Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Onkos keltään mennyt noita CPS sensoreita kun niistä on kovasti juttua jenkkifoorumeilla ja sitä tarjotaan syylliseksi jokaiseen käyntihäiriöön?
    Itse tilasin eBaysta heti pari kipaletta varalle, yht. 33€ postilootaan kannettuna. Saas nähdä tartteeko koskaan. Tuntuu olevan aika lailla hintahaarukkaa noissa, yli satasesta alaspäin. Nuo mitkä tilasin oli alkup. Motorcrafteja, $15/kpl buy it now hintaan.
     
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla oli CPS paskana, aina sateella ajettaessa alko välillä nykimään, tai jätti niinkuin työtahteja väliin. Pari kertaa kaupunkiajossa jopa sammui.
    Kuivalla ilmalla ei mitään oireita.
    Sensorin vaihdon jälkeen kaikki oireet hävis.
     
  3. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    ööö, onkos tämä se nokka-akselin asennontunnistin?
     
  4. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Just se, Cam Position Sensor
     
  5. 496SS

    496SS 3rd gear

  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noiden kanssa tapahtui ihan omituinen totaalinen hinnanromahdus joku kuukausi sitten. Hinnat oli vähintään 150 taalaa, ja yks kaks ne alko maksaan ton 15 taalaa kappale, jopa fordilla. Välillä vielä joku yrittää saada ylihintaa vanhasta varastosta, ei kannata maksaa. Itsekin maksoin kerran yli 200, silloin kun ne oli vielä kalliita. Eli yks semmonen on mullakin menny rikki.
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    varmaan recall vaikutti asiaan jotain.. 1.18 miljoonaa autoa koskee.tonhan saa tääläkin käydä ilmaseks vaihdattaan fordilla jos siltä tuntuu,koska toi on safety recall.tais mennä asentajilla herne nenään :lol: sensorin hinta alas ja ihmiset vaihtelee itte niitä himassa eikä korjaamoilla ole kaaos..
    http://www.ford.com/dynamic/metatags/ar ... ety-recall
    tuolta pystyy muuten tarkastaan vin koodilla onko muut recallit tehty
    http://www.ford.com/owner-services/cust ... nformation
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead


    Joo, niinpä tietysti. Hinta laski jo ennen recallia, ja monet varmaan osti niitä heti varastoon, eikä niitä enää kiinnosta lähteä diilerille palloteltavaksi. Allekirjoittaneelle kävi juuri näin.
     
  9. Swinger

    Swinger Gearhead

    tosta asennonnon tunnistimesta lähetin kyselyy tampereelle fordin liikkelle eikä siellä oltu kuultukkaan koko hommasta. Asiasta kuitenkin oltiin ilmeisesti kiinnostuneita ku piti lähettää samalla niille toi recall numero että ottavat selvää asiasta, mutta ei oo kuulunut asiasta mitään vaikka lupasivat ottaa yhteyttä. Täällä jyväskylässä ei kyllä viitti asioida ainakaan paikallisessa fordin liikkeessä ku siellä on ainakin palvelu niin antaumuksellista amerikkalaisii autoja kohtaa :p
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    kannattaa viittiä,ne on velvollisia tekeen sen,vaikka kuinka kitisevät.safety recall on voimassa ikuisesti ympäri maailman niinkauan kunnes se on tehty.
     
  11. huoppari

    huoppari 1st gear

    mistäkähän löytys takajarrujen korjaus sarja -99 f 250:een ( levyt takana ) ja miten tuon safety recallin kans toimitaan , tilataan paikalliseen fordin huoltoon aika vai heh,heh
     
  12. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    minkälaisia on muilla nuo f250 kulutukset?

    mun auto on tuo perus vapaastihenkivä 7.3d.

    tuntuu että menee niin pirusti löpöä eikä tuossa mitään vikaa mielestäni ole muuten...

    onkohan muuten power stroke taloudellisempi paljon ku tuo?

    tuli mieleen ettei tuossa mikään pakkosyöttö voisi olla päällä koko ajan kun en ole kerinnyt perehtyyn tuohon pumppuun eikä ole muutenkaa ollut aikaa kynsiä koko autoa...

    en tiä sitten mikä on paljon mutta mielestäni menee reippaasti yli 15ltr. satkulla vaikka kuinka hiljaa ja taloudellisesti koittais ajaa.

    kertokaa nyt kaunistelematta paljonko muiden autot vie, ei tuon kanssa konkurssia tule mutta olis hauska tietää onko tuo kulutus normaalia...

    auto on tosiaan neliveto f250 vm90 7.3d ja pääasiassa ajetaan ilman nelivetoa.
     
  13. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mulla oli samaa kun oli ilman suodatin tukossa.. nyt ei kuluta ku vaihteisto pitäis vissiin avata...
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Maantieajossa jos ajaa max 100 kmh on kulutus 11-12 litraa (20-21mpg, jopa 22 mpg jos hyvin sattuu eli alle 11 litraa), jos ajaa matkanopeutena noin 125 kmh niin menee yli 13 litraa (18 mpg). Ajelin juuri taas jenkeistä kanadaan 3800 km / neljä päivää ja ehti noita kokeilla.
    Sekalaisessa ajossa kaupunki/taajama/maantie olisko kulutus noin 12.5 litraa (19 mpg).
    Vakio -97 7.3 power stroke.
     
  15. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo o...

    juu kyllä mulla tuossa on uudet suodattimet ja öljyt jokapaikassa, eikä tuo kulutus laskenut vaikka tuon ilmansuodattimenki laitoin uuden...

    tosiaan en tiedä mutta tuntuis siltä että se vie kyllä enemmän kuin on normaalia, koska ei alle 15ltr.satkulla mene vaikka kuinka pitelis kuin kipeää p*llua...
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onks sulla mitkä perävälitykset (4.10 tai 3.55), paripyorät vai ei? Entäs öljyt (synteettiset?). Paljon lyhyttä pätkää? Rengaspaineet? Lohkis? Paljon tyhjäkäyntiä? Just viime reissulla jouduin tyhjäkäyttään pari-kolme tuntia ja sille tankilliselle tuli lukemaksi 17 litraa sadalla. Kaikki vaikuttaa vähäsen.
     
  17. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on keskikulutus ollut siinä 13 litraa satasella tässä Espoo - Helsinki - Kirkkonummi alueella pyöriessä.
    Matka-ajossa sitten litran verran vähemmän.
    Ajan 99% pelkällä takavedolla, neliveto lisää ainakin 2 litraa satkulla mun kokemuksen mukaan.
    Pedaalia tulee poljettua ihan reippaasti...

    Tää siis 2000 mallin Excursionilla, Powerstroke.
     
  18. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Keskikulutus 15 litraa -93 turbo crew cab duallylla takavetoa käytettäessä.
     
  19. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo aika lyhyttä pätkää tulee ajettua ilman lohkolämppäriä, välityksistä en tiedä (mistä tietää muuten mitkä ne on?) öljyt koneessa on 15w40 delvac mx:sää "jotain ns. heavy duty öljyä"

    renkaat tossa on 305/70 16´´

    painetta on jotain 3.5baaria noissa.

    ei käy tyhjää paljoa ja tuo on yksillä takapyörillä...

    se on muuten tosi että tuo syö tyhjäkäynnillä aika paljon...
     
  20. SamiL

    SamiL Gearhead

    -91 Club Wagon 350:lla 17 litraa tai yli. Omapaino 3150 kg, perä 3.55, 235/85R16 nastapyörät ja kattokorotus. Uusi ilmanputsari.
    Selvyyden vuoksi sanottakoon, että siis Club Wagon 350 7.3D.
     

Kerro tästä muillekin!