kotiryssä kesäksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja ford59, 3.3.2008.

  1. ford59

    ford59 1st gear

    kertokaapa toverit mitä tyyppivikoja/heikkoja paikkoja K/Ural/Dnepr konepyörissä on. Männän palautusjouset nyrjähtää tai ketju katkeaa kartaanista tms. Kestääkö tommoiset normaalia joka päiväistä käyttöä, ainakin ladat ja belarukset tuntuu joillakin toimivan...
    Jos jollain sattuu nurkissa olemaan halpa ja mahdollisimman ruma värkki jouten, saa tarjota.
     
  2. hot rod

    hot rod 1st gear

    Toivottavasti on työkalut kunnossa... :D Latausvikaa noissa tapaa olla eli ei lataa ollenkaan.Venäläiset sähkölaitteet kannattaa viskata rajan yli takasin ja asennella 12 v vaihtovirtalaturi.Osien koneistukset on usein menneet "pikkusen" vinoon.
    Kannattaa hommata siisti hyvin laitettu yksilö esim. 50-luvun M-72:nen.Risapaskojen kanssa on vittumainen taistella maantien varressa ja on sitten pirun painava pyörä työntää kesähelteellä!
    Joskus omistanut tämmöösen raudan:

    http://public.fotki.com/hotrods/entisim ... ral56.html
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Harkitse nyt erittäin tarkkaan, viimmekesä tuli temppuiltua dnepristä turatulla chopperilla ja ei ole vitsi ettei tarvinnut taajaman ulkopuolelle lähteä. Minulla oli ehkä kaiki mahdolliset muut viat paitsi tuo lataus, eikä kyse ollut siitä etteikö pyörää olisi laitettu ja yritetty korjata/pitää kunnossa. Perä piti rempata kaks kertaa, laatikosta hävis 3 ja 4 vaihde meni vaihtoon koko loota kun avasin,ennakonsäätäjä pari kertaa kärjet konkka tai koko pohja vaihtoon.k-65 kaasarit ei pelittäny vaikka sääti ja sääti vaihtuivat k-68 mallisiin. tuossa nyt alkuun mitä konepuolelta tuli mieleen runko kun oli täysin muutettu siitä johtuvat viat lienee itseaiheutettuja. Ei siinä talven rakentelujen jälkeen ollut enää hyvää muisteltavaa kun kesän aikana puolenkymmentäkertaa sai ison rempan tehdä, kilometrejäkin kerkes kertyä varmaan 300.
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Hih ja pultteja / muttereita saa kiristellä vaikka ruuvilukitteella kiinnittäis. Ja kauhian pitkälle en o uskaltanu lähtee, kaikki 3000 kilsaa ekana kesänä n. 30 kilsan sisällä kotoota :rotfl:
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Uralroikka on sivusto josta noista saa hyvin tietoa ja apua sitä tulet tarvitsemaan jos tuohon rupeet. Muutama tuttu joka noita laittelee ja noista tietää on kertonu et ne parhaiten toimivat on niitä sotapyörän näköisiä johon ei ole vaihdettu kun jouset satulaa :lol: eli ruuvaamattomat. yks ukko tuumas että kun kolme kertaa sen on purkanu ihan osiin rupee sen jo tuntemaan ja temput tietämään, itse en vaan jaksanu kun kerran purkaa ja kasata.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Jaa ilmankos toho mun sotapyörän näkösenä tulleeseen romuun ei o tarvinnu ku tankata ja kiristellä niit pultteja / ruuveja / muttereita ja koettaa saada jarruja aikaseks.
     
  7. JR

    JR Gearhead

    Mulla oli joskus K-750, eikä siinä mitään ihmeitä ollut. Säännöllistä pulttien yms. kiristelyä lukuunottamatta siis.

    Paskojahan noi on, mutta enempi mulla sille kilometrejä tuli kun nykyisellä Nortonilla (vaikka onkin ihan kurko vehje...).

    Täällä olis pari kuvaa vanhasta K-pyörästäni
     
  8. janski85

    janski85 1st gear

    kotiryssä

    löytyyhän noita 2t vinkuja,mut katos nettiautosta rekkaril rod-1 mikä tos vajassa seisoo jouten.eli vm 1961 ic!on jäykkäperä,auton takarengas,2pyttynen cb,n 350cc nelari kone ym..ei sit tuu toista vastaa samalaista.ei noita ongelmia mitä aikasemmin mainittu..mut tääkää ei ole paras..vasta ajoin parikyt kilsaa sillä.toimihan se..osta pois jos kiinnostaa 050-5731666
     
  9. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Ja sitten kun vedät ne mutterit tiukalle niin roppaa kierteet. Omasta Uralista on löytynyt seuraavia hyviä vikoja
    - metallit pehmeitä
    -varaosat puolivalmisteita
    - vuotaa öljyä
    - sähköt per****stä
    - vanteet soikeita tai vääriä (poislukien Ryssien tekemät Heavy Duty vanteet jossa pinnat oli lattarautaa)

    hyviä puolia
    - Niillä ei jupit ajele
    - Varaosat halpoja
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Poikkeus vahvistaa säännön? Löytynyt kaks kokolailla suoraa pinnavannetta ja ihan s****nan soikee "lattarautavanne"
    Ja näähän on näitä itäpyörän ominaisuuksia, japsipyörissä nää ois vikoja :)
    Heh. Oon tainnu juppiutua ku ei tullu viime suvena ajettuu rikkoontuneen takarenkaan ja irronneen pakarin takia :rotfl:

    Ja huonoihin puoliin luettakoon, että varaosien laatu kovasti vaihtelevaa.
     
  11. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Varaosista sen verran että näiden varaosia maahantuova ja myyvä henkilö tuumas "ryssäläiset varaosat ovat lahinnä hyviä aihioita jos ne itse voi valmistaa" ja voin kyllä tuon vahvistaa ei osan osaa joko olis toiminu suoraan bolt on tyylillä.
     
  12. hot rod

    hot rod 1st gear

    Hieman on tosiaan heittoa noissa Uralin rautavanteissa.Kerran kun vein ne tasapainoitettavaksi niin yhteen vanteeseen piti laittaa puolikierrosta tasapainopaloja ja toiseen vanteeseen riitti yksi 100 grammanen.Rengas ruletti on muuten kun autossa.Jos pitää sivuvaunua niin 4 rengasta kuuluu koko pakettiin vararengas mukaan lukien.
     
  13. ford59

    ford59 1st gear

    Eli kaiken kaikkiaan ihan kelpo pelejä vissiin...harrastamiseen! Joku joskus puheli että ovat ihan kelpopyöriä kunhan vaan uutena purkaa ja rakentaa ne uusiksi.
     
  14. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    on on... mootoripyöriä ne on niitä... toiset kestävmpiä toiset vähemmän....

    kaipa sen itäpyöränkiin... saa suhkot toimivaks...

    kun käyt HUOLELLA ITSE KAIKKI LÄPI
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    ...tai sit et koske sihe ollenkaa paitti mitä pakko (pappatunturi-ilmiö)
     
  16. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    Jep.... ei noilt voi ihmeita vaatia... jos saa mopon saa edes sellaiseski... ettei valuta öljyjä maahan niin sitä voi... joh varmaan pitää puoli voittona matkassa... (olettain ett SIELL ON öljyä... mistä vois valua )

    nooh... noihin pitää suhtautua tietyllä asentella noihin ita pyöriin...

    jos ei tykkää rassaamisesta tai... pyörän rakentelusta/parantamisesta...

    kannataa ehkä unohtaa....

    ja siirtyä japsehin....

    MUT... jos mikään ei pelota... tai ole ylivoimanen este... niin kyllä kai tuolla ajelee kylällä :D
     
  17. gaz169

    gaz169 1st gear

    Aika paljon joutuvat korjaileen muitakin merkkejä vrt. HD nekin rakennetaan uusiks heti uutena ja KALLIILLA osilla!
     

Kerro tästä muillekin!