Kuumetta pukkaa (H-D)!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja belair66, 18.2.2008.

  1. belair66

    belair66 Gearhead

    No niin, nyt on pääkoppaan sitten iskostunut sellainen pakkomielle, että pitäs harrikka saada! Onneksi on vielä talvi, niin voi välillä kartanolle mennä viilentymään, mutta oireet ovat pahat. Eli asiaan, oon vaivihkaa silmäilly näitä pienempikoneisia sportstereita, uusia ja käytettyjä, ei näyttäs uutenakaan olevan mikään älyttömän hintainen.. mutta tekeekö niillä mitään, onko karmeita tyyppivikoja tms. Kun joskus oon kuullu tarinoita harrikkojen hmm.. ominaisuuksista.. Itellä ku ei oo prätkistä kovin paljon kokemusta, harrikoista vielä vähemmän..! :D Mutta kertokaa joku, jolla on kokemusta..!!
     
  2. laikka-58

    laikka-58 1st gear

    spora

    ja
     
  3. TYA-10

    TYA-10 1st gear

    www.hdcf.fi tuolta löytyy aikalailla tietoa (ja tiätämättömyyttä)

    Ja eikös ne uudemmat evo-koneiset aika luotettavia laitteita ole.. (84 ja uudemmat, vai koska sportstereihin tuli evo?? :oops: ) 84 vai 86?
     
  4. belair66

    belair66 Gearhead

    Joo, kävin jo eilen hd-foorumilla seikkaileen, mut sinne pitää vissiin kirjautua, että saa "koko hoidon"..?
     
  5. chevrod

    chevrod 1st gear

    No kirjaudu, ei se satu :rotfl:
     
  6. belair66

    belair66 Gearhead

    No pelottaa, että karut hd-sedät alkaa nauramaan jos meen kyseleen tyhmiä sinne... :D No juu, jos sieltä sais objektiivistä (sivistyssana, en ees tiä mitä tarkoittaa...) tietoa, varsinki sportsterit kiinnostaa, se uus 883 low on stydin näköinen..!
     
  7. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Spora on ihan hyvä pyörä. Aika pieni vaan on. Eli, jos kuski on kookkaampi (XXL-tyyliin) niin vähän töpö vehje.

    Varsinkin nää evo-sportit on vissiin luotettavia. Perus huoltoa vaan. Tärinä aiheuttaa toki jotain pientä kivaa, eli jokapaikkaan saa survoa ruuvilukitetta tai muuten hoitaa ruuvien/muttereiden lukitsemiset .

    Kunnossa ollessaan eivät vuoda öljyä. Ainakaan paljoa :)

    Semmoiset niitä harrikoiden "ominaisuus" tarinoita eniten kertovat joilla ei ole omakohtaista kokemusta.

    Näissä uudemmissa, oisko ollu -02 alkaen, on moottori vaimennettu rungosta joten eivät tärrää ilmeisesti enää niin kuin vanhat (ei ole hek.koht. koemusta näistä uudemmista)

    Omat kokemukset rajautuu yhteen -89 softailiin ja yhteen -62 rautapää "kopteriin". Toi rautiainenkin oli ihan luotto peli (maineesta huolimatta) kun oli paikat kunnossa ja kiinni. Aina lähti ilman suurempia temppuiluja polkimesta käyntiin ja perille kuljetti. Toki tuli rakennettu aikas lailla läpikotaisin ja jatkuva tarkkailu/huoltaminen/muttereiden kiristelu päällä.

    Harrikka kuume on aikas paha tauti ja itelläkin jatkuvana päällä ja sitten, kun on saanu rakennettua mieleisen, iskee joku ihmevimma päälle ja pitää hukata pois. Ja taas alkaa kuumeilu uudesta.

    Pannu- tai lapiopää pitänee seuraavaksi hommata. Eli itse olen enempi noiden vanhojen mopojen perään, mutta ne vaatii vähän enempi sitä rassinkia ja perehtymistä.

    Sitten, kun lueskelet tuota hd-foorumin tech-palstaa, niin ei kannata säikähtää, että eihän näissä ole muita kuin vikoja. Harva taitaa sinne kirjoitella, että kaikki toimii jee jee, vaikka pelit laulaa komiaa laulua läpi kesän.


    Sitten jos ihmetyttää noi pannut/lapiot/rautiaiset, niin vaikkapa tuolta valaisevaa infoa.

    http://www.nic.fi/~puukkop/hd/index.htm

    -> ja sieltä HD historia
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Voisko tähän väliin kysyä off-topicina tietäjiltä, että mikä idea on laittaa eri parin kannet, kuten oli Indian Larry Legacyn pyörässä uusimmassa Kopterissa?
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos ei o samaa parii löytyny tallista? :rotfl:

    OT takavuosina eriparikansilla varustetulla avoimpalalla yks jannu ajo 13.1 varttimailin

    Nii ja oli tommone uus porsteri iha kähee kylmätyyppien perusteella. Näyttää vaa vähä pliisulta ja muoviselta.
     
  10. Ossi H

    Ossi H Gearhead

    Ei siinä varmaan ole kyse muusta kuin erikoisuuden tavoittelusta..?Eipä silti,mukavan sekopäisen näköinen moottorihan sellanen onkin!Mun mielestä.
     
  11. belair66

    belair66 Gearhead

    Joo, mul on ollukin mielessä joko ihan uusi tai sitten vähän käytetty, mut pyyntien perusteella ois kyl sama satsata uuteen.. perskele joutuukohan täs laittaan impalan myyntiin...
     
  12. bootsi

    bootsi Gearhead

    Memberit on jäseniä, jotka maksavat jäsenmaksun. :wink:
    (silloin saat "koko paketin")

    Eikä tuo Sportseri niiiin hirveen pieni ole... ite oon 190cm/100kg ja hyvin sopii. (on tosin siirtosarja ja suora tanko)
     
  13. jylhä

    jylhä 1st gear

    ei siinä muuta ideaa ole kuin erikoisuuden tavoittelu. nyky rakentelussa trendi on se, että ei sen väliä kuin hlvtin ruma se on, pääasia että se on erikoinen. näyttää olevan autoissa sama juttu.
     
  14. Low Rider

    Low Rider 3rd gear

    Sporat uudistu olikohan -02. Huomattavin muutos oli koneen kiinnittäminen kumityynyillä runkoon. Tärinät vähentyi elleivät poistuneet. Alkupään pyörät oli kaasarilla, jotain 05 alkaen ruiskulla. Varsinkin ruiskupeleissä elekroniikkaa jo jonkun verran, joutuu softaboksien kanssa pelaamaan jos meinaa isommin viritellä. Ulkonäkö tietysti makuasia, ovat "hienostuneemman" oloisia kuin vanhemmat. Mistään erityisistä tyyppivioista en ole kuullut.

    - 92-01 mallit. Kone kiinnitetty jäykästi runkoon. Joidenkin mielestä tärisee helvetisti, joidenkin mielestä sopivasti, joidekin mielestä tosi vähän. Sinällään perushyvä yleispyörä, mitään erityisiä kestävyysongelmia ei taida olla.

    - vuosimalleissa 86-91 eli 4-vaihteisissa evoissa ollu jotain laturin kiinnityjuttuja vai mitä ne oli. Et irrotessaan voi hajottaa enemmän paikkoja. Mutta tähänkin on ratkaisut olemassa.

    - rautapäät (57-85). Näitäkin on paria eri kehitysvaihetta. Hiukan huonossa maineessa, mutta pitää muistaa että ikää on jo tapauksesta riippuen noin 20-50 vuotta.

    - k-malli (esi-spora, 53?-56) ei ihan 100% onnistunut malli.

    Spora on fyysiseltä kooltaan yllättävän pieni. Mutta stongaa, satulaa, ja jalkatapien paikkaa muuttamalla ajoasento saadaan sopivaksi jannulle kuin jannulle. 883-koneiset eivät ole mitään raketteja, mutta toisaalta 1200 konvertointi ja muu virittäminen suht simppeliä. palikkaa löytyy.

    Toki jotain satunnaista vikaa voi joskus tulla niinkuin mille tahansa merkille. Mutta yleisesti ottaen eivät ole sen kummoisempia kuin vastaavan ikäiset japsitkaan. Käytetyssä pyöräyksilön kunto, aiempi kunnossapito yms. vaikuttaa enempi kuin mikään muu.

    Tekniikan Maailma -tyylisesti ajateltuna verrattuna vaikka Gixuun niin HD on tehoton, hidas, painava, huonot ajo-ominaisuudet, huonot jarrut, huonot kaikki ja muutenkin yleisesti paska. Mut kaikki ei siltikään halua sitä gikseriä.

    EDIT: no joo kirjoittamiini vuosilukuvirheisiin yms mallihistoriian korjaukset:
    http://www.sportster.org/history/index.shtml#2005
     
  15. Cadillacman2

    Cadillacman2 Gearhead

    varsinaiset "karut" h-d sedät ei eksy h-dcf:n sivuille... onneksi.
    Eli se on vain yksi prosentti nuita karuja ukkoja, muutoin h-d porukka on
    aivain tavallisia toisistaan välittäviä harrastajia. 883 on hyvä aloitus pyörä ei muuta kuin terve tuloa porukkaan.
     
  16. Low Rider

    Low Rider 3rd gear

  17. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    ai ett hoodeet :D

    muistan niin elävästi kun rassatiin kaverin... rautapäätä....

    siinä siiten talli toveri... tuli käymään totes....

    hoo dee.... mainetaan huonompi mootoripyörä :D

    tää ajo pannulla :D joka tokas tuon... :D


    kyllähän niitä saa oll rustoomassa vanhoja vehkeit muut jos laitta huolella niin siinähäen ne on kun muutkiin vehkeet :D
     
  18. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Sportseri on tyttöpyörä. Ja varsinkin tuommoinen kumityynyviritys!

    Osta -80 - 90-lukuinen BigTwin evo-moottorilla niin saat oikean HooDeen
    jossa luotettavuuskin on kohdallaan. Eikä niissä ole vielä kumityynyjä tärinöitä tappamassa. Jos haluat tärinättömän, osta joku japsi.

    Tuossa hyvä myytävänä:

    http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=451396
     
  19. belair66

    belair66 Gearhead

    Tyttöpyörä? Kyllä mun mielestä sportsterissa on enemmän pyörää ku vaikka jossain 1100 japsikustomissa..! En tiä, nuo isoommat hd:t on mun ulottumattomissa hintojensa puolesta..
     
  20. bootsi

    bootsi Gearhead

Kerro tästä muillekin!