MP renkaista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja m3.hanninen, 6.3.2008.

  1. m3.hanninen

    m3.hanninen 1st gear

    Mitä nyt?
    Onko rengasmarkkinat ottaneet takapakkia,vai mikä syynä,kun 18 tuumasia takanakkeja ei ole valikoimissa,kuin muutama hassu koko?

    Lähinnä kyseessä 80-lukuseen katuritsaan ei meinaa löytyä samanmerkkisiä.ja mallisia eteen ja taakse.

    Onko kukaan muu huomannut moisen,sillä viime kesänä löytyi apaut 5 eri settiä vaivatta.Nyt olisi enää misukan macadam enää tarjolla,ja bt-45.joka ei kokemuksieni mukaan ole kovinkaan pitkäikäinen,ja herkkä pompottamaan.

    Vinkkejä kiitos,pyörä on Yymaha xj 750-82.
    Rengaskoot-
    90/90*19
    120/90*18 piparimuotit.

    Jos joku on kokeillut 130/90*18 palloa taakse ko.pyrrässä,ni kerroppa sopiko ok?

    T:Kendaa en huoli... :lol:
     
  2. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Kävin katselemassa Mynetmotosta ja eteen näkyisi löytyvän kokeilemisen arvoisina vaihtoehtoina Avonin Roadrider, Metzelerin Lasertec ja Michelinin Pilot. Taakse vaikkapa samaa Avonia tai Metzeleriä. Itse olen tykännyt viime vuosina Continentalista, jotka kuluu erinomaisen tasaisesti myös edessä mutta sitä mallia ei ole tuossa koossa saatavilla. Isommasta renkaasta lienee enemmän haittaa, saattaa lisätä uraherkkyyttä ja lähteä kallistukseen laiskemmin. Etenkin kun alkuperäiskokoa on noin hyvin saatavissa, toki välitys pidentyisi pari prosenttia 130 kumilla jos tiuhasta välityksestä olisi tällä hetkellä haittaa. Itse olen mixannut eteen ja taakse eri merkkejä ja malleja aivan surutta enkä koskaan ole havainnut mitään eroa. Kuluminen vaikuttaa profiiliin todennäköisesti enemmän.
     
  3. Ronkeli

    Ronkeli Gearhead

    Jep, hankala koko alkaa olla toi 18 tuumaa varsinkin jos haluaa ostaa renkaat "hyllystä" eikä lähteä ominpäin tilailemaan maailmalta.
    Omassa pyörässä edessä 18 ja vaihtoehdot vähissä. Vanhat, ajan kovettamat Avonit pyöri kyllä hyvin (ts. ei uraherkkyyttä tms.) ja pintaakin olis ollu vielä vähän mutta halusin vaihtaa jo syksyllä uudet gummit kevättä ajatellen.
    Kauppias tarjos Continentalia josta ei aiemmin mitään kokemusta, mutta kun löyty sopivat koot ja mallit sekä eteen/taakse niin rohkenin kokeilla. Vajaa tuhat kilsaa ehdin syksyllä ajaa noilla eikä moitteen sijaa. Kulumisesta ei vielä pysty sanoo mitään, eikä mitään "äärirajoja" ole testailtu (eikä testata) :p
    Metzlerin Lasertecistä on jäänyt huono kuva, paljon myyty rengas mutta yhtäkään eturengasta en ole nähnyt että olis pystyny ajaan loppuun niin ettei olis aivan "aalloille" kulunut. Itse otin tollasen pois (edellisestä pyörästä) kun oli periaatteessa puolet pintaa jäljellä. Oli jo niin lovella että pompotti niin p..keleesti, uusi Misuka alle ja loppukesä meni tasasesti.
     
  4. wili

    wili 3rd gear

    Omassa VF:ssä takanakki on alunperin 110/90-18 nyt 130/70-18 noita ainakin löytyy.

    Katoppas sellanen firma kuin Reliatec: http://www.reliatec.fi/v2/

    Tuolta ainakin itse löysin omaan vanhukseen nakit. Ja moottoripyora.org jäsenille vielä aika sopivalla hinnalla.
     
  5. m3.hanninen

    m3.hanninen 1st gear

    Niinpä,
    samoja havaintoja meikäläisellä,mitä leveämpi,sen helpommin kuluu kantikkaaksi,arkiajoa kakspäällä+kardaani+pakaasit= :cry:
    Nyt kuitenkin alla uudet miseliinin macadamit.
    Tää toivois että toimii yhtä hyvin ku merkin commanderitkin.

    Edellisessä (manki vt 500 c)oli just noi commanderit,joista tykkäsin ihan vituikseen.Todella tasaiset ominaisuudet olosuhteista riippumatta,ja kuluneisuus ei juuri vaikuttanut menoon.

    Täytynee ostella jemmaan...jos löytyy lisää, tai kokeilla sekarengastusta.
    Onhan tuo jamppi rutkasti keulapainosempi ku honda,niin pitoa siinä tarvitaan..

    T: Ajokelejä odotellessa-katotaan potta päässä motogeepee-kisoja,tai jotain
    Marko
     

Kerro tästä muillekin!