rempannut enkä avannut mutta taitavat olla SKF:n tekemiä, voi löytyä ehkä teollisuustarvikemyymälöistä?
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jep, sitä laakerityyppiä tässä lähinnä hain, viisto vai ura. Tietääkö joku muu?
     
  19. jaketin

    jaketin Gearhead

    nostetaas ylös...

    eli turbo mielummin kuin procharger???

    onko niin, että turboversio olisi halvempi rakentaa??
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se varmaan riippuu vähän siitä, miten paljon pystyy ite tekemään. Jos joutuu paljon teettämään, niin sellanne on ihan varmasti halvin ratkaisu, mihin saa bolt on paketin. Jos taas osaa ite tehdä kiinnikkeet ja putkistot, niin turbo on todennäköisesti halvempi, ja ahtimien tarjonta ja vaihtoehdot parempia. Mikä sekin on aina vähän kakspiippunen juttu; aika helppo valita jos on vaan yks mistä valitsee.
     

Kerro tästä muillekin!