Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    Re: Suburbanin Siirtopumppu

    Kylla se siirtopumppu vaikuttaa ratkaisevasti FSD'n elinkaareen on sitte siirretty tai ei, rikki menee siirrettykkin kun siirtopumppu ei toimi, puolenkymmenta oon vaihtannu semmoseen jossa on siili kiinni, ja ihmeellista on etta se 8 taalan op anturin osan vaihto on kovin vaikiaa, ostaa niita vaikka kourallisen hyllyyn ja vaihtaa vaikka joka kesa niin ei tartte ostella neljansadan fsd moduleita
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Siirtopumpusta vielä

    Hi!

    No se on selvää.että se siirtopumppu pitäisi toimia ja yksinkertaisinta on ohjata releen kautta sinne sen tarvitsema käyttövirta.

    Tuon PMD:n tuhoaa yleensä se liika lämpö! Eli jos pumppu joutuu työskentelemään ylimääräisesti,kun ei siirtopumppu toimi,niin siinä kyljessä oleva boxi saa osansa lisälämmöstä ja etenkin nuo äkillisen pysättämisen aihettamat (kuten esim. hyeena kertoi) "jälkilöylyt" ovat aina tuhoisia boxin kannalta.

    En nyt halua kinata mitenkään asiasta,mutta noilta sivustoilta muistan joskus lukeneeni,että "siirretty boxi" ei ole niin altis rikkoontumaan,vaikka siirtopumppu ei täysin toimisikaan.

    Selviö on kuitenkin,että siirtopumpun on tarkoitus toimia ja varmistaa riittävä polttoaineen saanti kaikissa oloissa. :poff:
     
  3. tst

    tst Gearhead

    Ollapa hyvä.Ehkäpä voin tuon myydäkin jos otan pienen riskin :odroll:
    Suutinputkia löysäämällä saat paikallistettua jos se kolina tulee jostain sylinteristä tai sitten sillä tdscannilla saa pudotettua sylintereitä pois pelistä.
    ja sitten taas jos vaihtaa sen kolisevan pytyn suuttimen toiseen sylinteriin niin näkee seuraako kolina suuttimen mukana vaikka kunnostettuhan ne on mutta silti...
    En tiedä kuormittaako se löpön puute irrallista fsd:tä mutta sitä pumpun valosilmää ainakin,sitä kun ei voi siirtää minnekään.
    Tietääkös joku onko se suodattimen lämpövastus aina päällä?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    ei oo kokoajan. alle +8 lämpötiloissa on päällä (katoin kirjasta)
     
  5. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Nyt olis pieni informaatioapu tarpeen :odroll: Katos subesta takaparkkivalot kokonaan tyystin tykkänään näin la illan kunniaksi :eek: Edessä kaikki toimii ihan normaalisti???? Onko kellään hajua/tietoa onko valokatkaisialla mahd "oma" lähtö takaparkeille?? Kyseessä pyöräytettävä valokatkaisia. Vilkut ja jarruvalot toimii ok takana eli parkkien virta taakse ilm hukas jostain syystä. Etu parkit sammuu kun ottaa sulakkeen irti kokonaan joka toki on myös ehjä. Sähkökaaviot on täysin hepreaa ja muutenkin sähköä joskus "riittävästi" saaneena varovainen :mad: Mahd avusta jo etukäteen kiittäen.......
     
  6. hyeena

    hyeena 1st gear

    En nyt jaksa kaivella faktaa esille joten mutua poytaan..
    -97> muutettu tuota OP-anturi - siirtopumppu systeemia fiksummaksi.
    -97> pumpun valosimassa muutoksia..

    Suodattimen lampovastuksen yhteydessa puhutaan usein -7 C asteesta. Silloin se on ainakin paalla.
    Tama johtuu jenkkien kiisseleista, jotka on siellakin kahta plaatua, ja raja menee juurikin tuon -7C kohdalla. Rapakon takana suosittelevat itseasiassa etta 6.5TD on turha laittaa sita paikallista "talvilaatua" jollei aja jatkuvasti todella extreme pakkas oloissa.

    Jos FSD siirretty niin siirtopumpun ei pitais enaan vaikuttaa sen toimintaan, siirtopumpun vaikutus kun on siina etta se tyontaa jatkuvasti ylimaaraista lopoa tankista joka FSD:n ohivirratessa jaahdyttaa sita ja lampenee itse. Ylimaarainen tavara menee paluulinjaa pitkin takaisin tankkiin.
    Samaisesta syysta rapakon takana eivat suosittele tankki melkein tyhjana ajoa (lampoa aiheuttavaa, esim karry persiissa), pieni polttoainemaara lampenee akkia eika enaan viilena yhta tehokkaasti.

    Siita en sitten tieda etta yrittaako tietokone pitaa solenoidia pitempaan auki jos lopoa ei kulje tarpeeksi -> ohjaus trankut lampenee enemman -> FSD karahtaa.

    Just my 2c, where is :wc: ?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Sinänsä sen siirtopumpun toiminnan tärkeyttä ei kannata aliarvioida, ruiskupumpun sisuskaluja kun voidellaan pelkällä dieselillä, ja jos siirtopumppu ei pelitä kokee ruiskupumpun sisäinen lamellipumppu ennenaikaisen kuoleman..
     
  8. Antti P

    Antti P Gearhead

    Ja jos ei se siirtopumppu toimi myös sitä suuttimien "nakutusta" voi tulla.
     
  9. teemuhei81

    teemuhei81 3rd gear

    Miten olette toimineet jos ja kun tilaatte Rockautosta tavaraa ja laatu ei oikein miellytä? Eli tilasin pari kuukautta sitten Standard suuttimet ja asentelin ne ja nyt niistä 5kpl vuotaa. Yhdestä on kokonaan irronnut se "putki" mihin tulee se kumiletku päälle. Muistakin se vuoto tulee sen putken juuresta. Olihan tänne joku kirjoitellut että ne Standardit on paskoja, mutta olis ne nyt hiukka pitempään saanu kestää...
     
  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Koita reklamoida asiasta sinne,noissa suuttimissahan voi olla myös mekaaniset ominaisuudet "halpoja"eli kärki on jotain paskarautaa!
    Oletteko muuten kukaan purkanut sitä polttoainesuotimen jalkaa??
    Omaani kun teen sitä nostajien vaihtoa,niin huomasin että jalasta tihkuu löpötippa...Olisko siellä esim.O-renkaita joita vaihtamalla tihkuilu loppuis...
     
  11. teemuhei81

    teemuhei81 3rd gear

    Mulla vuoti kanssa sen suodattimen jalka, purin sen ja vaihdoin kovettuneen o-renkaan niin loppui.
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Siellä on samantapainen kaulus (ja o-rengas) kuin ylhäällä jolla suodatin kirrataan.
    Lähtee se pohja & lämmitystappi yhtenä osana irti.
    Sitten on myös pieni o-rengas vesianturille. Mulla teetti viimekesänä hommaa saada tuo pohjatihkuminen kuriin. Sattui lomareissulla faijan varastossa oleen vanha lajitelma josta sopiva korvaava löytyi.
    Eniten näpräämistä oli saada p-aine letkut irti :D


    Onko kukaan sattunut näkemään myynnissä orkkis penkinpäällisiä jenkkiputiikeissa? Jos sattuis noi penkit vaihtaan, tarvis oman värin kun vaihdokit eriväriset. En ihan heti itse löytänyt mitään...
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Orggiksia ei oo osunu silmään, mut tuol on ainakin jonkun verran valikoimaa:
    http://carcovers4less.com/seatcovers1.html
    Ja katoitko jo jcwhitneyn?
     
  14. kane

    kane 1st gear

    En ole noita katsonut vielä, toisaalta ei tarvikkeita kehtais vaan pitäis olla orkkiskuosi eli oikea väri :-? Olen myös noita konsoleita katsellut tuohon apparisoffapenkin päälle.
     
  15. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Onko siinä mahdollisen vetokoukun sähköt tehty rosvoliittimillä? Ensimmäisenä tuli se mieleen.
     
  16. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Autos ei oo ollenkaa koukkua/perävalopistoketta.. oma jenkkimalli se pieni pyöreä on olemas mut siitäkin on johdot irti.
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Näyttää tuo yksi suutin vuotavan tuosta runkoliitoksesta. Tiukasti kiinni se on, koetin kiristää eilen ennenkuin laitoin paikoilleen. Kysymys kuuluu, voiko/kannattaako sitä avata itse (ja mitä voi tehdä?) vai tarviiko käyttää jossain d-pajalla? Vai sikaflexiä uraan jos tihkuvuoto vain... :-?
    Oottekos noita availlut?
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Älä ny ainakaan mitään sikaflexii..
    Ei se mitään avaruusteknologiaa ole, jos otat auki niin huolehdi vaan ettei mee mitään likaa sinne, ja jos avaat sen niin näät miten se tiivistyy, jos vuotaa niin on melko varmaan löysällä tai sit pikku roska siel välissä
     
  19. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Vika luultavasti löyty. Valokatkaisiasta ei lähde riviliitin ihan vapaaehtoisesti irti. Jotain sulamis ilmiötä tapahtunu jossain vaihees. Huomenna tilaukseen uusia sulamattomia osia :rotfl:
     
  20. kane

    kane 1st gear

    :eek: Siinä luki for NASA made by Delphi

    :rotfl: Pitää koettaa avata... toivottavasti potilas ei kuole...

    edit: leikkaus suoritettu, potilas hengissä eikä pissi alle enää. 8)
     

Kerro tästä muillekin!