check engine kun ajaa ylivaihteella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevy88, 9.1.2008.

  1. chevy88

    chevy88 1st gear

    eli siis kun ajaa n.80-90 vähän aikaa ylivaihteella niin syttyy check engine soon valo...tätä ilmiötä ei ole ollut koskaan kaupunki nopeuksissa.kun autolla lähtee ajamaan sammutuksen jälkeen niin valo ei pala eikä aina matka vauhdissa edes syty???mikä vois olla vikana..miten luetaan vika koodit???ja kone on 5.7efi ja laatikko th700, koppa sportside -89
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi olla vaihteiston vikakoodi, joka sytyttää valon!!!
     
  3. chevy88

    chevy88 1st gear

    niin mä itse vähän arvelin et vois liittyä laatikkoon mut miten vika koodit luetaan??? tai oisko varkaudessa ketään kuka osais neuvoa/lukea koodit
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Testerillä ainakin, muusta en tiedä (siis laatikon koodien luvusta :rotfl: )!!!
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

  6. koiste

    koiste Gearhead

    Kato onko EGR venttiilille tuleva letku tulpattu!? se sytyttää valon tulpattuna ja just yleensä matkavauhdilla tasaisella kaasulla ajettaessa moottorin ollessa lämmin...

    EGR voi muutenkin tehdä tuon vaikka ois letku paikallaan!
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mulla camarossa samaa ku ajoi cruise päällä. Oli letkut hiukka ristissä ja laittelin oikein ne vakionopeussäätimen alipaine letkut niin hävis koodi.
     
  8. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

  9. chevy88

    chevy88 1st gear

    siis se tekee sitä läppimällä koneella...pitää tutkia se EGR. paljon sellaisesta uudesta joutuu köyhtymään
     
  10. koiste

    koiste Gearhead

    Itse olen tulpannut letkun ja enkä ole välittänyt valon syttymisestä! kun se ei muuten toimintaan vaikuta!
    Lue vikakoodit sillä hyppylangalla/valon vilkkumisina et varmistuu vika!
     
  11. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Paremmin moottori toimii toimivalla EGR:llä kuin tulpatulla.
    Helppo ottaa irti ja tarkistaa.
    Itellä tuo oli vain jumissa, kevyt napautus tuurnalla EGR:n venttiilitappiin ja lähti taas liikkumaan.
     
  12. chevy88

    chevy88 1st gear

    löytyykö varkaudesta ketään kuka osais lukee noi koodit ja samalla opettaa miten ne luetaan..ei menis heti kättelyssä vituiksi....pistä vaik yv:tä tai sp
    sammydavis@netti.fi
    PS. lämmin halli on ettei tarvii ulkona turata...
     
  13. chevy88

    chevy88 1st gear

  14. Antti P

    Antti P Gearhead

  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ Johan noi ohjeet on tänne postattu kolmeen kertaan ja kahdella kielellä. Ei siihen koodien tsekaamiseen mitään tallia tartte, vaan kaks senttiä johtoa ja minuutin verran aikaa. Rtfm.
     
  16. wezze

    wezze 3rd gear


    itsellä oli täsmälleen samanlainen "käytöshäiriö" täsmälleen samanlaisessa autossa, ja syynä oli viallinen egr-venttiili. uusi maksoi muistaakseni jotain 80e seutuja.
     
  17. diamond reo

    diamond reo 1st gear

    aikoinaan capricessa oli sama vika syynä oli vss eli ajoneuvon nopeus tunnistin .koko illan sai ajaa kaupungissa ei valoa,maantiella heti kun loikkari lukkiintu
     
  18. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    :eek: juu,se on egr:n vika...tuleepi ilmi jos on liian"väljät"putkistot...ei tarpeeksi vastapainetta pakopuolella.Itselläni peltisarjat,3 tuumanen töttörö josta taas vaimentajalta jatkuu 2x 2,5tuumasena taakse...vein testeriin et miksi syttyy? äijä tutki about tunnin ja totes et "sul äijä on liian vapaasti hönkivät röörit!" tai sit sul on vika siinä venttuulissa...toosassa ei muistini mukaan oo vikatunnistimia?kovaa ajoo MUTTA ÄLÄ ota sitä lamppua irti!anna loistella,voi kertoo joskus ihan "oikeastakin"viasta! äläkä ohittele niitä egr venttiilejä yms...tulee ongelmia ennen pitkää! ei se insinööri niitä sinne huvikseen laitellu
     
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei se liian väljästä pakoputkesta johdu, ei sitä pakokaasua sinne koneeseen pakoputken paineella ajeta, vaan imetään imusarjan alipaineella. Eli huono selitys oli toi.
     
  20. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Selittäkääs ny mulle mistä se ECM tietää missä asennossa se EGR on?
    Mun mielestä ainoastaan EGR:n alipainevuoto vois herättää ECM:n antamaan vikakoodia. Toisaalta auki juminut EGR antaisi koko ajan täydellä "röörillä" pakokaasua imusarjaan, mutta tuskin vanhat alkeelliset ECM:t pystyisi tästä erikseen EGR:ää syyttämään :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!