Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jos ovenpielessä on tarra tallessa, siinä sanotaan perälle tyyppikoodi.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Riippunee mitä renkaassa sanotaan, mutta ite olen pitänyt huomattavasti kovempia rengaspaineita, noin 4.5 bar jotta rullaa herkästi, enemmänkin vois laittaa (5). Renkaat on 265/75-16 Nokia "kitka"renkaat.
    Edit: samihan noista tietää enemmänkin!

    Talvella olen käyttänyt 5w-40 synteettistä Rotella T:tä , on meinaa toi 15w-40 aikas helvatun paksua mömmöä kylmänä ja jo vähän käytettynä, ei kai väliä sitten kun kone on lämmin, mutta kone lämpenee hitaasti=lyhyellä matkalla aina kylmä.

    Mutta ainakin tällä otoksella näyttäis IDI(T) vievän joka tapauksessa enemmän kuin power stroke?
     
  3. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo kyllä tuo stroke taitaa olla taloudellisempi, onko sen ruiskutus muuten joku yhteispaine vai onko siinä oikein syöttöpumppu ja joka suuttimelli oma suutinputkensa?

    mutta suuttimet kuitenki on sähköllä koska siinä kerran on tuo electroninen ohjaus?

    ei powerstroke taida kovin vikaherkkä olla? ajattelin että jatkossa tollanen itelle melko varmaan tulee hankittua.

    tuo moottoriöljy mielestäni oli ohjekirjassa merkattu 15w40 myös kylmissä olosuhteissa.

    kai renkaisiin enemmän voi laittaa painetta kun kelit alkaa sulaa hiukan mutta tosiaan tuo koska on ollut liukasta ja nuo on bfg:n mud terrainit niin lamellia ei kovin paljoa ole.

    saakohan tollaseen perusdieseliin halvalla uusia suuttimia vai kuinka niiden kans kannataa menetellä, ajattelin että ne ei ehkä ole enää parhaassa vireessä koska auto välillä "yskii" tyhjäkäynnillä, tai voihan siinä olla joku piilevä pumppuvika?

    tuolla mun kärryllä ei silti ole edes paljoa ajettu(270tkm.) että voiko tolla määrällä mikään pumppu edes kypsyä?
     
  4. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    kyllä sen ovipielessä muuten on tarrat. tarvii tsekata ne välitykset jos ne siitä selviää
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Niin ne välitykset eivät siitä suoraan näy, vaan akselin koodi, jonka perusteella taas saa selvää perän muista tiedoista. Mikä vuosimalli se olikaan?
    Siis mikä on VIN-koodin kymmenes merkki?
     
  6. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Mulla on pieni metallilätkä peräkopan pultin alla josta käy ilmi välitys, lautaspyörän koko ja valmistuspäivämäärä. Esim. itsellä " 3 55 " = 3.55 ja jos on L välissä "3L55" = lukkoperä. Lautaspyörän koko tais olla merkitty " 102 " = 10.25"
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tavallaan joka suutin on oma pumppunsa (pumppusuutin), ne saa käyttövoimansa korkeapaineöljypumpun kehittämästä paineesta ja niitä ohjataan sähkoisesti. Polttoaineen paine on vain noin 50 psi ruiskujen ulkopuolella kannen sisäisissä kanavissa, korkeapaineöljy jotain 3000 psi asti kannen sisäisissä kanavissa. Lopullinen ruiskutuspaine on mitä lie, 20000 psi? "Yhteispaineita" on tuo korkeapaineöljy (<3000 psi) ja polttoaine (50 psi), muttei siis lopullinen polttoaineen ruiskutus pyttyyn (<20000 psi). Ei ole perinteisiä ulkopuolisia ruiskuputkia. Olikohan tarpeeksi epäselvä selostus.
    ei siitä huolta tarvitse kantaa

    niin no, sen pumpattavuus loppuu kokonaan jossain -20 asteessa, vanhana varmaankin paljon aiemmin.

    IDI koneista en muutoin paljon tiedä, pumppuja niihin kai vaihdellaan aina joskus...?
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

    Tuli eilen hommattua tommonen ´91 4x4 F250 7.3 IDI:llä ja manuaalilla. Mukava oli päästellä pitkästä aikaa isolla laitteella maantietä. Rupes vaan kylmärinki rutistaa persieen ympärillä kun puolimatkassa alkoi mittaristossa palamaan Fuel Filter merkkivalo aina ku kierrokset nousi yli 2000 rpm. Kai se nyt meinaa että siitä on filtteri tukossa? Menoa se ei kyllä haitannu.
     
  9. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no jopas on polttoaineen syötöllä systeemi, ei taida tuollasta missään muussa autossa olla...

    mulla on samanlainen f250 ja siinä vilkkuu se fuel filter valo sähkösen siirtopumpun tahtiin silloin ku kierrokset yli 2000. ja tuossa on vielä ihan uusi suodatin.

    oliskohan sielä vettä, se kannattaa kattoa...
     
  10. jylppy

    jylppy Gearhead

    Siellä tankissa (tankeissa?) saattaa olla mitä vaan jenkki kuraa kun on melko tuoreeltaan uitettu värkki kyseessä... Mutta siinähän on tuo Water in fuel merkkivalo erikseen. Onkos näissä mekaanisen siirtopumpun lisäksi sähköpumppu vakiona vai kuinka?
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Olenko ymmärtäny miten väärin jos väitän että tuo syöttöpumppu on samanlainen mikä löytyy GM:n 6.2 riisseleistä?

    Siihen kun menee 2 johtoa, onko "keulimmainen" stoppisolenoidille, ja taaempi kylmäennakon (tms) säätöön?
     
  12. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Et ole ymmärtänyt väärin, samanlainen p....a :). Juuri remontoin omani ja ajettu "vasta" 160 tmiles.
     
  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mites se pumppu alkoi oirehtimaan kun remppaa vaati? Tuossa mun kikottimessa on hiljattain rempattu pumppu. Kuulemma... Lähtee helvetin huonosti kylmänä käymään, hehkut ja rele on uudet. Lämpimänä ei mitään ongelmia. Millainen tuossa on se sammutus solenoidisysteemi? Jos jollain ois esim räjäytyskuva tosta pumpusta. Jos on pumpun ajotus kevyesti munillaan niin aiheuttaisko se tuota kylmäkäynnistys onkelmaa? Kun se pumppu siitä on kerran ollu irki niin voip olla että ei oo hampaaty ihan kohillaan.... :odroll: Näkyykö ajotusmerkit siitä jakopäässä olevasta luukusta?
     
  14. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    -95 E 350 CLUB WAGON POWER STROKE, KORKEE. PERÄ 3,55 LS JA RENKAAT 245/75-16 NASTOILLA.
    KULUTUS MAANTIE N.13 L KU AJONOPEUS 85 KM/H.
    SEKA AJOS 16-18 LITRAA SATKULLE (PALJON LYHYTTÄ AJOA JA KYLMÄKÄYNNISTYKSIÄ)

    ONKO KUKAAN PEREHTYNY TOLLASEN VAKIONOPEUDEN SÄÄTIMEEN ?
    EI MEINANNU OTTAA VÄLILLÄ PÄÄLLE JA NYT EI TOIMI OLLENKAAN ???? :eek:
     
  15. huoppari

    huoppari 1st gear

    eikö kellään oo menny powerstrokesta jarrut remonttiin ? esim rock autostakin löytyi vain koko jarrusatuloita (vaihto,lähetä vanha ameriikkaan)ei kumeja eli korjaussarjaa.mistäköhän löytys . entäs toi nokka-akselin asento tunnistin recalli , miten toimitaan käytännössä???
     
  16. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Ei powerstrokesta mutta -94 mallin 7.3 Td IDI :stä joutu laittaa jarrut.
    Jarrusatulan kumit oli siihenkin hakuses, piti koota kolmelta eri toimittajalta.

    Tästä päästäänkin tohon polttoaineen kulutukseen :D
    Jarrut makas päällä ja kulutus oli 18-19 lit. ja rempan jälkeen 14,5 lit.
     
  17. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mä oon saanu kaikki varaosat, jarrukamoja myöten Savonlinnasta MVA autosta.
     
  18. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo ei tossa normaalisti mitään sähköpumppua ole, mä ite sen laitoin jälkikäteen...

    fuel filtterin valo on tosiaan erikseen tossa mittaristossa, mutta eiköhän se syty jos suodattimessa on vettä, sielä ainaki on anturi sille ja tyhjennysroppu myös vettä varten.

    jaa että on sama pumppu ku gm:ssä, no ton ainaki saa site melki mikä vaan diiselipaja rempattua, mitenköhän nuo suuttimet, saakohan mistään esim kärkiä.

    tuo munki auto on heikko lähteen ku on seissyt mutta vaikuttaa ehkä enemmän ilmavaivalta, tiedä sitte siittä kun lähes joka putken välissä on takaiskuventtiili, kai siinä pumppu on sökö
     
  19. jylppy

    jylppy Gearhead

    Juu veden haistaja on suodattimen pohjassa vesityshanan vieressä, paineantura filtterin päällä. Mulla syttyy valo aina kun tarjoaa lojoa konehuoneeseen päin... Tarttivaikeudet taitaa johtua paskoista akuista. Ja tais saada himppu ilmaakin väärään paikkaan.
     
  20. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    jep jep.

    joo en tiedä onko tolla sähköpumpulla sitten heikko paine mutta silloin tuo filtterin valo vilkkuu kun kovemmin polkee, eli ihan kuin paine putoisi liikaa silloin ku menee enemmän löpöä...
     

Kerro tästä muillekin!