Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. rammi

    rammi 3rd gear

    Kerkesin jo tilailla nuo skyjackerin iskarit... no eipähän ole ny sitten niistä kiinni ainakaan. Ja tais nuo entiset olla vähä heikossa hapessa.

    Juu pitää käydä hakemassa kunnon pultit/mutterit ennen asennusta - jos säästyis enimmiltä kiroomiselta sitten 8) no noitumiseksi se asentamienn menee kuitenkin... :rotfl:
     
  2. mika5115

    mika5115 3rd gear

    turbo

    tulipa tossa tilattua Turusta holset hx 50 myyjän mukaan turbo on uusi vain vähän pakopesän ulkopuolella pinta ruostetta. Ei siinä mitään ,mutta kun oli imupuoleltakin(rungon pääty) ihan ruosteesa .Sen ku ois täräyttäny vaan kiinni ois kone tykänny varmaan. Yhteys myyjään tavara on sitä mitä on luvannu elikä ei mitään toiminnallista vikaa!!! Kaikki ostamaan halpoja uusia turboja HS:ilta otetaan skaba kuka pääsee pisimmälle?
     
  3. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    No ny selkis ku vähän kävi huonosti,ennakot oli 5.8 ku tehas ilmottaa 12.5 eli vähän oli pielessä :mad: nyt on 15.8 eli pikkasen lisättiin :rotfl: Ny varmaan tarttee lähtee tua mika5115:lla käymään ja otta hapanta ku kävi tommonen säkä :mad:
     
  4. mika5115

    mika5115 3rd gear

    Dodge

    Otatko Sepi turusta kyytiin sen puhallin kauppiaan ni saadaan jotain hupia ku pannaan nibareilla puhallin sen palleihin kiinni ja sitt 100:n aidat? Ei taida ihan 100:n riittää
     
  5. kvt

    kvt Gearhead

    Kysyin tuota asiaa vielä BD-poweriltakin, jonka platekin mulla on. Niiden vastaus oli taas, että olen saanut TST:ltä täysin väärää tietoa. eikä platen ja jousisarjan toiminta liity mitenkään toisiinsa. Eikä vääntö tulisi tippumaan jousisarjalla vaan yläkierrosten teho tulisi lisääntymään.
    Mistäköhän tuo TST:n kaveri tuon mielipiteen oli keksinyt, kuulostaa meinaan tuo BD:n vastaus järkevämmältä. Vai onko joku huomannut että 3000rpm jousisarjan myötä olis alavääntö vähentynyt.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    hehheh..kysy piruuttas uudestaan tst:tä perusteita ja kerro bd:n kommentit..saat kauppiaitten välille kunnon väittelyn :rotfl: jousilla saadaan defuel ilmiö siirrettyä ylemmäks ja fuel platen muoto määrää paljonko kakkua tulee täyskaasulla,siitä kai se nimikin tulee fuel stop plate.
     
  7. kimple

    kimple 1st gear

    Re: Dodge

    Terve tuloa vaan, odotan innolla "miestä" joka ei uskalla edes asiasta soittaa...
    Ruikuttaa täällä foorumeilla. Ja kaikille tämän lukeville tiedoksi että tämä "kaveri" osti juuri sellaisen ahtimen kuin ilmoituksessa luki. Käyttämätön Holset HX 50 , ahtimessa pintaruostetta siellä täällä joka ei vaikuta mitenkään toimintaan. Olen näitä vastaavia ahtimia myynyt jokusen kappaleen, eikä ketään ole perään valitellut. Jos mies saa käyttämättömän ahtimen alle 4 sataan, niin ehkä hiukan voi itsekin näyttää teräsharjaa noihin ruoste kohtiin. vastaava uusi puhallin kun kumminkin maksaa yli 8 sataa eeroa. Mielestäni hinta laatusuhde on kohdallaan. Ensin väitit vielä että ahtimessa on välystäkin .. Siinä on juuri sen verran välystä kuin käyttämättömässä ahtimessa kuuluu olla. Ja vastasinhan sinulle jo kerran että ahdin tänne , niin kyllä niistä ruosteista eroon päästään !!

    Terv. Kimmo Mäkinen
    0407280185

    Ps. Asensin tuossa muuten juuri pari viikkoa sitten vastaavanlaisen ,pintaruosteessa olevan, hx ahtimen tuollaiseen Ram:iin ja hienosti on pelannut.
    Tiedoksi virittäjille että muutaman viikon päästä tulee taas erä hx ahtimia myyntiin , niille jotka osaavat käyttää teräsharjaa... Hinnat alkaen 4 sadasta ylöspäin.
     
  8. mika5115

    mika5115 3rd gear

    Dodge

    Homma sovittu
     
  9. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mä olen nähnyt ruostetta ja muuta sontaa turbossa ja moottoreissa kun esim kansipahvi menee.. Vellit ja puurot sekaisin, pesty pantu nippuun ja taipaleelle. Eikös se cumminskin ole työkone..
     
  10. mika5115

    mika5115 3rd gear

    Dodge

    Joo mutt mites on jos ois tarkotus tehdä jotain muuta kuin ruohonleikkuri?
     
  11. Hietala

    Hietala 3rd gear

    Tervehdys vanhemmille rammareille!

    Tuli tässä pari viikkoa sitten ostettua vihdoin tuollainen mörkö itselle pitkän haaveilun jälkeen :D
    Allekirjoituksesta löytyy linkki josta pitäisi löytyä kuva.
    Kyseessä siis vm 98 12v Quad cab 8) 4x4 automaatti.
    Pitkällä lavalla tietysti ja hytin korkuisella kuomulla. Niin ja varustetaso(?) on SLT laramie.

    Pari pikku vikaa tässä nyt on, cruise ei inahdakkaan ja 4wd merkkivalo palaa ja vilkkuu vaikkei neliveto ole päällä? Tuo valo nyt ei mua häiritse kovin pahasti mutta se cruisehan olisi ihan jees... Vikapaikkoja? Voisiko olla johtosarja rattiakselin luona?

    Niin joo, etuvalot on sitten vissiin polon, näyttää mihin sattuu eikä istu kovin siististi...
     
  12. rammi

    rammi 3rd gear

    tääkin ois faqin ainesta eli tsekkaa jarrupolkimen varren etupuolella oleva anturi. Luultavasti jarrupolkimen varsi ei vapaana ollessaan paina anturin tappia, jolloin boksi olettaa, että painat jarrua eikä anna kytkeä vakkaria. Voit myös ajossa nostaa kengän päällä jarrupoljinta ja kokeilla kytkeä vakkarin päälle, jos menee päälle niin vika on tuossa anturin ja polkimen välissä.
     
  13. kimple

    kimple 1st gear

    Re: Dodge

    Asia sovittu, ja tilanne nollattu!.
    Hommaan kaverille toisen ahtimen
     
  14. aakki

    aakki 3rd gear

    meikäläisen tuuri jatkuu

    Noniin vaihelaatikon korjausta odotellu tässä jo kuukauden päivät kun jonoa on pirusti liikkeeseen, ja nyt selvis että odotus pitenee 2viikolla... ei oo pojat ollu ihan aikataulussa. kun sen saan kuntoon ni mitäköhän seuraavaksi, KDP tippuu lohkoon tai jtn?. noo mut toisaalta kerkesinhän mä tolla kaks iltaa ajaa laillisesti kortin kanssa...
    jep jep
     
  15. RabaFari

    RabaFari 1st gear

    Re: Dodge



    Kai myyt mulle sitten tuon käyttämättömän mutta "ruosteisen ja välyksellisen" holsetin puoleen hintaan jos se ei muille kelpaa? :rotfl:
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: meikäläisen tuuri jatkuu

    Joo Kattelkaa vaan että ne "kdp:t" on korjattu, Tässä eteläpohjammaalla putos yhestä tappi hiljattain ja tiettävästi poistu ulkoilmaan rattaan saattelemana.. ja öljyä koko konehuone täynnä, ropelli kivasti levittää..

    Onko muuten kyseinen ramisti foorumilaisia??
     
  17. rammi

    rammi 3rd gear

    Omassa käyny ilmeisesti joskus samalla tavalla, on tappi poistunu melko vauhtia jakopäästä, kun tullut jakopään kopan yläosasta läpi ... 8) Koppaan tehty sitten melko taidokas paikkaus..
     
  18. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Juu, kannattaa tarkistaa se tappi. Pienempi homma se on varmistaa, kun tien päällä sitt ihmetellä että jakokoppa pillunpäreinä. Tottumattomalta menee puolikas päivä kun purkaa ja kasaa.
    Mulla oli 100000 mailia mittarissa kun tarkisti, siellä se nätisti oli vielä paikoillaan.

    Sopiiko tuo Holsetin 50:nen suoraan orginaaliin pakosarjaan?
     
  19. Antti P

    Antti P Gearhead

    Re: Dodge

    Mullekin kelpaa.. :D
     
  20. kimple

    kimple 1st gear

    Re: Dodge

    Palataan asiaan kun olen saanut ahtimen takaisin , ja tarkastellut sen myynti kuntoon.
    Ei sovi suoraan vakio sarjaan kun on T4 laipalla, mutta adapteri laipalla onnistuu.
     

Kerro tästä muillekin!