Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    misäs ihmiset on noita vanin pumppuja käyttänyt kun ovat hajoilleet? onko kellään mitään paikkaa suositella...

    jos tossa kerran on sama pumppu, näyttää ihan kyllä samanlaliselta mitä mulla 6.2scottarissa oli.

    tietääkö joku onko muuten noissa esim. 6.5 vapaastihengittävässä ja 6.2d:ssä eri pumput?
     
  2. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mä käyttänyt 6.2 ja 5.7 pumput tuolla http://dieselturunen.com/yhteystiedot.html
    On Topilla kokemusta vissiin kolmenkymmenen vuoden ajalta, on tehny 5.7 pumppuihin takuu korjauksia silloin ku oli vasta koko mylly keksitty.
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Sattuuko kukaan tietämään että mitä turboa noissa IDI turbodieseleissä on alkujaan käytetty? Haluaisin edetä vienon vihellyksen saattelemana... Joskus... Niin ja jos jostain löytyis ton etupään ripustuksen kuvia, niin linkkiä tänne kiits. :D
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  5. jylppy

    jylppy Gearhead

    Noista löytyikin hyvin apua epätietoisuuteen. Tänks!
     
  6. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tänään otin omasta autosta kanssa pois tuon sähkösen siirtopumpun, siinä ei tuotto vissiin oikein riittänyt ku auto nyki pumpun lutkutuksen tahdissa kovemmissa kiihdytyksissä ja filtterin valo vilkku samalla.

    no tuli siinä samalla perattua edellisten omistajien virityksiä, epätoivon vimmalla oli autoon laitettu takaiskuventtiileitä joka letkun väliin vaikka vikaa siinä ei muuten ollut paitsi että muutama putken liitos oli löysällä ilmavaivat korjaantuivat kiristämällä liitokset.

    oliskohan tohon kovaan kulutkseen osasyynä se että polttoaine ei ole päässyt kulkemaan oikeita reittejä noiden hullujen takaiskujen takia?

    auton käynti mielestäni ainakin muuttui jonkuverran ja tuntu vauhtia keräävän reippaasti köykäsemmin mitä ennen.
     
  7. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Kulutuslukemia, ensimmäisen tankillisen perusteella 16.7l/100km (-94 Powerstroke/manuaali F350). Ajot alle 20 km pätkiä, neliveto ollut minimaalisen vähän päällä, pellollakin pyöritty hieman. Ajotapa sellainen että tuskin tuota enempää saa menemään :poff:
    Hankala muuten tuo tankin täyttöputki, mittakannulla kun täytin ihan piripintaan niin meni vielä 9 litraa kun hiljaa lirutteli.
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Vaihteistö ongelma ratkottu, turbiini oli romuna, nyt loota huollettu ja turbiini rakennettu uusiks billetti päädyllä ja matalammalla stal speedillä.
    Jos vaikka kulutuskin tippuis, kohta ei tarvi kun ajaa mittarin ohi :rotfl:
    No pääseepä väännöt oikeuksiinsa, pitäis tarttua pari kolme sataa kierrosta alempaa.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kulutuksesta, laskiskelin eräänlaisen totuuden, pitkänajan (58921 km, 7540 litraa) keskikulutus 12.798 litraa sadalla. Tohon sisältyy joka ainoa kilsa ja käyttotunti ja litra.

    Täyttöputkeen on muuten olemassa joku modi millä ne saa vetämään paremmin jos se tommosenaan ottaa pattiin.

    Ainakin Strokessa heikko polttoaineen paine ja tukokset nostaa kulutusta, sama varmaan kaikissa ruiskukoneissa.

    Gummisti, turbiini siis rempattiin suomessa, millä osilla ja paljon maxoi, jos saa kysyä?
     
  10. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Termostaatti pitäis vaihtaa. Vakio tässä -94:ssa on 205 asteinen eli 96 celsiusta. Tuosta oli juttua erään asiantuntijan kanssa ja hän oli sitä mieltä että ei missään nimessä noin kuumaa termaria isoon koneeseen. Että onko ne ihan aiheesta laittaneet uudempiin kylmempää termostaattia vai tohtiiko tuota alkuperäistä käyttää? Itse laittaisin kyllä kuitenkin tuon 205:n mutta en kyllä tosiaan missään muussa koneessa ole ikinä nähnyt noin kuumaa termaria!
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikun peliin vaan. Dieselit tykkää lämmostä, omassa 203 asteinen, laittaisin 205 asteisen mutta sellaista ei ole tätä uudempaa tyyppiä. Eräs urho tuolla jenkkifoorumilla kehittelee vieläkin kuumempia testimielessä. 50/50 sekoitus 15 psi paineessa kiehuu vasta jossain yli 250 asteessa (120 C), eli varaa on siinä mielessä. Tehtaan puolesta termareita viilennettiin vain ja ainoastaan päästojen takia, ei tehokkuuden, kuumenemisen tai kestämisen takia.
     
  12. Gummisti

    Gummisti Gearhead


    Soita Kauno Koskinen Oy Hartola
     
  13. ford59

    ford59 1st gear

    Asiasta takaisin kuudenteen, IDI motin turbotuksesta oli juttua. Mitenkäs motori suhtautuu jos pellin alle paukauttaa volvon, mannin tms kuorkin vakio puhaltimen. Niitä pitäisi riittämiin olla tarjolla ja kohtuu hinnoin. Omankin pellin alle voisi jotain piristystä kaivata. 3.3t omapainolla ei härveliä voi kauhean hätäiseksi kutsua, saatika sitten kun on 3.5 t kuormaa kyydissä...
     
  14. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo o.

    eikai tuo kone pahaa ahtimesta tykkää, itellä on ollut kanssa mielessä jos joskus innostuis turbotteleen(ensi kesänä?)

    olis tuossa ainaki potentiaalia riittämiin mielestäni, ja noita pikku kuormaautojen ahtimia on kyllä tarjolla.

    pakosarjat sitten on juttu erikseen jollei joku tiedä muuta vaihtoehtoa saati tehdä itse?

    olisko noista turbollisen pakosarjoista mitään hyötyä ja saako niitä mistään?

    eihän tuo tietenkää mikään erikoinen konsti ole vaikka tekis vallan itte uudet pakosarjat, nuo pakosarjat on muuten kohtuullisen pirullisessa paikassa ruveta heppaileen kasaan jos ihan osista tekee.

    ohan asia silti (mielestäni) niin että kyllä diiseli melkein sen turbon vaatii ennenku se toimii järkevästi.

    täytyy ruveta jalostaan tota ajatusta turbotuksesta
     
  15. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mä kans haaveilin turbottavani oman mut eräs laatikko korjaaja sano että kun on sähköinen tuo ohjaus E4OD-vaihteistossa niin ei kuulemma hyödytä. Ohjelma vaihtaa kuulemma samoin ja tehoa saa ulos, tietty mulla laatikko sähköllä mut motti mekaaninen. En tiedä onnistuisko paremmin jos sähköohjattu olis jo moottori ja se osais kertoa moottorin kuormituksesta laatikolle.
     
  16. ford59

    ford59 1st gear

    Saahan E4OD lootaan lastuja ja sisältä potikasta säädettäviä tietokoneita.
     
  17. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    mistäs tuollasia värkkejä saa hommattua, kiinnostaisi kyllä.

    täytyy katsella jos vaan saisi sopivan turbon käsiinsä nin kyllä sen sinne pian paikalleen laittelee

    juu tuo ei paljon auta jos moottorissa on paljon potkua mutta se ei välity renkaille asti.
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  19. Gummisti

    Gummisti Gearhead

  20. ford59

    ford59 1st gear

    Mikäs ahdin alunperin noissa IDIT koneissa pörrää? Heti ei googlettamalla selvinnyt. Onko täällä kukaan tehnyt noita low budget junkyard turbotuksia 6.9-7.3 koneisiin ja millä ahtimilla.
     

Kerro tästä muillekin!