Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. kyntäjä

    kyntäjä 1st gear


    Juu

    Ite meinasin keulaan sorvaillla nailonista mutta jos ei iskarit riitä :(
    Vaateriin pitäs saada.
    3" korinkorotus ja näyttää ihan eri autolta.
    NAmmm...
    Hiluksit näyttää niin pennuilta tämän rinnalla
    Alustasta muuten löytyyyyy...
    Maxx linkkiä,uretaanipuslaa keulasta ja takaa(pahvilaatikossa hallin pöydällä
    :rotfl: ),uutta jarrusatulaa,4" rööriä....

    Se on elämänsä vedossa toi auto
    8)

    [​IMG]

    ON mieleen
    Ja on se hieno 8)
     
  2. härski77

    härski77 1st gear

    terve kaikille!! no nyt on pikkari ruostesuojattu
    ja laatikko kalustettu sekä turbiini muuten pelaa mutta ykkösellä
    voima hukassa. vaatii aiempaa enemmän kierroksia ennen liikkeelle lähtöä mutta kakkosella alkaa voima puhua ja nakki lämmetä.

    joo ja eilen kattastaan kaupungin tarkimmalle inssille (miten vokin sattua)
    ei saa ramia käyntiin no viimein sai ku maltto hehkuttaa ni lähti.

    pakokaasu testissä ei mitään sanomista mutta kuuntelin kaasuttelua etempää hallin ulkopuolelta meteliä pelkäsin kun koko hallin porukka
    toljotti ramia (4" putki rosteria) ei tainu onneksi sattua ne savut
    siihen miittariin ja hallin ovet oli auki.

    no lopputulos oli hylky E-ajovalojen korkeussäätö ei pelannu vaikka lähties testasin.

    puhuihan se jostain levikkeistä ja korotuspaloista (soo soo tyyliin)


    suojaus tehty ja toivotaan että toimii epo 21 pohjiksi ja
    normadur 90 pintaan +tectyyliä koteloon ja olvia kalloon ja paljo
    aihio ainakin moitteeton ku ei ollu vielä ruostunu.

    no pikku takaisku eilis iltana ku huomasin että syyläri on päädystä halki
    se muovi pääty lupasiva lähettää tiistaiksi h. jonnii verran.

    toivottavasti kavereille (samanhekisille)puhuminen helpottaa
    ku tuntuu taas ni vaikeelle (lue kalliille) koska niin psygologit sanos
    vai oliko ne gynegologit.

    vappuajelu mielessä jos sais leiman koska usko alkaa horjua (hik)
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    jeps,eli pitempää iskaria sitten alle..

    komia on!! no näytti toi oma laite tänään taas kans aika pennulta ton Erskan laivan vieressä..kyl nää vakiokorkuset on aika mikkihiiri vehkeitä siihen verrattuna :x
    vaan olipa aika :eek: tilanne Erskalla tänään mut tilanteesta selvittiin kunnialla,kertokoon itse lisää ku kerkee..
     
  4. Erska

    Erska Gearhead

    Kyntäjä: hieno tulos tuli korotuksesta! Todellakin huomaa eron näyttävyyden puolesta, siihen vielä 7" skyjackerin sarja+3"spacerit eteen jousien päälle/taakse ilmapussit ja 40" pro compit jajjajaja :lol:

    Heh, no näyttihän se vähän matalalta, mutta tuo sun laitos on jotenkin sellainen että siinä ei se "mataluus" näy yhtään, näyttää sopusuhtaselta eikä naurettavalta niinkuin dually vakioalustalla.

    Niin siitä :eek: -tilanteesta.

    Tarkistakaa että teillä on Borgeson shaftien lukitusmutterit lukitusliimasta huolimatta pysyneet kiinni!!!

    Itsellä Nokialla valoissa lähti auto vasemmalle ja korjasin hieman kääntämällä rattia oikealle mutta ruori pyörikin tyhjää pari kierrosta ja auto nousi jakajan päälle!

    Simpukasta borgeson shaft irti! Lukitus löystynyt. No ei mitään, kädellä booreille takasin kiinni ja varovasti nesteen pihaan 50metrin päähän johon tarkoitus olikin mennä.
    Ystävällisenä Freeride lainasi työkalut ja lukitetta niin sain tangon takaisin kiinni Nesteen pihassa. Olipa paikallisilla ihmettelyä kahvipöydästä kun toinen makaa auton alla työkalut kädessä.

    Onni onnettomuudessa, mitäs siinä olisi tehty jos oltaisiinkin oltu motarilla? :eek:

    Oli kiva käydä taas Nääsvillessä moikkaamassa harrastajia, on se niinkuin eri maahan menisi. 8)

    Edit: Sille joka sitä 1500 pakua halusi, tässä se ainoa oikea pakuvaihtoehto 8)
     
  5. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    No niin, tulihan nollattua itsensä, joskin Reset-nappi jäi pohjaan vielä eiliseksikin joten pyhäpäivää vietetään nyt sitten huilaillen. No, kerrankos sitä nyt...:oops:

    Mutt noista asusteista, eli jos vaikka joku Rotsi-rotsi hankittais, olisko se malliltaan joku kevyt valmentajatakki vai joku nahkarotsin tyylinen. Merkit painatuksella vai brodeerattuna? Noita kun selventelee niin saa asiaa eteenpäin...

    Ai niin, asiaakin, eli huomenna startin kimppuun...
     
  6. Tmi_13

    Tmi_13 Gearhead

    Laatikon korjaaja

    Nyt tarvittais pätevä laatikon korjaaja, mä olen tehny kaikkeni saadekseen tän dodge laatikon toimiin, mut ei. Useimmat laatikko firmat ei haluu edes kattoo tätä laatikkoo. Onko Suomes semmosta pajaa joka osais korjata näitä 47re;tä? APUA loppuu huumorin taju.
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    soita tonne 0400836454/järvensalo.
    motormatic, jossain päin keskisuomea, on nimittäin muuttanu,oli ennen viialassa.
     
  8. Tmi_13

    Tmi_13 Gearhead

    Onko henkilö kohtasta kokemusta? Teitääkö ne kyseisestä laatikosta?
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    soitin asken ja kyllä kehu laittelevansa, mutta jos loikkaripuoli paskana niin kallista on kun ei käytettyä osaa saa oikeen mistään
    mut soita ite ja kerro homman nimi kun en oikeen osannu sitä selittää et mikä vikana.
    "kylänvanhin" on ainakin teettäny "pukattinsa" (vene 440cid) moottorin siellä.
    mulla oli joskus 8 3/4 perä shimmattavana ym...
     
  10. Tmi_13

    Tmi_13 Gearhead

    Kiitos, avusta laatikko lähtee sinne.
     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Pieni varoituksen sana sitten kaikille joilla on Superliftin korotussatsi, tai joku muu hinnat alkaen -satsi, jossa takakardaanin kulma korjataan akselin ja lehtipakan väliin laitettavilla kiilapaloilla.. Tänään renkaita eestaas kieritellessä huomasin että nuo kiilapalat ovat hävinneet lähes kokonaan. Ei siis ihmekään kun pykälää päälle laitettaessa vähän nytkähtää.

    Noi kiilapalat on tehty varmaankin jostain tinasta, sillä onhan ne ehtineet olla kiinni autossa jo melkein puoli vuotta. Oli ne kyllä semmoisen lirpukkeet heti alkuun, mutta ajattelin että kaippa ne asiansa ajaa. Mutta ei, pitänee tänään raksia jäänteet helvettiin ja joskus myöhemmin kun on taas intoa, korvata noi lärpykät made in Finland -osilla. Perkeleen amerikkalaiset puolivalmisteet. Eli jos joku suunnittelee asentavansa tommoista Superliftin settiä, niin kannattaa heti alkuun tehdä raudasta tuommoiset kiilat. Ja tekee samalla saman levyiset kuin tuo lehtipakka on, noi amerikan käikäleet nimittäin oli noin puolet pakan leveydestä.

    edittiä: Niin tosta asusteasiasta. Mun mielestä joku semmoinen kevyempi ratkaisu olis aika jees. Ja brodeerattuna. Ja semmoinen aika hillitty versio, eli ei mitään reisingjoulukuusta :rotfl:
     
  12. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Jep noi superliftit on offi käytössä todettu luokattomiksi paskoiks!

    Lehdet kun joustaa niin jäävät ääriasentoon :eek: ei hyvä!

    Kevyen rotsin kannalla ollaan täälläkin mielellään musta missä jotain valkoisella ja punaisella?
     
  13. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    OK, lisää mielipiteitä kaivataan. Itekin keyen jumpperin kannalla, Umbron takki käytössä jo muutaman vuoden, ihan kestäää kamaa, esim tyyliin
    http://horze.fi/product_info.php?cPath= ... s_id=33104
    http://www.team.sultrade.fi/tuotteet.php?cat=seuratakit

    Brodeeraus ei käy kaikille materiaaleille, vetää kankaan rypylle, hinnat painatukseen verrattuna samaa luokkaa joskin samalla filmillä saa esim T-paitojakin painatettua edullisesti. Joku pässi sinne takin selkään, ohessa yks vaihtoehto
    [​IMG]
     
  14. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Ny sitten on pajalla ats:n rojut :rotfl: :rotfl:
     
  15. teemuhei81

    teemuhei81 3rd gear

    Onko -95 Ram TD:ssä sähköinen vai mekaaninen polttoaineen siirtopumppu?

    Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä ihmisiä...
     
  16. julang

    julang 1st gear

    Kummatkin ihan ok. Brodeeraus olisi hienompi? Ja tietenkin sekä Dodge että Cummings pitää olla mukana. Ja tietenkin laaja koko skaala niin saa koko perhelle tilattua.
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

  18. rötkö

    rötkö Gearhead

  19. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    No niin, sain startin irti kun löytyi sopivat työkalut :oops: Koitan huomenissa muistaa ottaa kuvia rojektista niin muutkin tietää vastaisuuden varalta jos alkaa tuleen samoja oireita autoon...
     
  20. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    freeride laitoin ton arc flow intaken ja mulla tekee samaa eli pihisee niinku falskais jostakin,kuuluiskohan sen vaan pihistä :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!