Chevrolet Caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja wiezel, 7.3.2008.

  1. wiezel

    wiezel 1st gear

    eli jos joku jaksais kertoo kaikkea mahdollista kyseisestä autosta.
    tarkotuksena olis hankkia joku tuon tapanen '80-luvun jenkki käyttikseks.
    kannattaako vaivautua?
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Kyllä kannattaa. Ne on hyviä autoja. Ja hienoja. Mulla oli semmonen farkku käyttiksenä joskus, mutta kun ajaa 60tkm vuodessa niin on vähä turhan kulutuksellinen
     
  3. Stance

    Stance Gearhead

    No mikä ettei kannata vaivautua. Sopivan kokoinen lossi pyöritellä, hiljainen, riittävän tehokas ja kokoisekseen varsin taloudellinen. STW:nä tilaa on vähintäänkin kotitarpeiksi. Monen kuntoisia on tarjolla, niin kuin nyt voi olettaa, onhan noilla ikää jo tänä päivänä.

    Käy katsomassa Capricemanin sivut, siellä on linkkejä foorumin vanhoihin topiceihin: http://137.163.30.69/capriceman/jenkkisite/
     
  4. wiezel

    wiezel 1st gear

    no ikää on jo, mutta ymmärtääkseni nää on ihan perustekniikkaa että osia pitäis saada. ainakin purkamoilta jos ei muualta (?)
    kyseessähän olis tosiaan vielä ensijenkki että on kai suht "turvallinen" valinta?
    stwtä en ole hankkimassa jo pelkän ulkomuodon perusteella :)
     
  5. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kannattaa. Ainakin ite pitänyt. 2 kpl ajossa, 1 kpl tallissa ja 1 kpl varaosina paalista pelastettuna.

    Älä viitti kuunnella noiden joidenkin urpojen kommentteja tyyliin "rumapaskalintta", vaan jos itsees tollanen kiinnosta niin hommaa toki.
    Tossa "muutama" juttuaihe aiheesta:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=caprice
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    No joo perustekniikkaa, mikä sitä sitten on. Näistähän löytyy jo tietokone ja moottoritilassa lepää joku metri alipaineletkustoa ja erinäistä värkkiä, joilla on pyritty pääsemään pieneen kulutukseen ja päästöihin. Eli siinä mielessä monimutkaisuutta tekniikassa on enemmän kuin esim 60-luvun autoissa. Mutta ihminen nämäkin on rakentanut...kai? :wink:

    Osia löytyy hyvin, uusia kaupasta ja käytettyä vaikka täältä OD:ltä.

    Jaa STW ruma vai? Siehän sälli oot! :lol:
     
  7. wiezel

    wiezel 1st gear

    mun silmään noi capricet on mukavan "keveitä" kun verrataan esim. delta 88.
    mut ei kuitenkaan kokoluokkaa regal/cutlass, siis '80-luvulta...
    ymmärtääkseni ei vie 350cid koneellakaan mitään ihan hirveitä?
    302 pääsee jo ihan kelvollisiin 10-13 litraan?
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kyllä ainakin 350+TH350 yhdistelmä vie väh. 12 L satkulle maantie-ajossa, ainakin tuossa `77 STW:ssä. TH 700 tai TH200 varmaan auttas asiaa.
     
  9. wiezel

    wiezel 1st gear

    hyi kun on paljo :-? 302+TH200 varmaan se tavallisin näissä?
    perävälityksiä en ole löytäny vielä mistään mutta etsinnät jatkuu...
    aavikkoperä olis se sopivin...
     
  10. Sawlee

    Sawlee 1st gear

    302 on Fordin kone, 305 on se ainoa vaihtoehto noissa ´80-luvun (sedan) vehkeissä. Farkuissa on olikohan ´86 ja uudemmissa Olds 307+TH 200r4, mutta kun nyt ilmeisesti sedania olet etsimässä niin tosiaan 305+TH 700r4 löytyy noista. Itsellä oli vv. 2002-07 tuollainen ´87 Brougham sedan 305+TH 700r4 ja hyvä auto oli oli ajaa. Yllättävän taloudellinenkin. Muutama vuosi sitten ajoin sillä täältä Oulusta Helsinkiin koko matkan n.120 km/h ja vielä Helsingin päässä n.70 km kaupunkiajoa ja seuraavalla tankkauksella laskin näihin ajoihin menneen karvan alle 11l/100km. Ja autossani oli vieläpä näille ominainen tyyppivika eli keskisaumasta tihkuva tankki, eli heti täyteen tankkauksen jälkeen oli tihkunut maahan jonkin verran gasoa...eli se ylivaihde tosiaan tekee ihmeitä tuon maantiekulutuksen suhteen.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuskin sentään 302? Eipä moisia kai ole saanut kuin 60-luvunlopun F-bodyyn..

    305 + Th700 kai Letukan puolelta ja 307 + Th 2004r Oldsilta farkuissa 87-90 ja muutamassa sattumasedanissa 1987 , mutta niitä kai ei tuotu Suomeen. Ovat nääs harvinaisia.

    4,3L tbi V6 viipaletta viimeisissä sedaneissa on ollut myös Th700 lootalla.

    Ja aavikkoperä on uranuksesta loikkarilootan kanssa Suomalaisessa maastossa.
     
  12. belair66

    belair66 Gearhead

    Itellä tällä hetkellä 2 kpl, -88 sedan Brougham ja -86 lankkukylki, kumpikin 305 ja 700. En tiedä mikä vois olla parempi käyttis ku Caprice, sama mikä on keli niin aina lähtee ilman roikkaa tms. käyntiin! Tilaa hyvin, ajoltaan hyvä, varaosat edullisia, näillä ei jää jalkoihin ja ovat suhteellisen kohtuu ruokaisia, varsinki sedan on törkeän hyvän näköinen mun mielestä.. Tuo sedan ois myytävänä, ku nykyään tuota työmatkaa kertyy niin helkkaristi tätä nykyä :(
     
  13. sasupe

    sasupe 1st gear

    Full size ja silti halpa hankkia ja ylläpitääki. Jos ajoa ei oo kauheita niin pensankulutuksenki kans pärjää. Osta ihmeessä, et korkalta putoo.

    Ja pitkäkattohan se aatelia on ku tilaa piisaa. Ratintakaa maantie näyttää molemissa samalle :)
     
  14. wiezel

    wiezel 1st gear

    oho tuntu menevän nuo kuutiotuumat pahankerran sekaisin :lol:
    ei kyllä vaikuttais huonolta vaihtoehdolta tämä caprice, kun ei sen suurempia vikojakaan tuntuis olevan (totta kai vanhoissa autoissa aina jotain löytyy).
    pitää alkaa etsiin ihan tosissaan, varsinkin kun tonne nettiautoonkin on tullu taas sedaneita enemmänkin myyntiin 8)
     
  15. Letku

    Letku 3rd gear

    Kannattaa koneeksi "valita" 305 enemmin kuin 307.
    305 hiukan kevyempi, halvemmat varaosat... :odroll:

    Ja jos hiukan vanhempi seetani caprice(-75) kiinnostaa, niin kattos myynti puolelta ilmoitukseni. Siinä 305 kone ja 400 laatikko, kulutus matkassa noin kympin, ajellessa max 90km/h... 8)
     
  16. wiezel

    wiezel 1st gear

    kuinka paljon kevyempi? tuolla jossain oli juttua oldsin chevyn ja pontiacin 350cid koneista ja erot oli uskomattomat. ite oon aina luullu että kone on sama koska gm:n tuotteita kaikki... päteekö sama näihin pienempiinkin koneisiin?
     
  17. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Itsellä ollu jotain 5 vuotta samanlainen Brougham jokapäiväisessä ajossa ja kyyti on ollut hyvää, käyttökulut on pienet,ei ole tarvinnut miettiä että käynkö ostamassa Daewoo/ Chevroletin ,en käy!
    En usko ihan heti löytäväni parempaa kulkinetta alle 10 tkm/v.
     
  18. teemuhei81

    teemuhei81 3rd gear

    Mistäs nuo koneet nyt sitten erottaa, muistaakseni öljynkorkin paikasta? Mulle tuli -84 Caprice STW, siinä öljykorkki kuskin puolen venakopassa, eli kumpi kone se nyt sit on?
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Chevy.
     
  20. oh1gcg

    oh1gcg 3rd gear

    mulla on jo toinen caprice menossa ja molemmat farmeja. ihan mahtavia autoja. ei pahaa sanaa (paitsi korjaillessa ;) ) mutta kestäviä ja ihme ikiliikkujia, muistaa vaan öljyt+tupat+putsarit niin johan käy :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!