HOT ROD -omavalmisteprojekti!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 28.2.2006.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eikös Korhonen (Mikkelistä???) semmoosia väsännyt..? Liekkö enää? Isseekin vois sellanen kiinostaa kun noi sähköhommat ei ole "ihan täysin" hallussa / saatika että ne kiinnostas älyttömänkauhiasti.
     
  2. Liipo

    Liipo Gearhead

    Moro

    Mulla on yks ylimääräinen haltecin boksi ja jonkinlainen johtosarja siinä. Voin sen lahjoittaa tähän jos se käy?

    Liipo
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Kyl se Jorkki vissiin vieläkin niitä väsää. Kysykää siltä.
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo mutta ei nyt taas sekoteta asioita keskenään. Jorkki (nim.Phantom) lupasi tähän projektiin ensimmäisten joukossa jossain tuolla sivulla 1 ja 2 rodiboksin eli auton pääjohtosarjan. Palataan siihen sitten kun auton sähköjä ollaan tekemässä.

    SWTradesta ei löytynyt kun uusia bokseja mutta niistä puuttuu promit.
    (laskekaa 1+1 kun en viitsi kaikkea täällä selventää)
    Samoin johtosarja josta oli tulipellin kohdalta katkaistu nippu poikki eli sillä ei tee oikein mitään.

    Tuo Ebay:n sarjan ajoitus ei oikein osu kohdalleen jossei sitä lentorahtina ota. Se oli 350:sen sarja eli siinä on ainakin väärä promi.
    Ostin pari vuotta sitten täältä OD:lta omaan autooni 305 ruiskusarjan joka piti sisällään kaikki osat ruiskuineen johtoineen ja bokseineen. Hinta oli €200 eli aika kohdallaan.

    Sitäpaitsi järkevin olisi ostaa Painless:in sarja koska sillä pääsee eroon saastelaitteista ja siihen on selvät asennusohjeet niille jotka sitä joutuvat jatkossa ropaamaan. En tiedä käykö niihin oma ECM ja promi vai vaihtuuko nekin.

    Joka tapauksessa tarjotkaa ECM:ää, ja promia ja johtosarjaa jos jollain on sellainen nurkissa pyörimässä.

    - Jani -
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Lentona se tulisikin, mutta siis ei huudeta?
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Eiks tuo Liipon haltec olisi hyvä? Ja säädettävissä
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Siellä luki "Auction ended early with Buy It Now" jo silloin kun mä katsoin ensimmäisen kerran. :odroll:
    - Jani -
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, olen Liipon kanssa juttusissa mutta kun en vaan tiedä noista Haltekin jutuista mitään. :oops:

    - Jani -
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Silloin kun nuo hinnat laitoin illalla, ei ollut kukaan tarjonnut vielä mitään, mutta hyvä(?) tavara myy itse itsensä tarpeeseen, joten se siitä. Varsinkin jos se ei ollut sellaisenaan hyödynnettävissä. Ymmärrän nykysähköistä sen verran vähän ( no, se on sinistä ja haisee :rotfl: ), että en ala arvioimaan itse mitään, tekijät tietävät paremmin.
     
  10. Liipo

    Liipo Gearhead

    M

    Hei Äijät

    Täähän on omavalmiste??

    Miksi tota ecua ei tehdä itse? Nykyään on saatavilla megaruutat sun mun muut!

    Mä teen kyllä sen johtosarjan jos joku on siitä huolissaan.

    Toi haltec ei sovellu tähän koska se ei ole closed loop. Ja sellainen tähän tarvitaan.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: M

    GM EFI- johtosarja löytyi jo mutta ECM boxi ja promi olis vielä hakusessa.
    boxiksi kävis numero 1227747 ja promi 5.0L tai 5.7L
    kaivakaa viikonloppuna tallikätköjä. :)

    - Jani -
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi boksi on useimmissa astroissakin, niitä luulis löytyvän purkuromuista?
     
  13. RabaFari

    RabaFari 1st gear

    Totanoin, valaiskaas tietämätöntä että pystyykö tuota vakio ruiskuboxia edes säätelemään kunnolla?? Meinaan siinä mielessä tuo em. megasquirt olisi helmi kapistus jos sen voimapatin meinaa oikeasti säätöihinkin saada joskus.
     
  14. teesus

    teesus 1st gear

    ei pysty säätään vakio ihan paska.
    megaruutta tai jokin muu kannattaisi laittaa jos oikeesti haluaa sitä joskus säätää.
    nim. pari turbo autoa koonnut...
     
  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos sitä haluaa ajon aikana ohjelmoida niin siihen voi vaihtaa siksi aikaa GM:n ohjelmoitavan boksin (kyllä saa!) ja kun promi on halutun mukainen niin sitten käyttää sitä tuossa tehtaan boksissa.
    Miksi tätä pitäisi edes ohjelmoida kun on kyse vakiotekniikasta jolla pitäisi saada testattua raja-arvot tulevien omavalmisteiden katsastusohjeistukselle?
    Mä tiedän ihan tarkkaan mitä ollaan tekemässä ja miksi mitäkin osaa kyselen joten ei takerruta virtuaalisiin lillukanvarsiin. :lol:

    Onko siis kellään ylimääräisenä 1227747 boksia? Myös rikkinäiset kiinnostaa.
    - Jani -
     
  16. Karva

    Karva Gearhead

    Öööö missä kaikissa autoissa noita boxsia löytyy, 1227747 oliko kuvaa notta edes tajuaa mistä hiton boxsista ne nyt ... onko niitä noissa farmeissa, niitä ainakin riittää, pitkin ja poikin suomia ...

    Eikös idea ollut saada oma-tekele kilpiin, ihan perus tekniikalla jota löytyy joka jampalle, melkein mistä tahansa romusta ... kikkailkaa sitten omissa versioissa, eikö ??
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Niimmustakin! Se et saa koneen käymään ja päästömittauksista läpi, on pääasia. Kyllä semmonen 130hv:kin sitä lasikuitupulkkaa liikuttaa.
     
  18. Liipo

    Liipo Gearhead

  19. Liipo

    Liipo Gearhead

    Boksi tulossa

    Oliko kustannuksiin osallistujia. Hinta oli 44€

    Liipo
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Hyvä Liipo, nyt on sekin asia hoidossa.

    Kun keräätte kolehteja niin pitää muistaa että siihen luovariin ei voi montaa nimeä laittaa eli parempi on jos yksi ihminen lahjoittaa kokonaisia osia eikä osuuksia. Liipo on jo lahjoittanut projektiin todella paljon osia (puhutaan satojen eurojen arvoista) niin että jos joku muu haluaa osallistua niin ottaa vaan yhteyden Liipoon ja sopii asiat.

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!